درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 28 اردیبهشت 1403 - 14:47   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پوستر دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی چه چیزی را نشان می‌دهد؟
  ملازاده سکاندار روابط عمومی بیمه دی شد
  ضرورت ارتقای جایگاه روابط عمومی در صنعت بیمه
  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد
  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی
  روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی، فرصتی برای بهره‌مندی از هوش مصنوعی در روابط‌عمومی
  پنج عنوان شغلی جدید در حوزه روابط‌عمومی تعریف شد
  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌
  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه
  مرجعیت رسانه‌ای
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 18729صفحه نخست » دوشنبه، 30 شهریور 1394 - 05:43
بازاریابی و تبلیغات
بازاریابی شهری و رقابت جهانی شهرها در عصر جهانی شدن
جهانی شدن به ویژه جهانی شدن اقتصاد تحولات عظیمی را در سطح شهرها رقم زده است. شهرها در یک رقابت پایان ناپذیر برای کسب جایگاه بالاتر در سلسله مراتب شهرهای جهانی و برای کسب بیشترین قدرت و ثروت با یکدیگر به رقابت می پردازند. به گونه ای که رقابت پذیری یکی از ویژگی های بارز شهرهای ابتدای قرن بیست و یکم شده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، جهانی شدن به ویژه جهانی شدن اقتصاد تحولات عظیمی را در سطح شهرها رقم زده است. شهرها در یک رقابت پایان ناپذیر برای کسب جایگاه بالاتر در سلسله مراتب شهرهای جهانی و برای کسب بیشترین قدرت و ثروت با یکدیگر به رقابت می پردازند. به گونه ای که رقابت پذیری یکی از ویژگی های بارز شهرهای ابتدای قرن بیست و یکم شده است. جهانی شدن تمام گیتی را به صحنه بازار  دائمی تبدیل کرده است و شهرها مهمترین بازیگران این صحنه جهانی هستند. بازاریابی شهری فرصت رقابت بیشتر را برای شهرها ایجاد می کند. و شهرها را درکسب جایگاه والاتر در سلسله مراتب جهانی یاری می کند. هدف این مقاله بررسی نقش بازاریابی شهری در رقابت جهانی شهرها در فرایند جهانی شدن است. روش تحقیق توصیفی تحلیلی و برای جمع اوری اطلاعات از روش اسنادی استفاده شده است. و اطلاعات لازم از کتاب ها، مقالات و سایت های اینترنتی گردآوری شده است. نتایج تحقیق بیانگر نقش بسیار مهم بازاریابی در توسعه و موفقیت شهرها در جذب سرمایه و سایر مولفه های قدرت و ثروت است. اهمیت روز افزون کیفیت محیط طبیعی و ساخت و ساز در ترکیب با تدارک خدمات اجتماعی، اقامتی، احیاء مجدد و خدمات فرهنگی یک عامل هدایت کننده در پوشش توجه به بازاریابی شهری است.

واژگان کلیدی: بازاریابی، شهر، رقابت ، جهانی شدن


مقدمه
روند جهانی سازی، چه در کشورهای توسعه یافته و چه در کشورهای در حال توسعه، شهرها را ناگزیر به بازسازی اقتصادی بنیادی می¬کند. این تغییرات بر اثر تلاش¬های شهرها و مناطق، برای تأمین محیطی مناسب تر و کارآمدتر برای جذب (اغلب بی قید و آزاد) سرمایه گذاری بین المللی همراستا با نیازهای شرکت های چندملیتی، پدید می آیند(کیوانی، 1388: 61). جهانی شدن و نوآوری در عرصه های فناوری اطلاعات سبب گردید تا شهرها در فضای فرا ملی همانند شرکت های چند ملیتی، رقابت روز افزونی را برای کسب منافع اقتصادی با یکدیگر داشته باشند به همین دلیل است که هیچ نقطه شهری در جهان نمی تواند به حفظ جایگاه و نقش سنتی خود در سلسله مراتب شهری تکیه نماید، چرا که سایر نقاط شهری، در ساختار شبکه ای با شهرهای دیگر در رقابت هستند تا جایگاه خود را در شبکه ارتقاء دهند و بر سایر رقبا خود غلبه نمایند  لازمه این موضوع در پیش گرفتن ابزارهای  مدیریت بازاریابی راهبردی و یافتن نشان ویژه شهر است. که در پارادایم جدید شهری، از طریق بازاریابی شهری  بازسازی و تعریف دوباره از تصویر  شهرها شکل می گیرد(مهارتی و جلالی، 1391: 2). در فرایند جهانی شدن شهرهای جهانی بشدت در حال رقابت برای کسب قدرت و ثروت در سطح ملی و بین المللی هستند. در نتیجه شهرها نیاز به بازاریابی مولفه های قدرت و ثروت دارند و نیاز دارند مشتری های ثروتمند و نخبه را به سوی خود جذب کنند. در راهبرد بازاریابی شهری شهر همچون کالای مطلبوبی تصویر سازی می شود که قابلیت فروش به ثروتمندان و نخبگان را دارد و هر شهری که شمار بیشتری نخبگان(دانش و اطلاعات) و ثروتمندان را به خود جذب کند موفق تر است در این رقابت جهانی . امروزه شهرهای نیویورک، توکیو، لندن شهرهای طراز اول جهانی با بیشترین مشتری هستند این شهرها خدمات سطح اول جهانی را ارائه می دهند و از این طریق به قدرت اول جهانشهرها تبدیل شده اند. در این مقاله نقش بازاریابی در جذب سرمایه و مولفه های قدرت برای شهرها بررسی شده است.

 

نویسندگان:
محمود عامری سیاهویی، دکتری مدیریت مالی، هیئت علمی دانشگاه پیام نور
آمنه فلاحت دهبارزی، دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرائی، دانشگاه آزاد بندرعباس
ربابه رنج کش دهبارزدانشجوی دکتری جغرافیای سیاسی، دانشگاه خوارزمی

 

دانلود مقاله با لینک مستقیم

 

منبع: TMBA

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  مرجعیت رسانه‌ای


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  فرسودگی روابط‌عمومی


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد