درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 خرداد 1403 - 19:15   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آیا هدفون‌هایی که صدا‌ی اطراف را حذف می‌کنند مضرند؟
  روابط‌عمومی: فراتر از بازاریابی و روابط انسانی
  رسانه‌های اجتماعی و قانون: هشداری برای برندها و تولیدکنندگان محتوا
  مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران: جریان‌سازی پرقدرت دستاوردهای سازمان‌ها از الزامات فعالیت‌های روابط‌عمومی است
  برگزیدگان نخستین جشنواره روابط‌عمومی‌های برتر حوزه صنعت، معدن و اصناف همدان معرفی شد
  پدیده تکنوفرهنگ و استحاله فرهنگ
  رهبران موثر ارزش‌ها را بیان می‌کنند - و بر اساس آنها زندگی می‌کنند
  مهم‌ترین مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند
  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21536صفحه نخست » مقالات روابط عمومیجمعه، 23 بهمن 1394 - 09:36
روابط رسانه ای زهرآلود
یکی از فجایع در روابط بین بین روابط عمومی ها و رسانه ها، عملکردهای زشت شرکت های به اصطلاح روابط عمومی است که برای نوشتن مطالبی در حمایت از یک مشتری به روزنامه ها باج می دهند.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199
 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یکی از فجایع در روابط بین بین روابط عمومی ها و رسانه ها، عملکردهای زشت شرکت های به اصطلاح روابط عمومی است که برای نوشتن مطالبی در حمایت از یک مشتری به روزنامه ها باج می دهند.

 

برای مثال، اخبار موجود در روزنامه USA Today و NY Times  نشان می دهد که یک قرارداد دستمزد در برابر کار میان یک شرکت روابط عمومی به نام The lewis Group و یک روزنامه نگار به نام Andry Lewis بسته شده بود، یعنی روزنامه نگار تکرو که برای نوشتن مقاله هایی در روزنامه بیرمنگام تایمز، ده هزار دلار دریافت کرده و با خاطر مجنون کردن سرمایه گذاران محاکمه شد.

 

اسوشیتدپرس همچنین گزارش می کند که شرکت lewis Group به یک کشیش محلی یعنی عالی جناب Herman Henderson پول داده تا کمک کند مبلغان سیاهپوست به دادگاه بیایند و سعی کنند نظر هیات منصفه را که اکثرا سیاهپوست هستند به نفع Scrushy تغییر بدهند.»

 

سردبیر روزنامه نیویورک تایمز، این قرارداد زشت را تا حدودی به صورت مضحک توصیف کرده است. وی در مورد پولی که به گزارشگر پرداخته شده اظهار بی اطلاعی کرده و وی را یک مقاله نویس اجتماعی می داند که روزنامه نگار و شهروندی نمونه بوده است. او می گوید: «اگر می دانستم که این زن جوان از کسی پولی دریافت کرده است، Scrushy را صدا می کردم و می گفتم می توانی برای خرید آگهی پول بسیار کمتری بپردازی.»


آیا اصل مطالب در این جا نهفته نیست؟

 با از میان رفتن مرز موجود میان تبلیغات و روابط عمومی، حرفه ما ... ما فضا را نمی خریم و به روزنامه نگاران باج نمی دهیم. ما درگیر روابط پلیدی که در واژه هایی همچون «انجام» کار مربوط به روابط عمومی آمده نمی شویم.

 

هنینگر سخن خود را با نقل قول از موریس دیکستین (Morris Dickstein) از مرکز فارغ التحصیلان دانشگاه سیتی یونیورسیتی نیویورک ادامه می دهد که می گوید دنیای عکس روزنامه ها که به وسیله برنامه های کامپیوتری و شکل گیری اخبار تفسیری پیشرفت کرده، مانند اخبار شبانه ای است که به حوادثی همچون طوفان کاترینا رنگ و بوی بیشتری می بخشد. به گفته دیکستین، این دنیا همواره سر مرز دروغگویی قرار دارد. از این رو مردم به عنوان بخشی از ... زندگی خود با آن مدارا می کنند.


متاسفم به نظر من این یکی از گرفتاری های فوق العاده حرفه ما و همه بازاریان و شرکت هایی است که به آن ها خدمت می کنیم. نباید به عنوان رشوه خواران رسانه ها به ما نگاه کنند و نباید در طرح هایی شرکت کنیم که مانند دست بردن در تصاویر به عنوان افزایش تولید خبر تلقی می شوند. اگر رسانه ها از شما خواستند قوطی های کوکاکولا را در فیلم های قدیمی تلویزیون نشان دهید، این کار را بکنید. اما باید سرگرمی و اخبار با همدیگر فرقی داشته باشند.

 

باید سعی کنیم تا از رفتارهای نادرست دیگر جلوگیری کنیم. من در سراسر جهان به دنبال انجمن های اصلی روابط عمومی می گردم تا اعطای مجوز فعالیت به شرکت های روابط عمومی را در کشور خودشان مورد بررسی قرار دهند. مانند اعطای مجوز APR از سوی انجمن روابط عمومی آمریکا. این قبیل تلاش ها برای حصول اطمینان از رعایت استانداردهای شغلی، بسیار مطلوب است.

 

اما اگر بخواهیم CEOهای شرکت های روابط عمومی متعهد شدند که رفتار عملکرد مناسبی داشته باشند و پرداخت رشوه به گزارشگران را قدغن کرده و وضوح برنامه ریزی های انجام شده با کارشناسان گروه سوم را زیر نظر داشته باشند و مانع از این امر شوند که کمپانی ها رسانه ای، یک شرکت روابط عمومی با مجوز در خانواده داشته باشد، در این صورت باید بیشتر تلاش کنیم. این استانداردها باید قابل اجرا باشند و گروه این توانایی را داشته باشد که خطاکاران را اخراج کند تا علنا عذرخواهی کرده و درآمد مشکوک را به مشتری ستمدیده برگردانند.


منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم


  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد