درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 07:40   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حرکت از برند شخصی به تجاری
  فرهنگ دیجیتال در روابط‌عمومی
  4 راه برای تصمیم‌گیری موثرتر
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26565صفحه نخست » مقالات روابط عمومیسه شنبه، 11 آبان 1395 - 08:56
اطلاع رسانی به شیوه رفع تکلیف
فاطمه شریفی/کارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی - دانش اطلاع رسانی شیوه های متعددی را برای تولید پیام های اثربخش و مبتنی بر نیاز جامعه معرفی و آموزش می دهد و از کانال های اطلاع رسانی که نقش اتصال دهنده در وقایع جامعه را ایفا می کنند روابط عمومی و رسانه به عنوان دو عنصر جدایی ناپذیر کارکرد قوی تری دارند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- ذهن بشر امروز با توجه به قرارگرفتن در جریان اطلاعات که پیام های مختلف با سرعت و دسترسی آسان جابه جا می شود در بسیاری از موارد نقش دروازه بانی محتوایی که با آن روبه رو می شود را بازی می کند. دانش اطلاع رسانی به عنوان رویکردی علمی که درباره کیفیت و کاربرد اطلاعات، نیروهای حاکم بر جریان ارتباطات و همه ابزارهای آماده سازی اطلاعات برای دسترسی و استفاده مطلوب به تحقیق و ارائه راهکار می پردازد دارای اهمیت فراوان است.


در عصر تکنولوژی ارتباطات تولید، گردآوری، سازمان دهی، انتقال، تبدیل و کاربرد پیام بدون نگاه ارتباط شناسی و مخاطب محوری امکان پذیر نمی باشد و اگر محتوایی بدون در نظر گرفتن اصول علمی و جامعه شناختی تولید و به مخاطبان ارائه شود با تاثیر منفی روبه رو شده و ذهن آگاه مخاطب نسبت به آن واکنش مقابله ای نشان می دهد.


دانش اطلاع رسانی شیوه های متعددی را برای تولید پیام های اثربخش و مبتنی بر نیاز جامعه معرفی و آموزش می دهد و از کانال های اطلاع رسانی که نقش اتصال دهنده در وقایع جامعه را ایفا می کنند روابط عمومی و رسانه به عنوان دو عنصر جدایی ناپذیر کارکرد قوی تری دارند.


برای تولید، تنظیم و تحلیل محتوا از سوی روابط عمومی و رسانه روش و ابزارهای علمی و تخصصی متعددی وجود دارد اما در برخی مجموعه ها متاسفانه اطلاع رسانی به بیماری رفع تکلیف و گاهی شیوه دیگری چون تملق گرایی دچار می شود.


در این زمان مدیریت یا جریان های هدایت کننده اخبار و اطلاعات فارغ از آینده نگری، مدیریت محتوا و تخصص محوری بر مبنای تکلیفی که اغلب با برداشت غلط نیز همراه است به تولید محتوای روزمره می پردازند.


تولید محتوای روزمره یعنی شیوه ای فارغ از آینده نگری و تحلیل جریان های تولید و بازخورد محتوای مورد نظر که چون ویروس مخرب در گذر زمان بر جریان اطلاع رسانی حاکم می شود و اثرات منفی آن با واکنش افکار عمومی روبه رو خواهد شد.


اطلاع رسانی به شیوه رفع تکلیف نوعی از ارتباط برای رشد بر مبنای تملق و چاپلوسی است و هرگز نمی تواند رضایت مندی قابل توجه ای برای مخاطبان به همراه داشته باشد زیرا محدوده و افراد خاصی را مورد نظر قرار می دهد.


شیوه های مدیریت اطلاع رسانی زمانی دچار این رویکرد غلط می شوند که اهداف شخصی بر خواسته ها و نظرات جمعی اولویت پیدا کند و یا به علت عدم توانمندی بر مبنای نگاه رزومه ساز با اقداماتی هیجانی و ماکت سازی شده گذر زمان را پیش می برند و فرصت های مناسب یکی پس از دیگری مورد استفاده نادرست قرار می گیرد که در علم مدیریت نیز از دست دادن فرصت های طلایی به عنوان بزرگ ترین عامل تخریب کننده فعالیت های بلند مدت و اثر گذار اشاره می شود.
 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


  خبرنگاران دانشجو با طوفان اطلاعات نادرست در اعتراضات پردیس روبرو هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد