درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 17 خرداد 1403 - 02:52   

دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود

  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب یک

۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی

  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله

  مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چت‌جی‌پی‌تی جدید: 12 درخواست تغییر بازی که قبلا امتحان نکرده‌اید
  محاسبات کوانتومی: مرز بعدی فناوری یا خطری برای آینده؟
  اطلاعیه هیات نظارت بر مطبوعات در خصوص انتخابات ریاست جمهوری
  نوآوری در هولوگرام‌ها پتانسیل‌های هیجان‌انگیزی را به ارمغان می‌آورد
  چالش بازاریابی: از رقابت پیشی بگیرید
  مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله
  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود
  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود
  آینده روابط‌عمومی: سفری به دنیای فناوری، محتوا و تعامل
  نقش روابط‌عمومی در افزایش پایداری کشاورزی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24224صفحه نخست » تازه های نشر روابط عمومیجمعه، 28 خرداد 1395 - 08:27
کتاب مدیریت بازاریابی و روابط عمومی در موزه های ایران
کتاب مزبور در ده فصل تدوین شده است که مضامینی کاربردی، چون: مفاهیم موزه داری، مفاهیم بازاریابی فرهنگی، مفاهیم بازاریابی موزه، تدوین و اجرای برنامه استراتژیک بازاریابی در موزه های ایران، بازاریابی الکترونیک در موزه های ایران، نقش روابط عمومی در موزه، تبلیغات در موزه های ایران، نمایشگاه موزه ای، برند در موزه، و فعالیت های بازاریابی و ارتباطی تعدادی از موزه های جهان را در بر می گیرد.
  

کتاب مدیریت بازاریابی و روابط عمومی در موزه های ایران
انتشارات اشجح
مولف: علی غلامی
سال چاپ: 1395
 

فرهنگ، اثر نفوذکننده و تغییردهنده ای در هر یک از محیط های بازارچه در عرصه ملی و چه در عرصه بین المللی دارد. مدیران بازاریابی جهانی باید تأثیر فرهنگ را تشخیص دهند و آماده باشند تا به آن پاسخ، و یا اینکه با تغییر آن خود را هماهنگ سازند و محصولات فرهنگی خود را براساس ویژگی های جامعه هدف هماهنگ نماید. مدیران بازاریابی فرهنگی نقش مهم و حتی رهبری کننده را در تأثیرگذاری بر تغییرات فرهنگی در سرتاسر جهان به عهده دارند. این نقش در محصولات فرهنگی (موسیقی، فیلم، آثار تاریخی، صنایع دستی و...) آشکارتر است. در این بین، مدیران بازاریابی موزه یاد گرفته اند، از افرادی که عادت ها و گرایش های محلی خود را از نظر بازاریابی درک می کنند، استفاده نمایند.

 

ما در عصری زندگی می کنیم که در میان کشورهای مختلف، تمایل شدیدی برای ایجاد جامعه جهانی در قالب جهانی شدن و وابستگی متقابل بین ملتها از یک طرف و حفظ هویت ملی و فرهنگی جوامع از طرف دیگر وجود دارد؛ اما هدف کلی آنها تقویت احساسات ملی و رشد فرهنگی در جامعه است. روابط بازرگانی بین کشورهای مختلف که فرهنگ های متفاوتی دارند، چالش های زیادی را به وجود آورده است. به علاوه، کشورهای مختلف به دلیل اختلاف در قوانین و اجرای آن با مشکلات متعددی روبرو هستند. هدف هر برنامه ای برای درک فرهنگ کشورهای مختلف، آشنایی با شیوه تفکر، احساس و فعالیت های آنهاست تا بتواند در برقراری ارتباطات و مبادلات میان فرهنگی به کار آید.

 

مدیران بازاریابی موزه های جهان، برای درک فرهنگ کشور خود و سایر کشورهای جهان باید بر اصل ارجاع به خود فائق آیند. در این میان، یکی از شیوه ها برای کسب درآمد فرهنگی- موزه ای، استفاده از ترکیبی از مطالعات موردی و ایفای نقش فرهنگی هر کشور است. اما سوالی که در مطرح میشود این است که: چگونه ما میتوانیم اندیشه های بازاریابی در موزه های پیشروی دنیا را بدون اینکه بر فرهنگ و شئونات ما لطمه ای وارد آورد، اجرا کنیم؟


باید گفت: برای اینکه اکسیژن وارد اتاق شود، ما باید پنجره ها را باز کنیم. اما با باز شدن پنجره، فقط اکسیژن خالص وارد اتاق نمی شود. ممکن است، به همراه آن گرد و خاک، پشه ها و حشرات نیز وارد اتاق شوند. گفت: خوبی ها در کنار بدی ها، و فضیلت ها در کنار رذیلت ها معنا پیدا می کند. سیستم موزه داری در ایران، وارداتی است و ما برای اجرای هرگونه اقدامات موزه داری، ناگزیر از توجه به تمامی اقدامات موزه داری کشورهای پیشرو در این زمینه هستیم، با این تفاوت که اجرای این اقدامات می بایست بر اساس شئونات اخلاقی و اسلامی کشورمان ایران، اجرا شود، به گونه ای که: زبان، مذهب، ارزش ها و نگرش ها، آموزش و پرورش، اجتماع ها و سازمان ها، وضعیت تکنولوژیک، وضعیت حقوقی و سیاسی، زیباشناسی و... مد نظر قرار گیرد.


یکی از مواردی که می توان به واسطه آن ضمن حفاظت از هویت فرهنگی در سطوح جهانی وارد شد، بازاریابی و روابط عمومی در موزه است. بازاریابی که به واسطه آن فرهنگ و هویت ملی خود را به دیگران منتقل کرده و نیازهای فرهنگی جامعه هدف را مرتفع سازیم.


این حقیر در این کتاب، تلاش نموده ام تا بازاریابی و روابط عمومی در موزه های ایران را در ابعاد مهمی، بررسی کرده و راهکارهای اساسی و کاربردی آن را به دور از هرگونه زیاده گویی، به فعالان عرصه موزه داری کشور عزیزمان ایران، معرفی کنم.


کتاب مزبور در ده فصل تدوین شده است که مضامینی کاربردی، چون: مفاهیم موزه داری، مفاهیم بازاریابی فرهنگی، مفاهیم بازاریابی موزه، تدوین و اجرای برنامه استراتژیک بازاریابی در موزه های ایران، بازاریابی الکترونیک در موزه های ایران، نقش روابط عمومی در موزه، تبلیغات در موزه های ایران، نمایشگاه موزه ای، برند در موزه، و فعالیت های بازاریابی و ارتباطی تعدادی از موزه های جهان را در بر می گیرد.

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


  کاهش توهم هوش مصنوعی


  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


  چه چیزی یک رهبر عالی در تغییر ایجاد می‌کند؟


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: فراتر از معیارهای غرور


  مینیمال نویسی در روابط‌عمومی


  نقاب دروغ: ریشه‌یابی دروغگویی در جوامع


  نقش روابط‌عمومی در افزایش پایداری کشاورزی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد