درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 28 اردیبهشت 1403 - 15:49   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پوستر دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی چه چیزی را نشان می‌دهد؟
  ملازاده سکاندار روابط عمومی بیمه دی شد
  ضرورت ارتقای جایگاه روابط عمومی در صنعت بیمه
  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد
  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی
  روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی، فرصتی برای بهره‌مندی از هوش مصنوعی در روابط‌عمومی
  پنج عنوان شغلی جدید در حوزه روابط‌عمومی تعریف شد
  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌
  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه
  مرجعیت رسانه‌ای
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 19152صفحه نخست » مقالات روابط عمومیسه شنبه، 28 مهر 1394 - 04:40
سه مورد از بزرگترین پنداشت‌های نادرست از صنعت روابط عمومی
رشته روابط عمومی یک رشته جالب است. درباره این گفته فکر کنید-خارج از حیطه کاری اف‌بی‌آی، صنایع معدودی وجود دارند که همانند روابط عمومی در لفافه پنداشت‌های نادرست باشد. ظاهراً «روابط عمومی» یک حرفه بسیار جالب و جذاب است.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- رشته روابط عمومی یک رشته جالب است. درباره این گفته فکر کنید-خارج از حیطه کاری اف‌بی‌آی، صنایع معدودی وجود دارند که همانند روابط عمومی در لفافه پنداشت‌های نادرست باشد. ظاهراً «روابط عمومی» یک حرفه بسیار جالب و جذاب است.


با این وجود، به همین دلیل مردم فکر می‌کنند که چیزهایی درباره روابط عمومی می‌دانند، اما در واقع، آنها چیزی نمی‌دانند. اما حالا وقت آن رسیده که پنداشت‌های نادرست را تصحیح نماییم. موارد زیر سه مورد از مطرح‌ترین باورهای روابط نادرست پیرامون عمومی هستند که در اینجا تصحیح شده‌اند:


1. روابط عمومی بازاریابی است
نه، روابط عمومی بازاریابی نیست، اما دلیلی نسبتاً منطقی برای اشاعه این باور غلط وجود دارد. تا جایی که روابط عمومی مدنظر است، تغییرات زیادی شامل بهینه‌سازی موتور جستجو، مدیریت رسانه اجتماعی و بازاریابی محتوا در این حیطه به وقوع پیوسته‌اند.
اما، مطمئناً، همه چیز به صورت یکسان صورت نگرفته و یکسان نیستند. مگان الی، از مرکز او اف دی (OFD) در گفتگو با روزنامه روابط عمومی ریگان گفته است: «من مشتریانی محتمل دارم، مثلاً کسی که می‌خواهد به سادگی من را برای ارائه و اجرای روابط عمومی استخدام نماید، این در حالی است که یک رویکرد جامع بازاریابی، تبلیغات و روابط عمومی معمولاً بهتر از ارائه لیستی از توصیه‌ها و دستور العمل‌ها می‌باشد».
اساساً بازاریابی روی رسانه پرداختی تمرکز دارد و روابط عمومی روی رسانه رایگان. رویکرد شخص ثالث چیزی است که سبب می‌شود روابط عمومی یک اقدام بسیار خوب برای شرکت‌ها با هر سایزی باشد، شرکت‌هایی که در پی ترویج و تبلیغ محصولات و خدمات آتی خود هستند. در این نقطه است که مهمترین تفاوت به وجود می‌آید.


2. نتایج روابط عمومی قابل ارزیابی و سنجش نیستند
این مسئله زمانی صادق است که نسبت به روابط عمومی مقاومت و سرسختی وجود دارد. اگرچه سنجش و ارزیابی
روابط عمومی دشوار است و نیازمند خلاقیت بیشتر و فراتر از خلاقیت موجود می‌باشد، اما با گذشت ظرف سال‌ها، روابط عمومی تحلیل‌های بلادرنگی را انجام داده است که از نظر محبوبیت شدیداً ارتقاع داشته است. مهمترین سنجش‌های کمی و کیفی در قالب موارد زیر ظاهر شده‌اند:
نظرسنجی‌های مشتری رقیب و مصرف کننده
مطرح کردن و تاثیرات رسانه‌ای
ارجاعات ترافیک شبکه
افزایش در فروش
به علاوه، اگر در حیطه فعالان روابط عمومی‌ای کار می‌کنید که جهت پاسخگویی و مسئولیت برای خدماتشان از طریق گزارش‌های معمول و برنامه‌ریزی شده تمایل آشکاری ندارند، احتمال زیادی وجود دارد که آنها نسبت به خدمات شان اطمینان ندارند.


3. کار در حیطه روابط عمومی یک فعالیت آسان است
برای افرادی که از بیرون به
روابط عمومی نگاه می‌کنند، این کار چندان کار دشواری نیست و به انرژی زیادی نیاز ندارد. وقتی که چند ایمیل ارسال شوند و چندین تماس‌ تلفنی هم گرفته می‌شود، درست همین موقع است که برتری رسانه ای حاصل می‌شود.
اما کار به این راحتی نیست. در دوره حاضر، و با وجود کانال‌های رسانه‌ای متعدد، خلق رسانه، تدوین و معرفی به کارها و اموری دشوار بدل شده‌اند.
شبکه‌های حرفه‌ای، و مزایای حاصله از آنها، یک شبه به وجود نیامده‌اند. به علاوه، آنها محصول و نتیجه ساعت‌های بیشماری از کار سخت هستند که بسیاری از آنها در خارج از محیط کار صورت می‌گیرند.
به دشواری های مذکور، مشکلات کار با تعداد بیشماری از مشتریان و افرادی متفاوت را اضافه کنید که با صنایع بسیار پیچیده و مهلت‌های بی پایان آشنا شده‌اند و حالا شما کاری دارید که برای این کار افراد مناسب و متخصص انگشت شماری وجود دارند.
هر که هستید و هر آنچه که برای گذارن زندگی انجام می‌دهید، در نقطه‌ای، مجبور خواهید شد تا با فردی یا چیزی تماس بگیرید که به روابط عمومی مرتبط می‌باشد.
خوشبختانه از این نقطه به بعد، و وقتی که در احاطه افرادی هستید که به شایعات پیرامون فعالیت روابط عمومی دامن زده‌اند، از تجهیزات و امکانات لازم برای دفع و خلاص شدن از این پنداشت‌های غلط به شکلی صحیح و به موقع برخوردار هستید.
 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

گروه ترجمه شارا

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  مرجعیت رسانه‌ای


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  فرسودگی روابط‌عمومی


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد