درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 10:58   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حرکت از برند شخصی به تجاری
  فرهنگ دیجیتال در روابط‌عمومی
  4 راه برای تصمیم‌گیری موثرتر
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21265صفحه نخست » مقالات روابط عمومیشنبه، 10 بهمن 1394 - 08:08
جهانِ در حال تغییرِ روابط عمومی
نوشته ی ریچارد دی - در جهانِ در حال تغییر روابط عمومی، ممکن است لازم باشد به مشتریان آموزش هایی داده شود، تا آنها را متقاعد کند با تکنولوژی جدید ریسک های جدیدی را تجربه کنند. به طور مثال داستان گویی ویدئو.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- برخی می گویند صنعت چاپ به طور کل ناپدید خواهد شد، بنابراین تغییرات بزرگی برای صنعت روابط عمومی و همچنین چگونگی ارتباط آنها با اخبار، در افق پدیدار می شود.

 

بر طبق گزارش جامعه ی روزنامه نگاری امریکا، در سال 2000، درآمد حاصل از تبلیغات روزنامه ای به بالاتر از 49 میلیارد دلار رسید. مطابق گزارش همان انجمن، این درآمد در سال 2009 به 22 میلیارد دلار کاهش یافت و بسیاری از روزنامه های بزرگ، از قبیل Rocky Mountain News، از بین رفته اند. بعلاوه، در سال 1990، انجمن ویراستاران خبری امریکا، مشاهده کردد که تعداد ویراستاران و گزارشگران روزنامه به بیش از 56000 نفر رسید. این تعداد تا سال 2011 به 41600 نفر کاهش یافت.


انتشار اطلاعات بیطرفانه به عموم مردم چه معنی می دهد؟ آیا این یعنی اینکه ما وابسته به وب، وبلاگ ها، رسانه های اجتماعی، و تلویزیون برای اطلاعات مان هستیم و چه کسی آن اطلاعات را می دهد؟


جایگاه PR در این میان کجاست؟ در حالی که تعداد متخصصان روزنامه نگاری کاهش می یافت، تعداد متخصصان روابط عمومی به طور چشمگیری افزایش یافت. در سال 1980، در یک جمعیت 100000 نفری، .45 نفر PR، در برابر .36 روزنامه نگار وجود داشت. این نسبت تا سال 2008 به .90 نفر PR و .25 روزنامه نگار تغییر یافت. اگر تغییر به معنی کارکنان بیشتر روابط عمومیدر زمینه ی انتشار اطلاعات است، چگونه در مورد مجموعه مهارت های جدید در روابط عمومیتفسیر می شود؟ روزهایی فقط انتشارات مطبوعای انجام می شد، با پانهادنِ مستقیمِ روابط عمومی در رسانه های اجتماعی پایان یافت، اما این گسترش تا چه حد پیش خواهد رفت؟


حتی در طول چند سال گذشته، ارائه خدمات آژانس های روابط عمومیتا حدزیادی افزایش یافته است. علاوه بر روابط رسانه ای پایه، ساخت اپلیکیشن ها، طراحی وب، مهارت های جدید در دیجیتال، و تحلیل داده ها و موارد دیگر، هم راهشان را به سوی این چشم انداز تغییر دادند. دیگر خطی روشن از آنچه یک آژانس روابط عمومیانجام نمی دهد وجود ندارد، اما بیشتر درباره ی چگونگی کمک به مشتریان است تا به بهترین نحو از همه ی ابزارشان استفاده کنند.


حتی در ژاپن، که چهارمین کشور جهان از نظر جمعیت اینترنت است، بیش از 80 درصد از شرکت کنندگان اینترنت به بلاگ ها کمک می کنند یا آنها را مشاهده می کنند. دو روزنامه ی مهم دارد و به عنوان بالاترین بازار تبلیغات در آسیا در سال 2012 رتبه بندی شد، ژاپن رکود بودجه تبلیغات روزنامه ای را بیش از حد می بیند.


همه ی اینها روابط عمومیرا به جاهای بالای جدید فرا می خواند، زمانی برای حرکت پاسخ های دیجیتال به ارتقاء فروش و برندسازی موثرتر.


همچنین در جهانِ در حال تغییر روابط عمومی، ممکن است لازم باشد به مشتریان آموزش هایی داده شود، تا آنها را متقاعد کند با تکنولوژی جدید ریسک های جدیدی را تجربه کنند. به طور مثال داستان گویی ویدئو.


جیم جوزف رئیس جمهور Cohn & Wolfe -امریکای شمالی اظهار داشت: "هنگامی که شما به PR با همان اندیشه ی قدیمی فکر می کنید، فکر شما به سمت روابط رسانه ای گرایش دارد، وبلاگ نویسان، و تاثیر گذاران. اما شما لزوما در مورد سازمان های روابط عمومی که واقعا کارهای خلاقانه انجام می دهند، فکر نمی کنید، با مفاهیم و اجرای آنها پیش آیید. کار ویدئویی اغلب وارد سازمان های آگهی می شود، طوری که بابت یکپارچگی هزینه می پردازد و گاهی با افراد مشهور کار می کند." همه ی آنها اکنون در حال تغییر است.


تمام این تغییرات در زمینه ی PR، روزنامه نگاران را به سوی مرحله دیجیتال سوق می دهد و از چاپ دور می کند. رابطه ی PR با آنها در حال حاضر چیست؟ تعداد زیادی از روزنامه نگاران درجه یک از انتشاراتی چون The Wall Street Journal،The New York Times و غیره رفتند تا جهانِ در حال رشد دیجیتال را پر نمایند. به دنبال مباحثی از قبیل پوشش بین المللی و ملی سنتی، آموزش، و روزنامه نگاری تحقیقی.


جامعه ی ویراستاران خبری امریکا گزارش داد که 16200 شغل تمام وقت خبرگذاری، از سال 2003 تا 2012 از دست رفت. AdAge از دست دادن 38000 شغل مجله ای در همان زمان را گزارش داد. این تلفات تا سال 2013 و 2014 ادامه یافت. این تغییر مفاهیم قوی برای عموم ارائه داد، و همچنین اینکه متخصصان PR چگونه با تغییرات روبرو خواهند شد.


Eric Bates سر دبیر اجرایی رسانه ی نگاه اول می گوید: "این چیزی کاملا جدید در اکوسیستم روزنامه نگاری را نشان می دهد." Bates در نوامبر، بعد از یک دهه، در مجله Rolling Stone شروع به کار کرد. "این امر نه تنها تغییری از منابع تحریریه، بلکه تغییری از تخصص تحریریه است.


در یک جهان در حال تغییرِ این چنینی، قطعا متخصصین PR به همه ی مهارت هایشان نیاز دارند و از آنها استفاده خواهند کرد تا تخصص های جدید بدست آورند و بتوانند به این راه ادامه دهند.
 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

برگردان: گروه ترجمه شارا

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


  خبرنگاران دانشجو با طوفان اطلاعات نادرست در اعتراضات پردیس روبرو هستند


  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


  نابینایان و هوش مصنوعی


  روابط‌عمومی یعنی "مردم‌داری"


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد