درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 03:17   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حرکت از برند شخصی به تجاری
  فرهنگ دیجیتال در روابط‌عمومی
  4 راه برای تصمیم‌گیری موثرتر
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26385صفحه نخست » مقالات روابط عمومیشنبه، 1 آبان 1395 - 07:28
موضوع اصلی روابط عمومی
مردم دلایل مختلفی برای مصالحه و سازش نکردن در ارتباطات دارند. اشخاص متعصب بر اساس ارزش‌های سنتی به مسائل می‌نگرند. این‌گونه اشخاص اعتقاد دارند که کلید درستی و پرهیزگاری در دست آن‌هاست و امکان ندارد که به سوی ملاحظات نادرست و ارتکاب گناه قدم بردارند.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- از آن زندگی می‌کنند و با آن به‌گونه‌ای ارتباط دارند. درک و فهم متقابل می‌تواند فقط با سهیم کردن مردم در موضوعات مورد علاقه‌ی آن‌ها میسر شود. پس اگر ارتباطی برقرار نشود، درک و فهم متقابل نیز ایجاد نمی‌شود و این موضوع همانا هدف نهایی عملکرد روابط عمومی است.

 

طبیعتاً زمینه‌ی فعالیت روابط عمومی از سازمانی به سازمان دیگر متفاوت است و بر اساس اهداف و موضوعات کاری آن سازمان تدوین می‌گردد. برای نمونه، برنامه‌ریزی کاری روابط عمومی در سازمانی که برای رفاه عمومی و اجتماعی مردم فعالیت می‌کند کاملاً متفاوت با سازمان‌های تجاری و اقتصادی است. همچنین زمینه‌ی کاری روابط عمومی در سازمان‌های دولتی با سازمان‌های خصوصی متفاوت است. یک بیمارستان برای خود اهدافی دارد، همان‌طوری‌که یک دانشگاه یا موسسه‌ی آموزشی نیز اهداف خاص خود را دارد.


   این مقاله به دنبال ارائه اهداف اصلی روابط عمومی و موضوعات مورد علاقه‌ی آن در عمل است. برای دانستن این نکات که اهمیت فوق‌العاده‌ای برای شناخت محدوده‌ی فعالیت روابط عمومی‌ها دارد، شما را به مطالعه‌ی ادامه این مطلب دعوت می‌کنیم.

نخستین اهداف روابط عمومی
1- برقراری روابط انسانی
   هدف از برقراری ارتباط با انسان‌ها، کسب و تحصیل خوبی‌ها و نیکی‌ها در یک کنش متقابل است. به عبارت دیگر یک ارتباط دوسویه‌ای که هر دو طرف ارتباط بتوانند از یکدیگر سود ببرند. این موضوع با توجه به این واقعیت که هیچ فرد انسانی در خلاء زندگی نمی‌کند و در مسیر زندگی خویش، دائماً با افراد متفاوتی در ارتباط است، اهمیت بیشتری می‌یابد. در برقراری چنین ارتباطی، انسان بایستی از افکار دیگران آگاه و بر اساس این شناخت، در ارتباط با آن‌ها موفق باشد.


2- همدلی
   همدلی، داشتن احساس مشترک با دیگران است. همدلی یعنی احساس خوشحالی و ناراحتی را به صورت مشترک به دیگران نشان دادن. همدلی می‌تواند در روابط دوستانه، جایی که درجه و عمق خاصی از درک و فهم متقابل مورد انتظار است، قبل از اولین سؤالات برای سهیم شدن در تجارت یکدیگر مورد توجه قرارگیرد.


3- اقناع
   تاثیرگذاری در افراد یکی از اهداف اولیه روابط عمومی است. در این نوع ارتباط‌ باید به دنبال نکات مشترک شخصیتی رفت و افراد را به معاشرت با روابط عمومی جلب کرد. معمولاً اقناع و ترغیب دیگران به دنبال تاثیرگذاری بر عملکرد آن‌هاست. شخص موفق در ترغیب، شخص باهوش است که با استفاده از توانمندی خویش و نمایش ادب و تربیت در هر شرایطی، مباحثه، موفق بیرون می‌آید.

 

   مردم دلایل مختلفی برای مصالحه و سازش نکردن در ارتباطات دارند. اشخاص متعصب بر اساس ارزش‌های سنتی به مسائل می‌نگرند. این‌گونه اشخاص اعتقاد دارند که کلید درستی و پرهیزگاری در دست آن‌هاست و امکان ندارد که به سوی ملاحظات نادرست و ارتکاب گناه قدم بردارند. ما نمی‌توانیم در اقناع و ترغیب مردم کامیاب شویم مگر آن‌که با آن‌ها به‌صورت خیلی واضح و به درستی ارتباط برقرار کنیم. در واقع در این‌گونه موارد ایجاد تصویری از شما که وضوح و روشنی از شخصیت شما را به مخاطبان برساند، اهمیت دارد.

 

 تصویر شما باید در محیطی که ارتباط برقرار می‌شود ایجاد شود نه در مکان دیگر و این کار تاثیر فکری را افزایش می‌دهد و به طرح شخصیت شما کمک می‌کند. ایجاد اقناع در مردم و ترغیب آن‌ها به کار، به آن مفهومی نیست که معمولاً در کتاب‌های کودکان منعکس می‌شود.

موضوعات کاری روابط عمومی
   موضوعات کاری روابط عمومی می‌تواند در زمینه‌های کلی زیر خلاصه شود:
      1.        پیش بردن درک و فهم متقابل
      2.        جلب دوستی دیگران
      3.        تاثیرگذاری بر مردم
      4.        توانایی تغییر دادن رفتارها و نگرش‌های مردم
      5.        حمایت و پشتیبانی از اقشار مختلف مردم
      6.        کمک به رشد سرمایه‌ی سازمان‌ها
      7.        اقناع و ترغیب اشخاص و گروه‌ها
      8.        نقد شفّاف سیاست‌ها و عملکردهای سازمان
      9.        کسب خوش‌قلبی و صمیمیت در ارتباطات
   10.      آفریدن تصویری مناسب از سازمان در افکار عمومی
   11.      کسب اعتبار برای سازمان
   12.      کمک به برنامه‌ریزی آموزشی روابط عمومی
   13.      توسعه‌ی روابط با کارکنان سازمان
   14.      کمک به مردم در ایجاد امیدواری بیشتر آن‌ها به زندگی و تلاش و کوشش در مسؤولیت‌شان
   15.      تهیه‌ی اطلاعات لازم از سازمان برای ارائه به مردم و رسانه‌های گروهی
   16.      شناخت افکار عمومی و هدایت پژوهش‌هایی از نوع افکارسنجی
   17.      پاسخگویی به انتقادها و شبهات ایجاد شده در مردم از سازمان‌
   18.      کمک به برنامه‌ریزی مناسب بازرگانی سازمان
   19.      برقراری رابطه‌ی حسنه با مطبوعات و صداوسیما
   20.      برقراری ارتباط با سازمان‌های دولتی وضع‌کننده‌ی قوانین درباره محدوده‌ی فعالیت سازمان خویش
   21.      شرکت در جلسات مدیران سازمان و ارائه‌ی اطلاعات لازم به آن‌ها در راستای کمک به فرایند تصمیم‌گیری آن‌ها
 
برگرفته از کتاب The Principle of Public Relations
تالیف پروفسور بالان
ترجمه کمال‌الدین نیکرفتار خیابانی

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد