درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 03:17   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حرکت از برند شخصی به تجاری
  فرهنگ دیجیتال در روابط‌عمومی
  4 راه برای تصمیم‌گیری موثرتر
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21848صفحه نخست » مقالات روابط عمومیشنبه، 8 اسفند 1394 - 09:23
دونالد ترامپ و پارادوکس روابط عمومی
نوشته شده توسط: CambridgeNews - آنچه بیشتر از همه آشکار است این است که هیچ یک از این مسائل از هم جدا نیستند. همه آنها به هم متصل بوده و به نوعی یکدیگر را تغذیه می کنند، و این تصادفی نیست. این یک استراتژی روابط عمومی خوب است، و این چیزی است که ترامپ به دقت روی آن کار کرده است، با این حال گاهی اوقات این مسئله اتفاقی به نظر می رسد.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در این عکس که در 11 ژوئیه 2015 گرفته شده، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری، دونالد ترامپ، در FreedomFest در لاس وگاس صحبت می کند. ترامپ، سناتور جان مک کین با سابقه نظامی را در انجمن محافظه کار مورد انتقاد قرار داد، او گفته بود: نامزد حزب در سال 2008 و زندانی جنگی سابق، قهرمان جنگ بود، چرا که او دستگیر شد. من افرادی که اسیر نشدند را دوست دارم". مک کین 20 سال از عمر خود را در نیروی دریایی و یک چهارم آن را پس از سقوط هواپیمایش بر فراز هانوی در طی یک ماموریت بمباران در تاریخ 26 اکتبر سال 1967، در یک زندان ویتنامی در اردوگاه جنگ به سر برد.


این شرایط ممکن است مانند عنوان رمان بعدی JK Rowling به نظر برسد، اما مورد دونالد ترامپ و تناقض روابط عمومی، چیزی است که مردم در امریکا و حوزه اقیانوس اطلس  به شدت به آن فکر می کنند.


تقریبا هر هفته این نامزد جمهوری خواه در آن چه که برای شخصیت های کوچک‌تر می تواند یک فاجعه روابط عمومی باشد، درگیر می شود. خواه این مسئله یک ستون خبری در فاکس نیوز باشد، یک گوینده که به طور معمول انتظار روابط دوستانه از او دارید نه این که به شما به عنوان حریف مبارزه خود نگاه کند، یا به تمسخر گرفتن درد و رنج دوران جنگ همرزمان جان مک کین جمهوری‌خواه، ترامپ همواره مابین هیاهو، جنگ لفظی و بلوا در حال آمد و شد می باشد، البته این کار را با دقت بسیاری انجام می دهد.


با این حال، تفلون شین او تاکنون دست نخورده باقی مانده، و او به تازگی یک پیروزی در نیوهمپشایر به دست آورده است، به این معنی که غیرمحتمل ترین نامزد جمهوری خواه هنوز  هم یک احتمال ملموس به شمار می رود.


چه طور ممکن است؟ پاسخ کوتاه این است که، برای مردی که ادعا می کند به بازی با قوانین نمی پردازد، ترامپ در واقع از کتاب روابط عمومی برای گذاشتن یک اثر خوب استفاده می کند.
 
در اینجا دلایل اصلی موفقیت کنونی ترامپ، از حیث روابط عمومی، آورده شده اند:
• او یک برند بزرگ است - مانند کوکا کولا، نایک و یا دیوید بکهام، ترامپ نامی است که برای همه آشناست، حتی قبل از تاخت و تاز او در حوزه سیاست های ریاست جمهوری. مردم به نامی که می شناسند، بسیار بیشتر اعتماد می کنند.


• او یک شخصیت بزرگ است - در جهان فوتبال، یک دلیل برای این مسئله وجود دارد که چرا همواره خوزه مورینیو دو برابر بیشتر از کارلو آنچلوتی، در ستون اخبار سر و صدا می کند (دو برابر بیشتر توجه رسانه ها را به خود جلب می کند). مورینیو پر سر و صدا و بی پروا، بحث برانگیز و متمایز است. رسانه ها این مسائل را دوست دارند، و مردم نیز این موضوع را دوست دارند (یا از آن متنفرند). در هر دو صورت، آنها وقت و پول خود را در این مسئله هزینه می کنند، و این نشان می دهد که این مسئله برای آن ها مهم است.


• او متفاوت است - در دریای رقابت، شما باید متمایر و برجسته باشید. و ترامپ با سبک، پیام و موهای متمایزش، قطعا می تواند این کار را انجام دهد.


• برای فهماندن پیام مهم خود به دیگران، بی نهایت سخت در حال تلاش است - روابط عمومی خوب به معنی یک پیام ساده و باثبات است. در سیاست، شما معمولا نیاز به چیزی بیشتر از زیرساخت ها دارید، اما ترامپ از این مسئله نگران نیست. او بر روی تصویر (تمثال) بزرگ تمرکز می کند، و هر دفعه همان پیام های کلیدی را دوباره هدف قرار می دهد. از هر کس که بپرسید ترامپ به چه چیزی اعتقاد دارد، آن ها قادر خواهند بود از حفظ به شما پاسخ دهند. اگر همین کار را برای جب بوش انجام دهید (یعنی از مردم راجع به اعتقادات او بپرسید)، شما کمی بیش از یک نگاه پوچ در پاسخ دریافت خواهید کرد. مردم دیدگاه های ترامپ را به یاد دارند، و هنگامی که آنها بتوانند به یاد داشته باشند، می توانند موافق باشند.


• تماس های شخصی - به اکانت توییتر ترامپ نگاه کنید. ممکن است تمامی توییت ها را خودش بنویسد، یا ممکن است خودش ننویسد، اما نکته مهم این است که ما معتقدیم او خود این کار را می کند. وقتی که او صحبت می کند، مردم احساس می کنند او به صورت شخصی و انفرادی با تک تک آنها در حال صحبت است. در مقایسه با مارکو روبیو، که در مناظره نیوهمپشایر با صدایی شبیه به یکی از فیلم های Stepford Wives به پایان رسید، یعنی گرفتار شدن در وضعیتی وخیم که هیچ راه گریزی از آن وجود نداشت.


• مخاطبان خود را می شناسد - هر چند ظواهر امر می تواند فریبنده باشد، ترامپ سیاست خود را با توجه افکاری که سر میز صبحانه به سراغش می آید نمی سازد. هر یک از پیام های او، در عین شدت، یک بخش خاص از مخاطبان را هدف قرار می دهد. اگر شما بدانید مشتریان تان از اتومبیل های سریع خوش شان می آیند، شما به آنها اتومبیل فراری را پیشنهاد خواهید کرد، نه یک-چرخ (unicycle).


آنچه بیشتر از همه آشکار است این است که هیچ یک از این مسائل از هم جدا نیستند. همه آنها به هم متصل بوده و به نوعی یکدیگر را تغذیه می کنند، و این تصادفی نیست. این یک استراتژی روابط عمومی خوب است، و این چیزی است که ترامپ به دقت روی آن کار کرده است، با این حال گاهی اوقات این مسئله اتفاقی به نظر می رسد.


برداشتن گام های اشتباه او را متوقف نمی کند - اجتناب از مناظره حزب جمهوری خواه در آیووا به معنای این بود که او جایگاه خود را در گفتگو های عمومی را از دست داده، و در نهایت آن ایالت را از دست می دهد - اما اگر او همچنان به استفاده از اصول روابط عمومی موثر ادامه دهد، سبب ادامه ایجاد مشکلات خواهد شد.

منبع: FILE

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

برگردان: گروه ترجمه شارا

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد