درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 خرداد 1403 - 18:18   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آیا هدفون‌هایی که صدا‌ی اطراف را حذف می‌کنند مضرند؟
  روابط‌عمومی: فراتر از بازاریابی و روابط انسانی
  رسانه‌های اجتماعی و قانون: هشداری برای برندها و تولیدکنندگان محتوا
  مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران: جریان‌سازی پرقدرت دستاوردهای سازمان‌ها از الزامات فعالیت‌های روابط‌عمومی است
  برگزیدگان نخستین جشنواره روابط‌عمومی‌های برتر حوزه صنعت، معدن و اصناف همدان معرفی شد
  پدیده تکنوفرهنگ و استحاله فرهنگ
  رهبران موثر ارزش‌ها را بیان می‌کنند - و بر اساس آنها زندگی می‌کنند
  مهم‌ترین مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند
  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26064صفحه نخست » مقالات روابط عمومیدوشنبه، 12 مهر 1395 - 10:06
وظایف روابط عمومی
مهمترین وظیفه روابط عمومی، شناخت افکار عمومی و نفوذ در آن برای جلب رضایت افکار عمومی نسبت به سازمان است که هم در درون سازمان و هم در بیرون از سازمان دنبال می‌شود.
  


1- روابط عمومی داخلی
به دسته‌بندی که در وظایف روابط عمومی داخلی انجام می‌شود، می‌توان وظایف و عملکرد
روابط عمومی در داخل مرکز را به صورت زیر عنوان کرد:
الف – انتشار نشریه داخلی
ب – راهنمایی ارباب رجوع
ج – مشارکت در غم و شادی کارکنان
د – اطلاع‌رسانی به کارکنان
هـ – همکاری و هماهنگی در برگزاری و شرکت در نمایشگاهها و جشنواره‌ها
و – برنامه‌ریزی

2- روابط عمومی خارجی
بخش وظایف و کارهایی که واحد روابط عمومی مرکز در بعد خارج از سازمان (در داخل کشور و بین الملل) در حال حاضر انجام می‌دهد، می‌توان به صورت زیرعنوان کرد:
الف – ارتباطات مردمی
ب – کنفرانس‌ها و همایش‌ها
ج – ارتباط با رسانه‌ها

- نظرات و انتظارات مدیریت مرکز :
1- انتظارات ریاست مرکز از روابط عمومی
- ارتباط نظام‌مند با مراکز اطلاع‌رسانی مختلف
- ایجاد ارتباط با دانشجویان، متخصصین و اعضای هیأت علمی از طرق مختلف
- ارتباط با مراکز تحقیق و توسعه و مشخص کردن انتظارات آنها
- تعیین نحوه ارتباط با رسانه‌ها و اجرای آن.
- تعیین انتظارات متقابل مخاطبین و مرکز
- دریافت و سنجش نظرات مخاطبین داخلی و خارجی مرکز

3- انتظارات روابط عمومی
الف – روابط عمومی داخلی
- افزایش فضای فیزیکی، متناسب با تعداد کارکنان و نوع فعالیت روابط عمومی
- تفکیک کامل وظایف دفتر ریاست مرکز و مدیریت روابط عمومی و امور بین‌الملل
- جداسازی فعالیت مربوط به دبیرخانه کمیسیون اطلاع‌رسانی از حوزه روابط عمومی
- افزایش نیروی انسانی در بخشهای روابط عمومی و دفتری (ماشین‌نویس و بایگان)
- پرداخت تنخواه به روابط عمومی در جهت تسریع در انجام فعالیتها
- تدوین، تصویب و ابلاغ اولویتهای مرکز در ارتباط با مخاطبین.
- امکان حضور جدی و نظام‌مند روابط عمومی در جلساتی که منجر به فعالیتی می‌گردد که روابط عمومی در آن نقش خواهد داشت.
- اولویت در برخورداری کارکنان روابط عمومی از تسهیلات ویژه به سبب حساسیت و محدودیت‌های زمانی کاری
- لزوم برخورداری کارکنان روابط عمومی از کلاسهای آموزشی مانند زبان انگلیسی، روزنامه‌نگاری، مسائل کلی چاپ و ..
- فراهم‌سازی تسهیلاتی مانند امکان اهداء‌ کتاب و نشریات به منظور ارتباط با سازمانهای دیگر


مهمترین وظیفه روابط عمومی، شناخت افکار عمومی و نفوذ در آن برای جلب رضایت افکار عمومی نسبت به سازمان است که هم در درون سازمان و هم در بیرون از سازمان دنبال می‌شود. بی‌تردید، این وظیفه در قالب مجموعه‌ای از فعالیت‌های ارتباطی صورت می‌گیرد که می‌توان آنها را تحت عناوین ارتباطات، امور فرهنگی و نمایشگاهها، انتشارات، سنجش افکار و پژوهش و برنامه‌ریزی دسته‌بندی کرد.

 

سایر وظایف
- گردآوری و تدوین برنامه‌های سالیانه مرکز و ارائه به ریاست مرکز
- گردآوری و تدوین گزارش سالیانه مرکز و ارائه به ریاست مرکز و مخاطبان
- برگزاری سمینارهای تخصصی در امر اطلاع‌رسانی
- انجام فعالیت‌های مربوط به شرکت کارکنان در سمینارهای خارج از مرکز
- ایجاد ارتباط منظم بین مدیران، کارکنان و ریاست مرکز و تلاش برای بهبود روابط آنان
- برنامه‌ریزی بازدیدهای ریاست، مدیران و سایر کارکنان مرکز از سایر سازمانها و مجامع
- برنامه‌ریزی بازدیدهای افراد خارج از مرکز
- جمع‌آوری و تحلیل نظرات مخاطبین مرکز و مشتریان، ارائه پیشنهاد برای بهبود آن و ارائه به ریاست مرکز
- سنجش افکار کارکنان مرکز در زمینه‌های مختلف و ارائه نتایج به ریاست و سایر مدیران مرکز
- ارائه اطلاعات لازم به مراجعین مرکز درباره اهداف، فعالیت‌ها و خدمات مرکز
- راهنمایی مراجعین مرکز
- جمع‌آوری و تحلیل کلیه اطلاعات در داخل و خارج از مرکز که بر فعالیت و عملکرد آن تأثیر می‌گذارند و ارائه نتایج به ریاست مرکز
- تلاش برای شناساندن مرکز و اهداف و خدمات آن به جامعه و مخاطبین خاص آن از طرق مختلف
- تسهیل ارتباط مرکز با سایر مراکز و مجامع علمی داخلی و بین‌المللی
- انتشار اخبار مربوط به فعالیت‌های مرکز از طریق وسایل ارتباط جمعی
- تهیه و توزیع نشریات داخلی و بولتنهای خبری برای افزایش آگاهی‌های مدیران و سایر کارکنان
- مطالعه و تجزیه و تحلیل اخبار و اطلاعات منتشر شده توسط رسانه عمومی که به فعالیت‌های مرکز ارتباط دارد و تهیه پاسخ و توضیح در موارد لازم
- اجرای سیستم پیشنهادات مرکز
- اجرای سیستم اطلاعات مدیریت مرکز
- برگزار کردن نمایشگاه
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم


  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد