درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 28 اردیبهشت 1403 - 14:24   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پوستر دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی چه چیزی را نشان می‌دهد؟
  ملازاده سکاندار روابط عمومی بیمه دی شد
  ضرورت ارتقای جایگاه روابط عمومی در صنعت بیمه
  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد
  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی
  روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی، فرصتی برای بهره‌مندی از هوش مصنوعی در روابط‌عمومی
  پنج عنوان شغلی جدید در حوزه روابط‌عمومی تعریف شد
  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌
  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه
  مرجعیت رسانه‌ای
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25712صفحه نخست » جهان روابط عمومیپنجشنبه، 11 شهریور 1395 - 03:54
چرا صنعت روابط عمومی، در حوزه تنوّع و شمول اینقدر عقب مانده است؟
چرا صنعت روابط عمومی، در حالی که باید با تنوّع و شمول باشد اینقدر عقب مانده است؟ دکتر نیلانجانا باردان، مدرّس روابط عمومی و عضو هیأت مدیرۀ مرکز پلانک، دست به بررسی و نظرخواهی زدند که آینۀ تمام نمای گرایش‌های تنوّع و شمول در سراسر دو دهۀ 1990 و 2000 است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- چرا صنعت روابط عمومی، در حالی که باید با تنوّع و شمول باشد اینقدر عقب مانده است؟ دکتر نیلانجانا باردان، مدرّس روابط عمومی و عضو هیأت مدیرۀ مرکز پلانک، دست به بررسی و نظرخواهی زدند که آینۀ تمام نمای گرایش‌های تنوّع و شمول در سراسر دو دهۀ 1990 و 2000 است. محاوره چگونه تغییر جهت داده است؟ در این بررسی زمینۀ مهمّ پررنگ شده و پیشنهادهایی نیز داده شده است. مخرج مشترک عبارت از رهبری، و برداشت مهمّ و اصلی از این بررسی آن است که رهبران روابط عمومی باید قدم به میدان گذاشته درگیر قضایا شوند.

بررسی گستردۀ تحقیقات آکادمیک در زمینۀ تنوّع و شمول در حرفۀ روابط عمومی از دهۀ 1990 بدین سوی برخی از گرایش‌های قابل توجّه را مکشوف ساخت. بررسی پوشش مطبوعاتی تجارت کلیدی در طول پنج سال گذشته نیز برای کسب اطّلاعات بیشتر جهت بررسی تحقیقات آکادمیک انجام شد. زمینه‌های متعدّدی به ظهور رسید، که اکثر آنها نشان می‌دهد که حرفۀ روابط عمومی در منعکس کردن تنوّع واقعی در جامعۀ ایالات متّحده بسیار عقب افتاده است. در حالی که مطالعات و تخمین‌ها گویای آن است که بخش‌هایی از جمعیت که در حال حاضر اقلّیت محسوب می‌شوند در چند دهۀ آینده اکثریت ناچیزی را شامل خواهند شد، و تنوّع سبب تقویت نوآوری و افزایش بهره‌وری خواهد شد، و این بخش‌ها تنها اندکی بیش از 10 درصد نیروی کار روابط عمومی را تشکیل می‌دهند. در حالی که از لحاظ به کارگیری اقلّیت‌ها و پیشرفت زنان به منصب‌های اجرایی ارشدتر تحوّلات مطلوبی حاصل شده، امّا از دهۀ 1990 بدین سوی تغییرات چندان زیادی مشاهده نمی‌شود.


مردان سفیدپوست هنوز در بنگاه‌ها و شرکت‌ها مناصب ارشد را در اختیار دارند، و زنان سفیدپوست حدود 70% نیروی کار را تشکیل می‌دهند. در حالی که نژاد، قومیت و جنسیت همچنان از مقولات مهمّ باقی مانده، تعریف تنوّع و کثرت مستلزم بسط و گسترش است تا انواع گوناگون تفاوت‌های فرهنگی را در بر گیرد. شرکت‌ها و نهادهای روابط عمومی باید اهداف تنوّع و شمول را روشن و قابل سنجش سازند و به طور مدوّن آن را بسنجند.


تنوّع مستلزم آن است که بخشی از فرهنگ سازمان باشد نه افزودنی به آن، و جوابگویی برای ابتکارات تنوّع و شمول ضروری است. کسانی که بر مسند قدرت تکّیه زده‌اند باید اقدامات فعلی را مورد ارزیابی مجدّد قرار دهند و تعیین کنند که چرا در دو دهۀ گذشته تغییر زیادی در این امور مشاهده نشده است. کسانی که مسئول ابتکارات و اقدامات تنوّع و شمول هستند باید از اختیارات بیشتری برخوردار شوند و منابع بیشتری باید به اهداف تنوّع و شمول اختصاص یابد. امّا، علیرغم کُندی تغییرات، خبر خوب، طبق بررسی مزبور، این است که اکنون درک و برداشت بهتر و بیشتر در صنعت مزبور نسبت به این نکته که تغییرات تنوّع و شمول عمده‌ای مورد نیاز مبرم است، مشاهده می‌شود.


مشکل اصلی در بخش "نحوۀ اجرا" است. نمونه‌های بیشتری از بهترین اقدامات از سازمان‌هایی که قدم‌های بلند موفّقیت‌آمیزی در زمینۀ تنوّع و شمول برداشته‌اند مورد نیاز است. زمینۀ مزبور مکرّراً در مطبوعات صنفی آورده شده و تحقیقات آکادمیک گویای آن است که رهبری ارشد باید به تنوّع و شمول اهمّیت بدهد و شخصاً در این کار وارد شود، و مجهودات بیشتری باید برای متنوّع کردن رهبری ارشد مبذول شود. بدون تغییر در حیطۀ تنوّع و شمول، حرفۀ روابط عمومی از دیگر بخش‌ها عقب خواهد ماند، و نبود تنوّع بیش از پیش زیر سؤال خواهد رفت.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  مرجعیت رسانه‌ای


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  فرسودگی روابط‌عمومی


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد