شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، امروزه مهمترین دغدغه صاحبان صنایع ، تبلیغات اثربخش ، برندسازی ، جذب مشتری و بازاریابی هدفمند ، درکمترین زمان وباحداقل هزینه میباشد . در تابستان سال 1393 چالشی به نام "سطل آب یخ " برای حمایت از بیماری ALS بوجود آمد که در شبکه های اجتماعی به عنوان پرطرفدارترین چالش در کل جهان شناخته شد . براساس گزارش سایت گوگل کلمه “اعانه به Als ”در رتبه اول پرطرفدار ترین جستجو -90 میلیون جستجو - در سال 2014 بوده است google.com,2014)).در کنار جستجوی بالای آن، آیا بارگذاری 2ماهه حدود 465000 فیلم فقط در شبکه اجتماعی Youtube به همراه 1.3 بیلیون بازدید که به طور میانگین هر کدام حدود 3100 بازدید داشته اند realseo.com,2014)) ، بیان گر این مدعا نمی تواند باشد که الگو گرفتن از اجزای تشکیل دهنده و همچنین از نحوه اجرای این چالش - که وجه بازاریابی اجتماعی اش از بازاریابی سیاسی و تبلیغات مهمتر بود - می تواند صاحبان صنایع (کالا یا خدمات) را ترغیب نماید که دغدغه دوران رکود و کاهش فروش خود را ، به همراه بهتر دیده شدن برند در حجم وسیع در مدت زمان اندک با توجه به فضای رقابتی سنگین در بازار امروز را از طریق ایجاد ارتباط تنگاتنگ با مبحث بازاریابی اجتماعی برطرف نماید ؟
ALsچیست ؟
ALS یک بیماری پیشرونده است که سلول های عصبی در مغز و نخاع را تحت تاثیر قرار می دهد. نورونهای حرکتی از مغز به نخاع و از عصب نخاعی به عضلات در سراسر بدن برسد. انحطاط تدریجی از نورونهای حرکتی در ALS در نهایت به مرگ خود منجر می شود. هنگامی که نورونهای حرکتی می میرند، توانایی مغز برای شروع و کنترل حرکات عضلانی را از دست می دهد و در انجام کارهایی چون خوردن، صحبت کردن یا حتی تنفس دچار مشکل می شوند. (www.als.org,2010) . استیون هاوکینک ، فیزیکدان و کیهان شناس معروف ، یکی از چهره های شناخته شده ای است که به این بیماری مبتلا است ( معیری نژاد ،1393.)
تهیه و تنظیم : محمد علی رنگین کمان
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره)
دانلود مقاله با لینک مستقیم
منبع: TMBA
|