درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 11:20   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حرکت از برند شخصی به تجاری
  فرهنگ دیجیتال در روابط‌عمومی
  4 راه برای تصمیم‌گیری موثرتر
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22079صفحه نخست » مقالات روابط عمومییکشنبه، 23 اسفند 1394 - 13:40
مفهوم افکار عمومی
افکار عمومی و عقیده عبارت است از طرز تلقی و قضاوت های ذهنی و داوری هایی که ذهن پیرامون عوامل بیرونی انجام می دهد. عقیده یکی از عناصر تشکیل دهنده باور و طرز تلقی و تفکر قالبی کاراکتر و شخصیت انسان را می سازد. عقیده یک نوع قضاوت ذهنی نسبت به یک عامل بیرونی است که می تواند در مورد هر چیز باشد.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- افکار عمومی و عقیده عبارت است از طرز تلقی و قضاوت های ذهنی و داوری هایی که ذهن پیرامون عوامل بیرونی انجام می دهد. عقیده یکی از عناصر تشکیل دهنده باور و طرز تلقی و تفکر قالبی کاراکتر و شخصیت انسان را می سازد. عقیده یک نوع قضاوت ذهنی نسبت به یک عامل بیرونی است که می تواند در مورد هر چیز باشد.


جماعت یا عموم, لایه های اجتماعی و ویژگی های مشترک دارند. افرادی که در لایه های اجتماعی ویژگی های مشترکی داشته باشند جماعت را تشکیل می دهند. در خود لایه های اجتماعی, جماعتی هستند که ویژگی های مشترک دارند و عموم را تشکیل می دهند و در کل جامعه نیز عده ای هستند که جماعت را تشکیل می دهند. از قرن 18 به بعد اصطلاح افکار عمومی را به کار می برند و در مورد ماهیت آن اختلاف نظر دارند. از نظر تاریخی شورش هایی که در تاریخ روی داده نشان داده افکار عمومی همیشه بوده است.


یکی از تعاریف می گوید: افکار عمومی پدیده ای است اجتماعی، متشکل، سازمان یافته و دارای اثرات متقابل. به عبارت دیگر در او کنش متقابل وجود دارد. افکار عمومی محصول جدل ها و گفت و شنودهای عقیدتی میان جامعه است. نیرویی نهان و آشکار است, برخورد می کند با یکدیگر و از میان آنها ذهنیتی بر جامعه حاکم می شود. محصول تعامل است, منسجم است, بحث ها و درگیری های ذهنی است.


در جوامع بیسواد افکار عمومی پنهان است. زیرا افراد از قدرت تعامل یکدیگر بی خبر هستند. افکار عمومی در جوامع در حال توسعه در همه افراد یکسان نیست. زیرا این جوامع یکدست نیستند.


افکار عمومی در جوامع توسعه یافته آشکار است. در افکار عمومی بحث و گفتگو می شود. نیاز به گروه های مخالف و مختلف با یکدیگر دارد. پس باید تعارض وجود داشته باسد. برای همین افکار عمومی با مفاهیمی مانند وفاق عمومی متفاوت است.


هر گاه اکثریت قریب به اتفاق مردم جامعه ای بر روی یک مسئله همگانی فکر مشترک داشته باشند افکار عمومی حاصل می شود. پس 4 عامل باید وجود داشته باشد:
1- باید تعارض وجود داشته باشد.
2- باید گروه های رقیب وجود داشته باشند
3- با هم تعامل داشته باشند.
4- این ذهنیت ها با هم ترکیب شوند.

عوامل تشابه و اختلاف عبارتند از:
1- آداب و رسوم
2- احساسات
3- وفاق عمومی
 

افکار عمومی با آداب و رسوم فرق دارد. چون آداب و رسوم چون وچرا ندارد, تغییر آن بطئی است, باید آن را پذیرفت و گردن نهاد. برعکس افکار عمومی قابل تغییر است, جدل دارد, تغییر می پذیرد, جای چون وچرا دارد و می توان آن را هدایت و رهبری کرد.


احساسات, عواطف سازمان یافته ای است که انسان نسبت به یک مسئله دارد. عده ای معتقدند افکار عمومی عقلایی فکر می کند, منطقی است و به دور از احساسات است, احساسات را خاص آداب و رسوم می دانند. در مقابل شماری از دانشمندان معتقدند اساس افکار عمومی بر هیجانات, احساسات, عواطف و تفکر قالبی است. تفکر قالبی قضاوت های نادرستی است که انسان نسبت به یک مسئله دارد. آن برچسبی است که آدم ها بر انسان های خارج از گروه خود می زنند و تفکر قالبی ذهن انسان ها را کور می کند و محصول تنبلی کردن در اندیشیدن است. نظر دیگری می گوید افکار عمومی نمی تواند به دور از احساسات باشد, احساسات هست منتهی منطقی است و مهار شده است.


وفاق عمومی جنبه اخلاقی دارد, وفاق عمومی مسائلی را زشت و مسائلی را خوب می داند. در وفاق عمومی هیچ کس جای بحث در مسائل اخلاقی نمی تواند ایجاد کند. اظهار نظر و توافق افراد بر سر مسائل اخلاقی است. یک توافق در بطن افکار عمومی وجود دارد. آنچه وفاق عمومی را به افکار عمومی نزدیک می کند توافق جماعت است. پس فصل مشترک وفاق عمومی, احساسات و آداب ورسوم در افکار عمومی توافق عموم است. در افکار عمومی, گروه مخالف تسلیم می شود اما از بین نمی رود. افکار عمومی را گروهی رهبری کرده و به درون جامعه می برند.
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


  خبرنگاران دانشجو با طوفان اطلاعات نادرست در اعتراضات پردیس روبرو هستند


  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


  نابینایان و هوش مصنوعی


  روابط‌عمومی یعنی "مردم‌داری"


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد