درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 11:01   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حرکت از برند شخصی به تجاری
  فرهنگ دیجیتال در روابط‌عمومی
  4 راه برای تصمیم‌گیری موثرتر
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20516صفحه نخست » مقالات روابط عمومیپنجشنبه، 7 دی 1396 - 07:14
روابط عمومی آینده‌گرا
مهدی باقریان رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی - «پیش‌بینی استراتژیک» به عنوان یک ابزار بسیار مهم، فرایند توسعه سیاست‌های آینده‌گرا را تسریع می‌بخشد. این ما رابه عنوان تصمیم گیرندگان و استراتژیست‌های روابط عمومی برای کشف و تحلیل و ارزیابی اینکه آیا ما به طور مؤثر می‌توانیم از نظریه «روابط عمومی آینده‌گرا» به منظور بهبود جامعه استفاده کنیم کمک می‌کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- از سال‌های گذشته تاکنون بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ برای یک برنامه‌ریزی استراتژیک قدرتمند برای آینده آماده می‌شوند. طرح‌های زیادی در کشورهای مختلف در این زمینه انجام شده است. در برخی کشورها شوراهای متفاوتی با مسئولیت‌های مختلف، پیش‌بینی و تشکیل شده است که تعداد گروه‌های تحقیقاتی درگیر در این فرآیند مرتب در حال افزایش است، اما در حوزه روابط عمومی، آینده پژوهی هنوز جایگاه چندانی ندارد. در حوزه روابط عمومی آینده گرا، تحلیل راهبردی و پیش‌بینی خطرها و فرصت‌هایی که در آینده امکان مواجهه با آن وجود دارد ضروری است. باید گفت که روابط عمومی آینده‌گرا بر اصول اساسی زیر تمرکز دارد:


آموزش: استفاده از یک برنامه آموزشی منسجم از ویژگی‌های اصلی روابط عمومی آینده گراست؛ چرا که با توجه به تغییرات جدید در علوم و فناوری همواره نیاز به کسب مهارت‌های خاص و جدید وجود دارد. آموزش و یادگیری باعث افزایش خلاقیت و توانایی متخصصان روابط عمومی می‌شود و درک آنها را برای انجام کارها و امور افزایش می‌دهد.


پژوهش: پژوهش یک فرآیند گام به گام برای جمع‌آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل آن به منظور برنامه‌ریزی و افزایش درک متخصصان روابط عمومی از موضوعات اساسی است. چون پژوهش سهم بسزایی در تولید و افزایش دانش دارد و بر اساس نتایج آن، طراحی برنامه‌های جدید و کاربردی امکان پذیر می‌شود. در روابط عمومی آینده‌گرا بدون پژوهش، برنامه‌ریزی امکان پذیر نیست.


برنامه‌ریزی: برنامه‌ریزی را مجموعه‌ای از اقدامات در نظر گرفته شده برای رسیدن به یک هدف خاص و قابل درک تعریف کرده‌اند. در واقع برنامه‌ریزی بهترین راه برای انجام دادن هر کاری است که در نظر دارید انجام دهید اما در روابط عمومی این وضع تا حدودی متفاوت است و یک میدان تخصصی ویژه برای متخصصان روابط عمومی به حساب می‌آید.


مسئولیت اجتماعی: در رویکرد روابط عمومی آینده‌گرا همه مدیران اجرایی بر این نکته تأکید دارند که سازمان‌ها برای ماندگاری خود باید به انتظارات و خواست‌های ذی نفعان توجه کنند و بدانند مسئولیت اجتماعی صرفاً یک مفهوم سازمانی نیست بلکه ادامه حیات سازمان به آن بستگی دارد.


اخلاق: اساس فعالیت‌های روابط عمومی مبتنی بر اخلاق، صداقت و درستی است. در واقع شهرت حرفه روابط عمومی بسته به رفتارهای اخلاقی متخصصان آن است. به همین دلیل روابط عمومی آینده‌گرا نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتر در حوزه اخلاق و رفتارهای اخلاقی دارد. متخصصان روابط عمومی باید فراتر از یکسری معیارهای ظاهری و فریب دهنده حرکت کنند. این همکاری راهی است که به آینده ختم می‌شود.


حرفه‌ای گرایی: حرفه‌ای گرایی یک صفت باارزش برای کارگزاران روابط عمومی آینده گراست. یک فرد حرفه‌ای دارای برنامه و هدف روشن، دانش تخصصی، شایستگی، درستکاری و صداقت، روحیه پاسخگویی، نزاکت و احترام به دیگران است.

 

نتیجه اینکه برنامه‌ریزی استراتژیک مبتنی بر به‌چالش کشیدن عقل متعارف است و با تولید سناریوهای مختلف قابل قبول به تحلیل و ارزیابی چگونگی برنامه‌ها و فعالیت‌های اصلی در آینده می‌پردازد.

 

در واقع، «پیش‌بینی استراتژیک» به عنوان یک ابزار بسیار مهم، فرایند توسعه سیاست‌های آینده‌گرا را تسریع می‌بخشد. این ما رابه عنوان تصمیم گیرندگان و استراتژیست‌های روابط عمومی برای کشف و تحلیل و ارزیابی اینکه آیا ما به طور مؤثر می‌توانیم از نظریه «روابط عمومی آینده‌گرا» به منظور بهبود جامعه استفاده کنیم کمک می‌کند.

 

از این‌رو تعامل و درگیر شدن با بازیگران جدید و به علاوه برنامه‌ریزی و طراحی انواع جدیدی از خدمات و محصولات نشان می‌دهد که واقعاً چگونه می‌توان موجودیت سازمان/ شرکت را با «پیش‌بینی استراتژیک» حفظ کرد و آینده‌ای مثبت‌تر را برای مخاطبان و مشتریان و به طور کلی جامعه به ارمغان آورد.

 

منبع: روزنامه ایران

 

 

 

 

 

 

 

   
  

فايل ها الصاقي:

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


  خبرنگاران دانشجو با طوفان اطلاعات نادرست در اعتراضات پردیس روبرو هستند


  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


  نابینایان و هوش مصنوعی


  روابط‌عمومی یعنی "مردم‌داری"


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد