درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 04:28   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حرکت از برند شخصی به تجاری
  فرهنگ دیجیتال در روابط‌عمومی
  4 راه برای تصمیم‌گیری موثرتر
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20193صفحه نخست » مقالات روابط عمومیچهارشنبه، 18 آذر 1394 - 10:25
زنگ بیدارباش برای مقابله با شایعه
بسیاری از کسانی که مورد پژوهش قرار گرفتند، این گونه بیان کرده‌اند که بدترین نتیجة هر شایعه، از دست رفتن اعتماد و ایمان مشتری و مخدوش شدن چهرة شرکت است. آنان گفتند که شبکه‌های اینترنت در سرعت توسعه و انتشار شایعه، نقش بسیار مؤثری را ایفا می‌کنند.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- شرکتی که فکر می‌کند برترین کابوس، وجود شایعه در بین سهامداران است، شاید به یک زنگ بیدارباش نیاز داشته باشد. پژوهشی که توسط مؤسسه روابط عمومی در خصوص انتشار و اثرات شایع در خصوص شرکت یا سازمان منتشر شد، نشان می‌دهد که تاکنون قسمت اعظم شایعات مربوط به محصولات و شهرت شرکت است. در حقیقت بیشترین آسیب متوجه شهرت شرکت است،‌ زیرا شایعات مربوط به محصولات و تولیدات معمولاً به چهرة شرکت آسیب می‌رسانند.

 

اولین یافته‌های روابط عمومی که به ماهیت، اثر و پاسخ راهبردهای مقابله با شایعه می‌پردازد، بر اطلاعات گزارش شده از شرکت کنندگان در گردهمایی انجمن «آرتور دابلیو پیچ» مبتنی است که براساس پاسخگویان همه از مدیران سطح بالای مؤسسات تجاری بین المللی بودند.

 

مطالعه مذکور هم به شایعات درون شرکت و هم شایعاتی که در خارج شرکت بین عموم مردم جاری بود، پرداخت.

 

نتیجة شایعات

شایعات، فرقی نمی‌کند که منبع آن چه باشد، باعث کاهش وجهة اخلاقی شرکت، واکنش ناخوشایند مطبوعات و از بین رفتن اطمینان و اعتماد بین شرکت و کارکنان و مشتریان می‌شود. احتمالاً دست کم اثرات آن اعتصاب و خرابکاری کارکنان و کارگزاران بوده است.

بسیاری از کسانی که مورد پژوهش قرار گرفتند، این گونه بیان کرده‌اند که بدترین نتیجة هر شایعه، از دست رفتن اعتماد و ایمان مشتری و مخدوش شدن چهرة شرکت است. آنان گفتند که شبکه‌های اینترنت در سرعت توسعه و انتشار شایعه، نقش بسیار مؤثری را ایفا می‌کنند.

 

اشکال شایعات

پاسخ‌دهندگان به پژوهش مؤسسه روابط عمومی گفتند که آنان هر هفته به شایعات جدید می‌پردازند و اطلاعات نشان می‌دهند که شایعات و داستان های مرتبط پا می‌گیرند.

محدودیت زمان و منابع مانع از آن می‌شود که همه بتوانند به شکل ریشه‌ای با شایعه به مقابله بپردازند. بنابراین پژوهش روابط عمومی راه‌حل‌هایی را ارائه می‌دهد تا بتوانید با شایعه برخورد منطقی داشته باشید.

راهبردهای مشترکی نیز وجود دارد که از نشر و گشترش شایعه ممانعت به عمل می‌آورد،‌ اگرچه خیلی کافی نیست. شرکت در قبال شایعاتی که به تعدیل نیرو، ادغام و بازسازی مربوط می‌شود. بسیار آسیب‌پذیر است. بین شایعترین پادزهرهای موجود،‌ موارد زیر به عنوان نمونه بیان می‌شود:

 

1ـ شرح مختصری از ارزش‌های شرکت برای تشویق انجام تلاش‌های بیشتر نسبت به تغییر احتمالی شرکت محترم

2ـ تشریح مجموعة تلاش‌هایی که برای انجام اصلاحات قریب‌الوقوع به کار گرفته می‌شود و تعیین زمان برای پیام‌های رسمی؛

3ـ با شایعات برخورد کنید (به جای اینکه سر خود را چون کبک در برف فرو برید)، برای این منظور:

 

الف ـ با یک شخص مناسب شایعه را تکذیب کنید؛ شایعه‌ای که در سطحی گسترده منتشر شده است، باید توسط یکی از مدیران ارشد سرکوب شود.

ب ـ برای تکذیب اخبار و اطلاعات غلط، از منابع مطمئن و موثق استفاده کنید.

ج ـ موضوعات غیر واقعی را بات کاربرد عبارتی روشن،‌ دقیق و قابل توجه و آشکار ساختن حقیقت تکذیب کنید.

 

پژوهش مؤسسه روابط عمومی با مدیریت «نیکولاس دی فونزو» (Nicholos Di Fonzo) از بخش روان‌شناسی مؤسسه تکنولوژی «روچستر» (Rochester) و بخش روان‌شناسی دانشگاه کوئینزلند(Queensland) انجام شد.

 

منبع: ماهنامه «تاکتیک‌های روابط عمومی»

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد