درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 28 اردیبهشت 1403 - 00:24   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  برگزاری بوت‌کمپ تحول در روابط‌عمومی صنایع با استفاده از هوش مصنوعی در تبریز
  وزیر علوم خطاب به روابط‌عمومی دانشگاه‌ها؛ قبل از بحرانی شدن اعتراضات دانشجویی اطلاع‌رسانی کنید
  دو بال پرواز برای موفقیت کسب‌وکارها
  روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز
  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟
  گوگل از آینده هوش مصنوعی رونمایی کرد
  پیام مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تات به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی
  روز روابط‌عمومی مبارک
  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن
  قدرت گوش دادن فعال
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24799صفحه نخست » مقالات روابط عمومیدوشنبه، 28 تیر 1395 - 05:44
واقعیت افزوده: بیش از صرفاً تفریح و بازی
اثر: جیسون رید - بازی واقعیت افزوده Pokeman Go روی تلفن همراه – حتّی قبل از انتشار جهانی‌اش – همانند طوفانی جهان را در نَوَردیده و هوادارانش را گروه گروه روانۀ خیابان‌ها نموده و مؤسّسات تجاری را سرگردان کرده که روی این پدیده چگونه سرمایه‌گذاری کنند.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بازی واقعیت افزوده Pokeman Go روی تلفن همراه – حتی قبل از انتشار جهانی‌اش – همانند طوفانی جهان را در نَوَردیده و هوادارانش را گروه گروه روانۀ خیابان‌ها نموده و مؤسسات تجاری را سرگردان کرده که روی این پدیده چگونه سرمایه‌گذاری کنند.


در حالی که موفقیت این بازی جرقۀ علاقه و توجه به امکانات بازی "واقعیت افزوده" را روشن کرده، کاربردهای این فناوری فراتر از بازی توسعه یافته است؛ این بازی می‌تواند تجربه‌ای به مراتب مشغول کننده‌تر را در اختیار مصرف کنندگان بگذارد، و سطوح عمیق‌تری از تفاهم با مشتریان را برای مؤسسات تجاری فراهم آورد و وفاداری به علامت تجاری را ایجاد کند.

شناخت مشتری
واقعیت افزوده فراتر از آن است که صرفاً ابزاری برای مطلع یا مشغول نگه داشتن مشتریان باشد؛ شرکت‌ها می‌توانند از داده‌های جمع‌آوری شده از نرم‎‌افزارهای "واقعیت افزوده" برای پی بردن بیشتر به نیازهای مشتریان خود استفاده کنند، و حتی به پیش‌بینی اولویت‌ها یا مقتضیات آینده کمک کند. برخی از شرکت‌ها از "واقعیت افزوده" استفاده کرده و با زیرکی کاتالوگ محصول خود برای راحتی منزل شما را تجسم بخشیده‌اند؛ در حالی که خرده‌فروشان مُد از "واقعیت افزوده" برای تولید آینه‌های مجازی یا اطاق‎های تغییر لباس استفاده کرده اند که مشتریان بتوانند لباس‌ها، لوازم آرایش، جواهرات و حتی کفش را "امتحان کنند."


یکی از دارندگان علامت تجاری پیشرو اتومبیل از "واقعیت افزوده" استفاده کرد که مشتریانش بتوانند از نمایندگی فروش منتخَب برای "دیدن" تعریف عالی نسخۀ سه‌بُعدی مدل آینده استفاده کنند که به آنها اجازه می‌داد دور اتومبیل راه بروند و رنگها را تغییر دهند یا افزودنی‌های اختیاری را به اتومبیل بیفزایند. در حالی که این کار تجربه‌ای هیجان‌انگیز و تعاملی ایجاد کرد، به جمع‌آوری بینش‌های گرانبها نسبت به اولویت‌های رنگ و دیگر ویژگی‌ها نیز کمک کرد که توانست بر فرایندهای تولید تأثیر بگذارد.


استفاده از "واقعیت افزوده" به این طریق به شرکت‌ها در کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند؛ داده‌های جمع‌آوری شده می‌تواند به شناخت گرایش‌ها کمک کرده به مؤسسات تجاری اجازه دهد که موجودی خود را با دقت بیشتر متناسب با تقاضا نمایند. شرکت‌ها، وقتی از اطلاعات موقعیت جغرافیایی بهره‌مند گردند، با استفاده از این گونه نرم‌افزارها می‌توانند اطلاعات بیشتری از عادات مسافرتی مشتریان کسب کنند، و اطلاعاتی را در اختیار آنها بگذارند و معاملاتی را عرضه کنند که با مکان جغرافیایی تناسب بیشتر داشته باشد.


مغازه‌های خُرده‌فروشی می‌توانند از نرم‎‌افزارهای مجهز به "واقعیت افزوده" برای تأمین اطلاعات بیشتر برای مشتریان خود دربارۀ وجود محصول و شرایط ویژه، و نیز سوق دادن تردد پیاده به سوی مغازه‌های فیزیکی استفاده کنند. از لحاظ محلی، برخی از مجموعه‌های خرده‌فروشی بازی‌ها و جایزه‌هایی را در نرم‌افزارهای "واقعیت افزوده" خود تلفیق نموده‌اند که عملی بودن برنامۀ وفاداری را نیز پیدا کرده است.


در صنعت جهانگردی، "واقعیت افزوده" برای تأمین اطلاعات و کمک به جهانگردان در خصوص وسائل حمل و نقل عمومی، به عنوان راهنمای مجازی در مناطق مورد توجه جهانگردان یا در موزه‌ها، و اخیراً، برای مساعدت به ترجمۀ پوسترها، آگهی‌ها و دیگر مطالب بصری به کار گرفته شده است. اطلاعات جمع‌آوری شده از این قبیل نرم‌افزارها را سپس می‌توان برای شناسایی جاذبه‌های محبوب‌تر، تعیین مناطقی که به دسترسی بهتر به حمل و نقل عمومی نیاز دارند، و حتی زبان‌های دیگر برای افزودن به اگهی‌ها و بیانیه‌ها در جاذبه‌های توریستی استفاده کرد.

تجدید فرایندهای تجاری خود
"واقعیت افزوده" به فراتر از حیطۀ فروش، بازاریابی و تبلیغات نیز گسترش می‌یابد؛ شرکتی که در سطحی جهانی در زمینۀ نرم‌افزاری فعالیت دارد نرم‌افزارهایی را عرضه می‌کند که در محیط کاری، برای شرکت به هوشمندتر کار کردن کارکنان از "واقعیت افزوده" – همراه با عینک‌های هوشمند – استفاده می‌کند.


نرم‌افزاری برای کارکنان عمده‎‌فروشی اطلاعاتی را دربارۀ کالاهای مورد نیاز در اختیار آنها می‌گذارد و هنگامی که محل آنها مشخص شد، به ایشان کمک می‌کند در اجرای بقیه وظیفۀ خود در صرف وقت صرفه‌جویی نمایند؛ نرم‌افزار دیگر برای تکنیسین‌ها امکان تجسم آزاددست (هندزفری)، فرامینی که با صدا فعال می‌شوند و حتی توانایی تماس با متخصصان فنی را فراهم می‌آورد.


دسترسی بیشتر به تلفن‌های هوشمند با قیمت معقول و مناسب همراه با پوشش پهن‌باند بهبود یافتۀ موبایل و کاهش هزینه‌های داده‌ها به این معنی است که می‌توانیم شاهد صرفاً آغاز استفاده از "واقعیت افزوده" در آفریقای جنوبی باشیم، اعم از آن که برای درک بهتر مشتریان، سنجش تقاضای بازار، سوق دادن وفاداری به علامت تجاری و اشتغال به آن، یا حتی کمک به کارکنان برای انجام دادن مؤثرتر وظائف شغلی آنان باشد.

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  فرسودگی روابط‌عمومی


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد