درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 03:42   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حرکت از برند شخصی به تجاری
  فرهنگ دیجیتال در روابط‌عمومی
  4 راه برای تصمیم‌گیری موثرتر
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 19728صفحه نخست » چهارشنبه، 27 آبان 1394 - 12:46
بررسی منابع درآمدزایی فوتبال روز دنیا و مقایسه آن با فوتبال باشگاهی در ایران (شناسایی موانع و ارائه راهکارهایی برای آن)
هدف از این پژوهش، بررسی منابع درآمدزایی فوتبال روز دنیا و مقایسه آن با فوتبال باشگاهی در ایران و شناسایی موانع جذب درآمد و ارائه راهکارهایی برای آن است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، هدف از این پژوهش، بررسی منابع درآمدزایی فوتبال روز دنیا و مقایسه آن با فوتبال باشگاهی در ایران و شناسایی موانع جذب درآمد و ارائه راهکارهایی برای آن است. روش تحقیق، تحلیلی و از نوع مطالعات مروری است. یافته ها نشان داد باشگاه‌ها به دو طریق مستقیم و غیر مستقیم ایجاد درآمد می‌کنند. این منابع شامل، 1.حق پخش تلویزیونی 2. حامیان مالی(اسپانسرینگ) 3. فروش بلیط و درآمدهای روز مسابقه 4. درآمدهای تجاری (این بخش شامل : فروش اقلام تجاری، توریسم ورزشی، ترانسفر بازیکن، دریافت حق عضویت و … می‌باشد.) می‌باشد. اما با وجود منابع سرشار از درآمد باشگاه‌ها، شاهد عملکرد ضعیف باشگاه‌های کشورمان در این حوضه هستیم و به اعتقاد کارشناسان نبود قوانین و مقرارت خاص در زمینه درآمدزایی، سبب شده تا از پتانسیل بالای درآمدزایی فوتبال فقط 10 درصد در ایران استفاده شود. دولتی بودن ساختار فوتبال، وجود مدیران دولتی و عدم تمایل آن ها به خصوصی شدن باشگاه‌ها، همراهی نکردن صدا وسیما با فدراسیون فوتبال، نبود ورزشگاههای اختصاصی، عدم بازیکن سازی و ترنسفر بازیکنان و مواردی از این دست از دلایل درآمدزا نبودن فوتبال ایران به شمار می آیند. که حرکت به سوی خصوصی سازی و کمرنگ شدن نقش دولت در اداره باشگاه‌ها با اجرای اصل 44 و ارائه وام های کم بهره و طولانی مدت به باشگاه‌ها از جمله راهکارها برای رفع این موانع معرفی گردید. اگر این دوره انتقال به درستی صورت بپذیرد باشگاه‌ها نه تنها هزینه ای بر دوش دولت ها نمی گذارند که با پرداخت مالیات بردرآمد برای کشور و دولت خود نیز درآمدزا هستند.

واژه گان کلیدی: صنعت فوتبال، درآمدزایی در فوتبال، فوتبال باشگاهی، موانع درآمدزایی، بازاریابی ورزشی


مقدمه:
در حال حاضر، درکشورهای پیشرفته، ورزش و تفریحات سالم به عنوان یک صنعت بسیار مهم، عاملی مؤثر در جهت رشد و توسعه اقتصاد ملی به شمار می رود و از بزرگترین صنایع پر درآمد قرن 21 به شمار میآید. مولین (1983) برای اولین بار از ورزش به عنوان یک صنعت یاد کرد. صنعت ورزش به مجموعه ی فعالیت های مرتبط با تولید و بازاریابی کالاها و خدمات ورزشی گفته می‌شود که در ارتقای ارزش افزوده نقش داشته باشند (پیتس و همکاران،1994). صنعت ورزش با در دست داشتن عامل محرکی همچون برگزاری مسابقات بزرگ ورزشی، امکان بهره گیری از فرصت های تبلیغاتی و رسانه ها را فراهم کرده است که این موضوع نیز بستر لازم را برای تعامل بین صنعت، تجارت و ورزش ایجاد کرده است و پلی راهبردی در خدمت توسعة ورزش و رونق اقتصادی آن به شمار می رود (عسگریان،1383). جذابیت‌های خاص ورزش و به وجود آمدن تمایات خاصی بین تمامی جوامع نسبت به رویدادهای ورزشی باعث شده است که تیم‌های ورزشی برای توسعه و ارتقای کیفیت خود نیاز به تبدیل شدن به بنگاههای اقتصادی داشته باشند واز این رو زیرساخت های اصلی صنعت ورزش را باشگاه‌هایی تشکیل می دهند که به مثابه کارخانه های تولیدی و بنگاههای اقتصادی عمل می‌کنند. امروزه باشگاه‌های ورزشی در جهان واحدهایی هستند که برای اهداف اقتصادی تشکیل و اداره می شوند. باشگاه‌ها برای کسب منافع اقتصادی، ورزش های خاصی را انتخاب می‌کنند و در آنها فعال می شوند، در تاسیس ورزشگاه ها سرمایه گذاری می‌کنند و سعی می‌کنند در حوزه های ورزشی انتخابی خود به رده های بالا برسند تا بتوانند بر آن اساس درآمد بیشتری کسب کنند...

 

نویسندگان:
رسول آزادی، کارشناس ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه رازی
دکترحسین عیدی، استادیار دانشگاه رازی 
دکتر بهرام یوسفی، دانشیار دانشگاه رازی 

 

دانلود مقاله با لینک مستقیم

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 3633

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد