شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، «مخاطب درگیر رسانه، رسانه به دنبال مخاطب: رسانه و مخاطب چگونه یکدیگر را پیدا میکنند؟»، «چرا سینما از ادبیات اقتباس میکند؟» و «حقوق مالکیت معنوی؛ الزامی که نادیده گرفته میشود»؛ اینها موضوعاتی است که در هفتاد و نهمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات (آذرماه 1395) مورد توجه قرار گرفتهاند.
پروندههای این شماره عبارتند از :رسانه (فاطمه پورمعصوم- اردشیر مرادی)، هنر (منوچهر دینپرست) و فرهنگ (ساره گودرزی).
لزوم توجه جدی تر به اقتصاد رسانه؛ دارد دیر می شود! عنوان سرمقاله این شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات به قلم مدیرمسئول است.
در این شماره میبینیم و میخوانیم:
* مخاطبان آگاه و سختپسند امروزی، دستیافتنی هستند، نوشته شکوفه کریمی
* ایدهای در مورد مخاطبشناسی شبکههای اجتماعی در ایران: دسترسی راحتتر، مخاطب بیشتر، نوشته مصطفی مسجدی آرانی
* درگیری تعامل یا مشارکت مخاطب، نوشته فاطمه پورمعصوم
* برگی از صفحه دورهمی زیر ذرهبین نظریه استفاده و رضامندی، نوشته مریم حاجمحمدی
* تعامل و درگیری مخاطبان با تلویزیون های ماهواره ای فارسیزبان، نوشته معصومه رشیدی
* از تک صداهای رسانه ای تا همهمة کاربران، نوشته تژا میرفخرایی
* شبکههای اجتماعی در «پساحقیقت» زیست میکنند: قدرت شبکهای؛ سازندة فضای گفتمانی، نوشته مجید رضاییان
* چرا سینما از ادبیات اقتباس میکند؟ این فیلم، رمان نیست، نوشته فریبا نظری
* اقتباس؛ نگاهی به ارتباط نزدیک صنعت سینما و ادبیات: مخاطبان از فیلمهای اقتباس ادبی خاطره خوشی دارند، نوشته استفان دویل/ مترجم: مریم صفایی
* گفتوگوی منوچهر دین پرست با فرهنگ ارشاد، استاد جامعهشناسی دانشگاه چمران: خوب است که زبان رمان و زبان فیلم از منطق چندصدایی باختین پیروی کنند
* نگاهی به اقتباس ادبی داریوش مهرجویی: نگاهی به فیلم «گاو»، نوشته رامین موسایی
* گفتوگو با خاطره شیبانی، مدرس دانشگاه یورک و پژوهشگر سینما: اهل قلم در پیشبرد سینما نقش بسزایی داشتهاند
* مروری بر تاریخچه حقوق مالکیت فکری از دیروز تا امروز: پیش به سوی تکمیل یک قانون، نوشته محمدرضا وحیدی
* گفتوگوی ساره گودرزی با سیدعباس حسینینیک، پژوهشگر حقوق مالکیت فکری: اتصال به تجارت جهانی با قوانین بینالمللی امکانپذیر میشود
* گردش تجاری بینالمللی، نتیجه حقوق مالکیت فکری، نوشته: مهدی زاهدی
* حقوق مالکیت ادبی و هنری در چند نگاه، نوشته ستار زرکلام
* از تکالیف تا حقوق، نوشته سیدفرید قاسمی
* مسائل در حال ظهور در ارتباطات درونسازمانی، نوشته مارلین. اس. نیل/ مترجم: امیرعلی خلج
* بصریسازی محتوا در ارتباطات: گرافیک اطلاعرسان و نمودار، نوشته مریم سلیمی
ماهنامه تحلیلی، آموزشی و اطلاعرسانی مدیریت ارتباطات -آذرماه 95- به صاحبامتیازی و مدیرمسؤولی امیرعباس تقیپور و سردبیری امیر لعلی منتشر شده است. سید غلامرضا کاظمی دینان رییس شورای سیاستگذاری این ماهنامه است.
مدیریت ارتباطات هر ماه با قیمت 7000 تومان منتشر و در کیوسکهای مطبوعاتی و شهرکتابها توزیع میشود. علاقمندان جهت دریافت اشتراک سالیانه با شماره 88904882-021 تماس بگیرند. امکان خرید و مطالعه تمام شمارههای ماهنامه از لینک www.magiran.com/cmmagazine وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر به کانال تلگرامی cm_magazine@ مراجعه کنید.
منبع: روابطعمومی ماهنامه مدیریت ارتباطات
|