درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 10:59   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حرکت از برند شخصی به تجاری
  فرهنگ دیجیتال در روابط‌عمومی
  4 راه برای تصمیم‌گیری موثرتر
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 19679صفحه نخست » مقالات روابط عمومیسه شنبه، 1 شهریور 1401 - 13:54
نسخه جدید روابط عمومی
هر چه تعداد کاربران بیشتر می شود و هر چه استفاده از وب گسترش می یابد و هر چه رسانه های ارتباطی و اجتماعی بازتعریف می شوند، ما به عنوان متخصصان روابط عمومی باید ذهن خود را باز نگه داریم تا بتوانیم به این سؤال بزرگ امروز ما پاسخ صحیح و منطقی دهیم.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- رسانه ها در حال تغییرند و روابط عمومی ها بطور فزاینده ای از منابع اطلاعات و اخبار جدید استفاده می کنند. از طرف دیگر، موتورهای جستجو در حال ایجاد تغییراتی در شیوه جستجوی ما هستند؛ آنها در حال تبدیل به دایرة المعارف های جدید هستند.


متخصصان روابط عمومی در سراسر دنیا، برای روبرو شدن با این روند و حصول اطمینان از اینکه اطلاعات شان به این شکل جدید رسانه راه می یابد، در حال بحث و مذاکره داغی درباره نسخه جدیدی از حرفه روابط عمومی هستند و این که روابط عمومی درباره مدیریت اطلاعات در قالب رسانه های حدید است.


حال که این شیوه در حال گسترش است، تعاریف ابزارهای سنتی روابط عمومی که تا به حال از آن استفاده می کردیم در حال تغییر است. برای مثال، مطالب مطبوعاتی را در نظر بگیرید. پیش از این، نوشتن یک مطلب مطبوعاتی خوب فقط منوط به این بود که درباره پیشرفت یک سازمان/ شرکت خاص مطلبی در قالب یک گزارش بنویسیم که در آن مهمترین و اصلی ترین موضوع در پاراگراف اول می آید و اطلاعات بعدی با تعیین اهمیت شان در ادامه خواهند آمد.


این، از نظر نسخه جدید روابط عمومی، کافی نیست. در حال حاضر نوشتن مطالب مطبوعاتی مستلزم آن است که در پیش نویس مطلب تان، کلمات کلیدی را در نقاط استراتژیک مشخص کنید تا ماشین های جستجوی آنلاین و دایرکتوری ها بتوانند این کلمات کلیدی را پیدا کنند، و در نتیجه مطلب شما در اعلام نتایج جستجو بالا برود.


پس از آن، قالب جدید نشر مطالب مطبوعاتی رسانه های اجتماعی را داریم که در فضای بلاگ ها گسترش یافته است. در این نسخه جدید نشر مطالب مطبوعاتی، لینک هایی را خواهید یافت به صفحات وب و سایت های بوک مارکینگی که در آنها می توانید اطلاعاتی مربوط به موضوع را در زمینه های تاریخی، روند بازار (trend)، بازار، محصول و رقابت پیدا کنید که مرتباً بروز می شود. به علاوه، این نسخه، لینک هایی هم خواهد داشت به فایل های MP3 یا پادکست هایی (podcasts) از سخنرانی های کوتاه، معرفی های تصویری (graphic presentations) مثل طرح های تولید یا وسعت بازار و غیره، و نیز فیلم تولیدات که توسط کارشناسان شرکت تهیه شده اند.


همچنین لینک هایی هم خواهد بود به پوشش های خبری بروز شده ای از مطالب مطبوعاتی مختلف، تا خبرنگاران بتوانند موضوع را از زوایای مختلف ببینند. همچنین خبرنگاران، از طروق مختلف می توانند مشترک شوند تا مطالب مطبوعاتی آینده را دریافت نمایند. گزینه هایی هم برای خوانندگان وجود دارد که بتوانند مطالب خبری شان را در سایت ها قرار دهند.


همچنین نسخه جدید روابط عمومی در حال ایجاد زیرمجموعه ای از PR است که روابط بلاگری (blogger relations) نامیده می شود. در غرب، بلاگ ها همانطور که تعداد خوانندگان شان بیش از دو برابر منابع خبری بزرگ آنلاین و روزنامه های چاپی است و مرتب هم بر تعدادشان افزوده می شود، در حال تبدیل شدن به رسانه قدرتمند جدید امروز هستند؛ در نتیجه تلاش برای راهیابی اطلاعاتی مثبت درباره شرکت تان در بلاگ های مهم و معتبر و انواع شبکه های اجتماعی به اولویت اول تبدیل شده است.


چقدر از این مسایل به شرایط ایران مربوط می شود؟ این سؤال بزرگ امروز ماست.


لذا هر چه تعداد کاربران بیشتر می شود و هر چه استفاده از وب گسترش می یابد و هر چه رسانه های ارتباطی و اجتماعی بازتعریف می شوند، ما به عنوان متخصصان روابط عمومی باید ذهن خود را باز نگه داریم تا بتوانیم به این سؤال بزرگ امروز ما پاسخ صحیح و منطقی دهیم.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


  خبرنگاران دانشجو با طوفان اطلاعات نادرست در اعتراضات پردیس روبرو هستند


  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


  نابینایان و هوش مصنوعی


  روابط‌عمومی یعنی "مردم‌داری"


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد