درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 03:14   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حرکت از برند شخصی به تجاری
  فرهنگ دیجیتال در روابط‌عمومی
  4 راه برای تصمیم‌گیری موثرتر
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 19715صفحه نخست » مقالات روابط عمومیچهارشنبه، 27 آبان 1394 - 09:48
رازهای روابط عمومی
بسیاری از این افسانه ها به سوء تفاهم هایی از صنعت روابط عمومی منجر شده است و همچنان با گذر زمان نیز باقی مانده است. مسلما، برخی از افسانه ها نیز باعث شده که مردم تصور کنند که آنچه مورد علاقه افراد در روابط عمومی است، بسیار متفاوت با علایق سایر حوزه ها می باشد
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، شاون پل وود- روابط عمومی می تواند یک صنعت ساده برای بسیاری از کسانی باشد که این چنین تلقی هایی از آن دارند:
1. شما یک مشتری را دریافت می کنید.
2. با رسانه تماس می گیرید.
3. داستان خود را برایشان می گویید.
4. به خانه می روید.


برای آن دسته از ما که این را هر روز انجام می دهند، ما می دانیم که این آن چیزی نیست که هر روز اتفاق می افتد. جهان روابط عمومی صنعتی چند وجهی و بسیار پیچیده است که شامل موارد زیر می شود:
1. آموزش
2. تحقیق
3. عمل سازگار با آن.
4. درک وب
5. نگارش عالی
6. مجموعه ای از آزمون و خطا


با این حال مجموعه ای افسانه ها درباره متخصصان روابط عمومی و کارهایی که آنها می توانند انجام دهند وجود دارد که در واقع بسیاری از آنها زاده تخیل افراد در باب این حرفه است.


بسیاری از این افسانه ها به سوء تفاهم هایی از صنعت روابط عمومی منجر شده است و همچنان با گذر زمان نیز باقی مانده است. مسلما، برخی از افسانه ها نیز باعث شده که مردم تصور کنند که آنچه مورد علاقه افراد در روابط عمومی است، بسیار متفاوت با علایق سایر حوزه ها می باشد و متخصصان آژانس های روابط عمومی به چیزهایی می اندیشند که افکار سایرین در مورد آنها آنگونه نیست. بگذارید امیدوار باشیم که می توانیم به رفع ابهامی که در باب روابط عمومی به وجود آمده است در این نوشتار تا اندازه ای کمک کنیم.


همه مطبوعات خوب هستند. نه، نه، نه و یک هزار بار نه! هر کسی که به بررسی بحران های اساسی می پردازد، دقیقا این گفته را تایید می کند. یقینا چنانچه، برندی که شما نمایندگی می کنید پوشش کمی دریافت می کند اما این دلیلی است که چرا محتوا تا این اندازه مهم است. قبل از نظر معکوس، مردم در واقع مقاله را می خوانند (تا بگویند، دوستان عزیز ما در مطبوعات، از شما متشکرم.) و این است جایی که ما همه عناوین خبری را که به ایجاد لبخند یا سود منجر می شود را کشف نمی کنیم. آیا می خواهید این را تغییر دهید؟ از در آغوش گرفتن اخبار بد پرهیز کنید.


برنده شدن و شام دادن به معنی نوشتن است. آیا شما این را که اکنون سال 2015 است و نه سال 1914 درک می کنید؟ خبرنگاران اخلاق دارند. بسیاری از آنها وقتی برایشان کارت اعتباری از طرف شرکت ارسال می شود، ناراحت می شوند زیرا آنها می خواهند از جانبداری پرهیز کنند. بسیاری از اهالی سرزمین خبر (از قبیل، سردبیران، نویسندگان، گزارشگران، تولید کنندگان) دوستانه هستند اما این به این معنا نیست که بخواهند در چهارم ژوئیه شما را در پیکنیکی دوستانه زیارت کنند. آنها بسیار سرگرم تعامل با چهره آزاد سیب زمینی شما هستند. آیا می خواهید دوست یابی کنید؟ به آنها یک پیشنهاد خوب برای تولید خبر بدهید و آنگاه می بینید که آنها ظرف 5 دقیقه با شما دوست می شوند.


پخش رسانه ای هر لحظه کار می کند. در سال 1992 گفته می شد و می خواستند که استراتژی خود را به عقب باز گردانند. بله، پخش همیشه بخش درست و آزمایش شده از هر جعبه ابزار روابط عمومی است، اما امروز، آنها سه صفحه پری هستند، پر از مسائل گرامری، و اغلب اصلا برای موتورهای جستجو بهینه سازی نشده اند. در اینجاست که باید به راز روابط عمومی ها بپردازیم:


سردبیران تنها تیتر و لید را می خوانند (بلکه، آنها نگاه می کنند که اسپل ها به درستی انجام شده باشند.) این داستان است، محتوا، خبری که آنها می خواهند، نه گزارش مطبوعاتی شما. همه ما آنها را خوب می شناسیم زیرا مشتریان آنها را دوست دارد. با این حال، اگر شما می خواهید که آنها را دوست داشته باشید، این کار را در کوتاه ترین کلام، شیرین ترین بیان، و در قالب یک داستان انجام دهید.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

گروه ترجمه شارا

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد