درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 09:17   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حرکت از برند شخصی به تجاری
  فرهنگ دیجیتال در روابط‌عمومی
  4 راه برای تصمیم‌گیری موثرتر
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 19862صفحه نخست » دوشنبه، 2 آذر 1394 - 14:41
بررسی اثرات اقتصادی برگزاری رویدادهای بزرگ، بامروری بر 4 المپیک گذشته
هدف از این تحقیق بررسی اثرات اقتصادی رویدادهای بزرگ با محوریت بازیهای المپیک است. روش تحقیق تحلیلی و از نوع مطالعات مروری است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، هدف از این تحقیق بررسی اثرات اقتصادی رویدادهای بزرگ با محوریت بازیهای المپیک است. روش تحقیق تحلیلی و از نوع مطالعات مروری است. نتایج مطالعات نشان داد، میزبانی بازیهای المپیک تأثیرات اقتصادی زیادی برای کشورهای میزبان در بر دارد، که توسط به وجود آمدن شغل‌های جدید و ارتقاء منطقه در سرتاسر جهان به وجود می آید. همچنین انتظار می رود به جذب توریست کمک کند. به همین دلیل نیز کشورها برای میزبانی حادثه های بزرگ ورزشی مانند المپیک و جام جهانی در پیکار و رقابتند. طبق یافته ها اثرات اقتصادی برای بازی ها برشمرده شده که برای کشورها سود به همراه داشته ،در مقابل اثرات منفی این رویدادها و هزینه های غیر اقتصادی در این کشورها زیاد بوده است.

واژگان کلیدی: اثرات مالی و اقتصادی، هزینه و سود، رویدادهای بزرگ، المپیک.


مقدمه:
از دهه ۱۹۶۰ به بعد IOC به تدریج قدرت خود را بر منابع اصلی تامین‌کننده هزینه المپیک افزایش دادو توانست کنترل تلویزیون و بازاریابی بین‌المللی را به‌طور کامل در اختیار گیرد. با این اقدام ۶۸ درصد کل درآمدها به دست جنبش المپیک افتاد. در آن زمان IOC درآمد مذکور را بین OCOG (کمیته سازماندهی بازی‌های المپیک) ۱۹۹۸ ناگانو و ۲۰۰۰ سیدنی تقسیم کرد. هزینه‌های المپیک در گذشته به وسیله منابع محلی تامین می‌شد، اما امروزه از طریق فرآیندی جهانی تامین می‌شود. سه منبع بزرگ درآمدزایی المپیک یعنی حق پخش تلویزیونی، اسپانسر مالی و فروش بلیت باعث شده که از اواخر دهه ۸۰ به بعد همواره کشورهای زیادی برای دریافت میزبانی تلاش کنند. به همین دلیل نیز کشورها برای میزبانی حادثه های بزرگ ورزشی مانند المپیک و جام جهانی در پیکار و رقابتند. برای مثال موسسه SBG انگلستان ارزش میزبانی رقابت های جام جهانی سال 2018 یا 2022 را برابر 5 میلیارد دلار برآورد نموده است. این به این معنی است که اگر کشوری امروز چنین مبلغی را پرداخت نماید تا این امتیاز را احراز کند، سرمایه گذاری ای مطمئن نموده و بازگشت پول و سود آن برایش تضمین شده خواهد بود (1). در این مقاله سعی شده اثرات اقتصادی رویدادهای بزرگ شناسایی و مزایا و معایب  آن در کشور میزبان بررسی شود

 

نویسندگان:
رسول آزادی،دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه رازی
دکترحسین عیدی، استادیار دانشگاه رازی

 

دانلود مقاله با لینک مستقیم

 

منبع: TMBA

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


  خبرنگاران دانشجو با طوفان اطلاعات نادرست در اعتراضات پردیس روبرو هستند


  نابینایان و هوش مصنوعی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد