درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 12:57   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روز روابط‌عمومی مبارک
  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن
  قدرت گوش دادن فعال
  روابط‌عمومی، اهمیت افکار عمومی درون و برون‌سازمانی
  روابط‌عمومی؛ از اطلاع‌رسانی تا اطلاع‌یابی
  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی
  این روابط را عمومی می‌کند
  ضرورت راه‌اندازی رشته ارتباطات در دانشگاه‌های سراسری و آزاد ارومیه
  بیانیه موسسه کارگزار روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  فرسودگی روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25331صفحه نخست » تازه های نشر روابط عمومیشنبه، 23 مرداد 1395 - 11:37
کتاب گزارش‌نویسی در روابط عمومی منتشر می شود
سیدشهاب سید محسنی از انتشار کتاب «گزارش‌نویسی در روابط عمومی» طی روزهای آتی خبر داد. به گفته وی، تلاش بر این بوده که با تلفیق ساختار تئوریک با عمل کتابی کاربردی منتشر شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- سیدشهاب سید محسنی از انتشار کتاب «گزارش‌نویسی در روابط عمومی» طی روزهای آتی خبر داد. به گفته وی، تلاش بر این بوده که با تلفیق ساختار تئوریک با عمل کتابی کاربردی منتشر شود.

سیدشهاب سید محسنی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از انتشار کتاب «گزارش‌نویسی در روابط عمومی» خبر داد و افزود: این کتاب برای نخستین‌بار در سال 1379 توسط اداره کل تبلیغات وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و چاپ دوم آن به فاصله یک سال درپی استقبال جامعه روابط عمومی با توجه به رویکرد کاربردی آن در سال 1380منتشر شد.

وی ادامه داد: با وجود کمیاب شدن کتاب و وجود تقاضا برای تجدید چاپ و از سویی با توجه به تغییرات گسترده در یک دهه اخیر به‌ویژه در حوزه ارتباطات و روابط عمومی ضرورت ایجاب کرد که با بازنگری در محتوای کتاب چاپ مجدد آن توسط انجمن متخصصان روابط عمومی و موسسه کارگزار روابط عمومی در دستور کار قرارگیرد، چرا که یکی از شاخه‌های فعالیتی و ارزیابی در جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی‌های کشور که همه ساله توسط انجمن متخصصان روابط عمومی برگزار می‌شود مربوط به حوزه گزارش‌نویسی است.

این کارشناس رسانه گفت: همین موضوع ایجاب می‌کند، شرکت‌کنندگان در این جشنواره نیز با اصول و فنون گزارش‌نویسی و شاخصه‌های مربوط به آن بیشتر آشنا شوند. به هرحال کتاب با تغییرات و اضافه شدن بخش‌هایی مانند گزارش‌نویسی برای سایت و فضای مجازی، سابقه و پیشینه‌نویسی در گزارش، شیوه‌های تحقیق در گزارش‌نویسی، تیتر و لیدنویسی در گزارش و ویژگی‌های یک گزارش‌نویس منتشر شده است.

وی تاکید کرد: تلاش بر این بوده که با تلفیق ساختار تئوریک با عمل کتابی کاربردی منتشر شود. همچنین بخش ضمائم کتاب از نمونه‌های برتر حوزه گزارش‌نویسی سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی موفق در جشنواره دهم انتشارات روابط عمومی‌های کشور انتخاب شده که بتواند الگویی عملی را در این زمینه نیز ارائه کند.

سید محسنی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از فعالیت‌های نوشتاری روزانه روابط عمومی‌ها که برای برقراری ارتباط، تعامل و اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد، صرف تهیه و نگارش انواع گزارش‌ها برای مخاطبان و ذینغعان درون و برون سازمانی می‌شود، گفت: گزارش‌هایی که هر کدام، دارای زبان، ساختار و مخاطبانی ویژه است و باید به نحوی تهیه، تنظیم و نگارش و پردازش شود که بتواند مفاهیم مورد نظر را به خوبی انتقال دهد و تاثیر لازم را روی مخاطب داشته باشد.

وی یادآور شد: متاسفانه، در حال حاضر، به دلیل کمبود نیروی انسانی و هسته‌های کارشناسی در روابط عمومی‌ها و نیز ناآشنایی با تکنیک‌ها و فنون اطلاع‌رسانی که گزارش‌نویسی یکی از این فنون و ابزار است، عمده گزارش‌هایی که در روابط عمومی‌ها تهیه می‌شود، دارای نواقص و کاستی‌های ساختاری، محتوایی و نگارشی زیادی است و همین مساله تا حد زیادی اثربخشی این فعالیت اطلاع‌رسانی را از روابط عمومی‌ها، سلب کرده است.

به گفته سید محسنی، کتاب «گزارش‌نویسی در روابط عمومی» تا پایان شهریورماه روانه بازار نشر می‌شود.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  فرسودگی روابط‌عمومی


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  قدرت گوش دادن فعال


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد