درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 17 خرداد 1403 - 02:38   

دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود

  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب یک

۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی

  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله

  مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چت‌جی‌پی‌تی جدید: 12 درخواست تغییر بازی که قبلا امتحان نکرده‌اید
  محاسبات کوانتومی: مرز بعدی فناوری یا خطری برای آینده؟
  اطلاعیه هیات نظارت بر مطبوعات در خصوص انتخابات ریاست جمهوری
  نوآوری در هولوگرام‌ها پتانسیل‌های هیجان‌انگیزی را به ارمغان می‌آورد
  چالش بازاریابی: از رقابت پیشی بگیرید
  مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله
  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود
  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود
  آینده روابط‌عمومی: سفری به دنیای فناوری، محتوا و تعامل
  نقش روابط‌عمومی در افزایش پایداری کشاورزی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25272صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیچهارشنبه، 20 مرداد 1395 - 11:28
انتقاد زارعیان از نبود روش علمی سنجش افکار عمومی در ایران/ انتشار ویراست جدیدی از «شناخت افکار عمومی»
داوود زارعیان، مدرس علوم ارتباطات و روابط عمومی ویراست جدیدی از کتاب «شناخت افکارعمومی» ارائه می‌کند. به گفته وی نبود روش علمی در سنجش افکار عمومی در ایران یکی از مشکلات اساسی این حوزه است.
  

انتقاد زارعیان از نبود روش علمی سنجش افکار عمومی در ایران/ انتشار ویراست جدیدی از «شناخت افکار عمومی»

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، داوود زارعیان از ویراست جدید کتاب «شناخت افکار عمومی» خبر داد و افزود: پیش از این من این کتاب را در سال 1388 وارد بازار نشر کردم که مشتمل بر 108 صفحه بود اما با توجه به اینکه نیازمند تغییراتی در ویراست جدید بود کوشیدم تا مباحث کاربردی‌تر را به آن اضافه کنم.

مدرس علوم ارتباطات و روابط عمومی ادامه داد: در همین راستا من دو فصل علمی و کاربردی متناسب با فضای کشور با عناوین افکار عمومی کاربردی در ایران و سنجش افکار عمومی در کشور را به کتاب افزودم که تعداد صفحات کتاب را به بیش از 200 صفحه افزایش داده است.

وی با انتقاد از نبود روش علمی در سنجش افکار عمومی در ایران اظهار کرد: سنجش افکار عمومی در حوزه‌های سیاسی، تجاری و اداری در ایران کاربرد دارد اما بسیاری از پژوهش‌های اجتماعی و سنجش افکار عمومی به‌ویژه در حوزه سیاسی ساختار علمی پژوهشی ندارد.

به گفته این مدرس دانشگاه، برخی از مطالعات نشان می‌دهد اگر ساختار علمی پژوهشی در سنجش افکار عمومی رعایت شود نتایج تحقیقات با قبل بسیار متفاوت خواهد بود.

زارعیان عدم نمونه‌گیری صحیح را یکی از مشکلات سنجش افکار عمومی در ایران عنوان کرد و یادآور شد: اگر نمونه‌گیری در سنجش افکار به درستی صورت نگیرد نتایج نظرسنجی را متفاوت خواهد کرد. به طور مثال اگر بخواهیم درباره انتخابات مجلس نظرسنجی کنیم و جامعه آماری خود را از تماشاگران فوتبال در یک استادیوم ورزشی انتخاب کنیم نتایج متفاوتی با زمانی خواهد داشت که جامعه آماری از میان دانشجویان انتخاب شود.

وی تاکید کرد: برای تعمیم دادن نتایج یک نظر سنجی به کل جامعه باید نمونه‌گیری نیز از کل جامعه صورت بگیرد، در غیر این صورت نتایج تحقیقات متفاوت خواهد بود.

زارعی با تاکید بر اینکه تلاش دارد تا این کتاب بتواند به روش‌های علمی در سنجش افکار عمومی بپردازد گفت: سعی کردم مباحث کتاب کاربردی باشد تا بتواند مورد استفاده دانشجویان روابط عمومی، روزنامه‌نگاری و... قرار گیرد.

وی در پایان یادآور شد: چاپ نخست این کتاب را انتشارات جهاد دانشگاهی منتشر کرد و تلاش من این است که ویراست جدید توسط همین انتشارات منتشر شود، در غیر این صورت کتاب را انتشارات سیمای شرق به بازار کتاب می‌فرستد.

 

منبع: ایبنا

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


  کاهش توهم هوش مصنوعی


  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


  چه چیزی یک رهبر عالی در تغییر ایجاد می‌کند؟


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: فراتر از معیارهای غرور


  مینیمال نویسی در روابط‌عمومی


  نقاب دروغ: ریشه‌یابی دروغگویی در جوامع


  نقش روابط‌عمومی در افزایش پایداری کشاورزی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد