درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 18 خرداد 1403 - 21:06   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


ادامه ادامه مطلب یک

۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی

  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله

  مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا هوش مصنوعی را به واتس‌اپ بیزینس می‌آورد تا به کسب‌وکارها در تعامل با مشتریان کمک کند
  داستان‌ها می‌توانند ما را نجات دهند
  از تخلفات تبلیغاتی هوش مصنوعی وحشت نکنید
  چرا بازگشت پنج روزه در دفتر بعید است
  جهش‌های ناگهانی "مدل‌های زبان بزرگ" یک سراب است
  گوگل: تمرکز بیش از حد بر روی لینک‌ها می‌تواند اتلاف وقت باشد
  پیمایش سونامی نقره‌ای: تطبیق استراتژی‌های بازاریابی و روابط‌عمومی برای تغییر نسل‌ها
  تنها کارمند روابط‌عمومی توییتر استعفا داد
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  روابط‌عمومی‌های عزیز…
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26392صفحه نخست » مقالات روابط عمومیشنبه، 8 آبان 1395 - 07:16
روابط عمومی؛ زنگ بیدارباش شرکت ها برای مقابله با شایعه
پژوهشی که به تازگی توسط مؤسسه روابط عمومی در خصوص انتشار و اثرات شایعه در خصوص شرکت یا سازمان منتشر شد، نشان می‌دهد که تاکنون قسمت اعظم شایعات مربوط به محصولات و شهرت شرکت است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- شرکتی که فکر می‌کند برترین کابوس، وجود شایعه در بین سهامداران است، شاید به یک زنگ بیدارباش نیاز داشته باشد. پژوهشی که به تازگی توسط مؤسسه روابط عمومی در خصوص انتشار و اثرات شایعه در خصوص شرکت یا سازمان منتشر شد، نشان می‌دهد که تاکنون قسمت اعظم شایعات مربوط به محصولات و شهرت شرکت است. در حقیقت بیشترین آسیب متوجه شهرت شرکت است،‌ زیرا شایعات مربوط به محصولات و تولیدات معمولاً به چهرة شرکت آسیب می‌رسانند.


نتیجة شایعات
شایعات، فرقی نمی‌کند که منبع آن چه باشد، باعث کاهش وجهة اخلاقی شرکت، واکنش ناخوشایند مطبوعات و از بین رفتن اطمینان و اعتماد بین شرکت و کارکنان و مشتریان می‌شود. احتمالاً دست کم اثرات آن اعتصاب و خرابکاری کارکنان و کارگزاران بوده است.


بسیاری از کسانی که مورد پژوهش قرار گرفتند، این گونه بیان کرده‌اند که بدترین نتیجة هر شایعه، از دست رفتن اعتماد و ایمان مشتری و مخدوش شدن چهرة شرکت است. آنان گفتند که شبکه‌های اینترنت در سرعت توسعه و انتشار شایعه، نقش بسیار مؤثری را ایفا می‌کنند.


در حقیقت، تلاش شرکتهای بزرگ تجاری در مقابله با شایعه و خنثی کردن آن امری بدیهی است.

اشکال شایعات
پاسخ‌دهندگان به پژوهش مؤسسه روابط عمومی گفتند که آنان هر هفته به شاتیعات جدید می‌پردازند و اطلاعات نشان می‌دهند که شایعات و داستانهای مرتبط پا می‌گیرند.
بدترین نتیجه هر شایعه، از دست رفتن اعتماد و ایمان مشتری و مخدوش شدن چهرة شرکت است.


محدودیت زمان و منابع مانع از آن می‌شود که همه بتوانند به شکل ریشه‌ای با شایعه به مقابله بپردازند. بنابراین پژوهش روابط عمومی راه‌حل‌هایی را ارائه می‌دهد تا بتوانید با شایعه برخورد منطقی داشته باشید.


راهبردهای مشترکی نیز وجود دارد که از نشر و گشترش شایعه ممانعت به عمل می‌آورد،‌ اگرچه خیلی کافی نیست. شرکت در قبال شایعاتی که به تعدیل نیرو، ادغام و بازسازی مربوط می‌شود. بسیار آسیب‌پذیر است. بین شایعترین پادزهرهای موجود،‌ موارد زیر به عنوان نمونه بیان می‌شود:


1ـ شرح مختصری از ارزش‌های شرکت برای تشویق انجام تلاش‌های بیشتر
2ـ تشریح مجموعة تلاش‌هایی که برای انجام اصلاحات قریب‌الوقوع به کار گرفته می‌شود و تعیین زمان برای پیام‌های رسمی؛


پژوهش مؤسسه روابط عمومی با مدیریت «نیکولاس دی فونزو» (Nicholos Di Fonzo) از بخش روان‌شناسی مؤسسه تکنولوژی «روچستر» (Rochester) و بخش روان‌شناسی دانشگاه کوئینزلند(Queensland) انجام شد.


3ـ با شایعات برخورد کنید (به جای اینکه سر خود را چون کبک در برف فرو برید)، برای این منظور:
الف ـ با یک شخص مناسب شایعه را تکذیب کنید؛ شایعه‌ای که در سطحی گسترده منتشر شده است، باید توسط یکی از مدیران ارشد سرکوب شود.
ب ـ برای تکذیب اخبار و اطلاعات غلط، از منابع مطمئن و موثق استفاده کنید.
ج ـ موضوعات غیر واقعی را با کاربرد عبارتی روشن،‌ دقیق و قابل توجه و آشکار ساختن حقیقت تکذیب کنید.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  استراتژی رشد: ایجاد و محافظت از ارزش


  ایجاد بینش مشتری


  تنها کارمند روابط‌عمومی توییتر استعفا داد


  تفسیر جلد کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل


  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  آینده روابط‌عمومی در سال 2024: عبور از مرزها


  روابط‌عمومی‌های عزیز…


  پیمایش سونامی نقره‌ای: تطبیق استراتژی‌های بازاریابی و روابط‌عمومی برای تغییر نسل‌ها


  جهش‌های ناگهانی "مدل‌های زبان بزرگ" یک سراب است


  گوگل: تمرکز بیش از حد بر روی لینک‌ها می‌تواند اتلاف وقت باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد