درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 28 اردیبهشت 1403 - 17:54   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود

  سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود


ادامه ادامه مطلب سه

تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند

  تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود
  تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند
  پوستر دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی چه چیزی را نشان می‌دهد؟
  ملازاده سکاندار روابط عمومی بیمه دی شد
  ضرورت ارتقای جایگاه روابط عمومی در صنعت بیمه
  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد
  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی
  روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی، فرصتی برای بهره‌مندی از هوش مصنوعی در روابط‌عمومی
  پنج عنوان شغلی جدید در حوزه روابط‌عمومی تعریف شد
  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20192صفحه نخست » مقالات روابط عمومیچهارشنبه، 18 آذر 1394 - 05:30
مدیریت روابط عمومی بین المللی
نویسنده: فرانک اوویت مدیر موسسه بین المللی «مک لین» - این بحث همچنان بین گروه های بین المللی روابط عمومی ادامه پیدا می‌کند. بار دیگر با توجه به زمان، مشتریان براساس ذائقه و میل مختص به خود به انتخاب دست می‌زنند. هر انتخاب از مزایا و مضرات مربوط به خود برخوردار است.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یک گروه بین المللی غیر رسمی روابط عمومی متشکل از هشت کارشناس حرفه‌ای درباره نحوة پیدا کردن منابع دقیق و مناسب برای اجرای برنامه‌های خود به گفتگو پرداختند.

یک تازه وارد به تازگی قراردادی را با یک موسسه بزرگ چند ملیتی روابط عمومی به امضاء رسانده است. که این کار باعث اعتراض عضو دیگر شد. عضو سوم معتقد است که امروزه بسیاری از برنامه‌ها را می‌توان به خوبی از طریق ارتباطات محکم روابط عمومی با رسانه‌های گروهی، بدون توجه به اینکه کارشناسان متخصص و حرفه‌ای روابط عمومی در کجا قرار دارند، اجرا کرد.

 

این بحث همچنان بین گروه های بین المللی روابط عمومی ادامه پیدا می‌کند. بار دیگر با توجه به زمان، مشتریان براساس ذائقه و میل مختص به خود به انتخاب دست می‌زنند. هر انتخاب از مزایا و مضرات مربوط به خود برخوردار است. با ارزیابی صریح از نیازهای خود، توجه به اینگونه عوامل ممکن است و دست کم این اطمینان را ایجاد می‌کند که شما به هنگام نیاز به خارج به مکان های درستی نگاه کنید.

 

بزرگترین مؤسسات یا بسیاری از کشورهای در ارتباط هستند، در استفاده و بهره‌گیری از اینگونه قابلیت‌ها در جذب مشتریان بالقوه بسیار عجول هستند و گاهی اوقات استفاده از یک مؤسسه جهانی به ویژه هنگامی که مسائل زیر مطرح مشود، بهترین انتخاب است:

 

شما به کسی نیاز دارید تا مدیریت و هدایت شبکة‌ ارتباطات بین المللی شما را بر عهده گیرد، حتی اگر مفهوم آن این باشد که تخصص در بیرون از شرکت شما باقی بماند.

یک مؤسسه با مدیریت شما از اعتبار بیشتری در رسیدن به نیازهای شرکت در تمامی کشورها مورد نظر برخوردار خواهد بود.

مدیر اجرایی شما برای هدایت تلاش و فعالیت‌های مورد نظر به تخصص مدیریت در سطح بین المللی نیاز دارد.

دفاتر متفاوت مؤسسه شما برای انجام و اجرای هر چه بهتر برنامه‌های مورد نظر از انگیزه و محرک برخوردارند.

مؤسسه آموخته‌های مؤثر را بین کارکنان خود انتقال می‌دهد.

 

مؤسسات بزرگ آرامش ذهنی را به مشتریان جهانی اهدا می‌کنند. آنها انجام هر کاری را در هر نقطه برای شما وعده می‌دهند. اما یکی از بزرگترین معماها این است که چرا مؤسسات بزرگ اصرار دارند تا در راستای تأمین نیازهای بین المللی مشتری از طریق روشی مشابه با نحوه ارضاء نیازهای داخلی او اقدام کنند، حتی اگر فرد مذکور نسبت به مشتری یاد شده در مورد «روابط عمومی بین المللی» از آگاهی کمتری برخوردار باشد.

 

ضررورتاً قول‌هایی که از سوی ادارات واقع شده در سرتاسر جهان در راستای حمایت داده می‌شود، مفهوم چندانی ندارد. اگر مؤسسة‌ شما با دفاتر چند گانه خود در زمینة تجارتی داخلی مشکل داشته باشد، شاید اصلاً به این فکر نیفتند که از آنان در سطح بین المللی استفاده کنید.

 

امروزه بسیاری از برنامه‌ها را می‌توان به خوبی از طریق ارتباطات محکم روابط عمومی با رسانه‌های گروهی، بدون توجه به اینکه کارشناسان متخصص و حرفه‌ای روابط عمومی در کجا قرار دارند، اجرا کرد.

 

موارد مشابه از شبکه‌های مؤسسه تغییر وابسته یا مستقل بهره می‌گیرند، اما در اینجا نیز تفاوت‌های کاملاً متمایزی وجود دارد، به ویژه اگر:

شما به شکلی طبیعی به مؤسسات مستقل کوچکتر تمایل دارید اما هنوز می‌خواهید از کمک های بیرونی در مدیریت کلی نیازهای روابط عمومی بین المللی خود استفاده کنید.

مؤسسه اصلی شما که هم اکنون به فعالیت اشتغال دارد به خوبی وضعیت شما را تشخیص می‌دهد و می‌فهمد که باید برای مجموعة شبکه، نقش لوکوموتیو را ایفا کند.

روند کار به گونه‌ای ایجاد شده است که مؤسساتی که در کشورهای دیگر به شما خدمت می‌کنند. از محرک ها و انگیزه‌های مناسب برخوردار باشد.

ضعف هر عضو در شبکه فردی به تصویر یا وجهة شرکت و به شما به عنوان مدیر روابط عمومی بین المللی آسیب نخواهند رسید.

 

گاهی اوقات یک شبکة مستقل مؤسسات تبلیغاتی مدعی می‌شود.که قادر است در بازارهای جهانی نقش روابط عمومی‌ای را ایفا کند. اگرچه، نظر موسسه مادر در راستای دستیابی شبکة بین المللی افتتاح یا بازگشایی یک دفترچه راهنما برای اعضاء شبکه برای دریافت این نکته باشد که آیا آنان از یک همکاری روابط عمومی در این شرکت «الف» برخوردارند، بسیار مشکوک است.

 

روش دیگر این است که شبکة‌ مختص به خود را با کمک مؤسسات برای توانایی‌های ویژه در کشورهای مخصوص ایجاد کند. این روش می‌تواند گزینة مناسبی باشد، هنگامی که:

برخورداری از بهترین استعداد در هر کشور برای نیازهای ویژه شما مهم است.

مدیریت محلی می‌خواهد در انتخاب و حمایت مؤسسة مشارکت داشته باشد.

علی رغم محدودیت بودجه، شما می‌خواهید یکی از مشتریان مهم یک مؤسسه باشید.

شما می‌خواهید با استفاده از تجربة مدیریت حقیقی روابط عمومی بین المللی به کار در درون زمان خاتمه دهید.

شما مایل و قادرید در تلاش یا کار مدیریت خود از انرژی و دانش واقعی بهره‌مند گردید.

 

ممکن است این گزینه از نظر بودجه روشی کم هزینه باشد؛ اما جدای از زمان و فعالیت‌های شماست. یقیناً سازمان شما با این روش یا گزینه از مدیریت روابط عمومی بین المللی مطالب زیادی را فرا خواهد گرفت.

 

مزیت مهم دیگر این است که مدیران ارشد شرکت شما در کشورهای دیگر می‌توانند در قضیه انتخاب مؤسسه و هدایت آن دخالت کنند. اجازه دهید یکی از کارشناسان (میزان قابلیت‌های آن چندان مهم نیست) به مقر اصلی بازگردد. یکی از مؤسسات را در نظر گیرید (بدون توجه به قابلیت‌های آن) و شخصی که از مدیران کشور شما عیب جویی می‌کند ممکن اسطت جهانی‌ترین چهرة برنامة روابط عمومی شما باشند. اما اگر محیط محلی با شما در شناسایی و انتخاب آن مؤسسه همکاری کند، هر یک از مشکلات پیش آمده را با موضوع مشترکی که تیم محلی همراه شما می‌خواهند، حل کنید.

 

علی رغم تمامی راهنمایی‌هایی که درباره اهمیت برخورداری از مشاوره مفید و مؤثر روابط عمومی داخلی در هر یک از کشورهای مورد نظر ارائه می‌شود، بسیاری از مدیران ارتباطات به دلایل مشکلات بودجه‌ای یا مسائل زمانی که امکان استفاده از یک مؤسسه محلی در حوزه جهانی فراهم نمی‌آید، با درهای بسته مواجه می‌شوند. در چنین موقعیتی شما ممکن است درباره اینکه آیا به کارگیری فعالیت مربوط به روابط عمومی بین المللی از مراکز واقع در درون کشور، مقرهای سازمان یا دفاتر منطقه‌ای میسر است یا خیر، با مشکل مواجه شوید.

 

در حقیقت، هنگامی که وضعیت ویژه‌ای شایع و متداول می‌شود، شما ممکن است گزینه درستی را انتخاب کنید:

هنگامی که برای کار در زمینة روابط عمومی به آگاهی در سطح بالایی در خصوص مخاطب یا خدمات و کالاهای ویژه نیاز باشد.

هنگامی که یک برنامه چند وجهی مداوم روابط عمومی که حوزه‌های متعددی را پوشش دهد، ممکن و میسر نباشد.

هنگامی که تعداد بسیار اندکی از رسانه‌های گروهی کلیدی به سوی یک دیدگاه جهانی گرایش دارند، پرداخت هزینه در سطح بالایی ممکن باشد.

 

هنگامی که موفقیت‌های کوتاه مدت، جایگزین روابط دراز مدت در بازارهای شما شود، یقیناً، راهبرد مذکور در ابتدا تعداد محدودی از رسانه‌های گروهی ـ که نقش هدایتگرانه‌ای را در جهان ارتباطات بر عهده دارند ـ مورد توجه قرار می‌دهد. معمولاً راهبرد یاد شده برای رسیدن به بازارهای معرف کننده مؤثر نیست. البته باید اذعان کرد که اگر مخاطبان اصلی شما اساساً از هدایت تجاری برخوردار باشند، قضیه فرق می‌کند. فرقی نمی‌کند که چه چیزی را انتخاب کرده‌اید، اما آگاه باشید که اگر در پایان روز در خصوص این نکته که «روابط عمومی بین المللی» چگونه عمل می‌کند اطلاعاتی بیشتری را به دست نیاورید‌، ممکن است انتخاب شما درست نبوده باشد.

 

اگر مدیریت روابط عمومی بین المللی خارج از مرکز اصلی باشد، چگونه شما به عنوان مشتری از فعالیت مؤثر در روابط درونی کشور بهره‌مند خواهید شد؟ چگونه شما با توجه به تفاوت‌های جغرافیایی، ارائه خدمات جهانی را فرا خواهید گرفت؟ انتخاب شما باید انعکاس دهندة عوامل یاد شده به همراه نیازهای تجاری ضروری شما باشد.

 

منبع: ماهنامه «تاکتیک‌های روابط عمومی»

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  مرجعیت رسانه‌ای


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  فرسودگی روابط‌عمومی


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد