درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 28 اردیبهشت 1403 - 00:25   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  برگزاری بوت‌کمپ تحول در روابط‌عمومی صنایع با استفاده از هوش مصنوعی در تبریز
  وزیر علوم خطاب به روابط‌عمومی دانشگاه‌ها؛ قبل از بحرانی شدن اعتراضات دانشجویی اطلاع‌رسانی کنید
  دو بال پرواز برای موفقیت کسب‌وکارها
  روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز
  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟
  گوگل از آینده هوش مصنوعی رونمایی کرد
  پیام مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تات به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی
  روز روابط‌عمومی مبارک
  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن
  قدرت گوش دادن فعال
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27417صفحه نخست » گفتگودوشنبه، 6 دی 1395 - 04:50
حسن نصیری قیداری مدرس دانشگاه: تولید محتوا با انتشار مناسب آن کامل می شود
در شرایط فعلی روابط عمومی‌ها خیلی در بهره‌برداری از تکنولوژی‌های نوین و استراتژی‌های جدید ارتباطی و تولید محتوا موفق نبوده اند و دلیل آن شرایط حاکم بر سازمان‌ها و روابط عمومی‌ها به عنوان نهادها در دل سازمان‌ها بوده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- حسن نصیری قیداری مدرس دانشگاه در گفتگو با ستاد خبری سیزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران گفت: با توجه به این که تولید و انتشار محتوی یکی از وظایف اصلی روابط عمومی‌هاست، و در واقع فلسفه‌ وجودی آن‌ها در سازمان‌ها همین موضوع است می‌توان گفت: روابط عمومی‌ها برای این به وجود آمده‌اند که هم محتوا تولید کنند و هم نزد مخاطبان آن را منتشر کنند تا بقای سازمان میسر شود و سازمان بتواند در کنار رقیبان و در زمینه تغییر و تحولات اجتماعی امروز، زنده بماند و فعال باشد و در خدمت به مشتریان و مخاطبان خود از رقیبان خود پیشی بگیرد.


به نظرمن تولید محتوا یک فرآیند محسوب می‌شود و انتشار آن فرآیندی دیگر است که هر دو مکمل یکدیگر قلمداد می‌شود و هر کدام بدون دیگری برای سازمان فاقد ارزش است. در حال حاضر تکنولوژی‌های نوظهور فرآیند تولید و انتشار محتوا را کوتاه و سرعت آن را افزایش داده است. یعنی امکان جمع‌آوری اطلاعات با توجه به منابع در دسترس برای روابط عمومی آسان‌تر شده و موضوع دیگر که خیلی مهم است، این تکنولوژی‌های نوظهور کارگزاران جدیدی را وارد عرصه‌ تولید اطلاعات کرده است، در واقع این رسانه‌های جدید امکان تبادل اطلاعات را برای مخاطبان روابط عمومی‌ها سهل تر کرده است. لذا امروزه روابط عمومی تنها نهاد اطلاع‌رسانی در سازمان محسوب نمی‌شود، بلکه مدیریت تولید محتوا و انتشارات را به عهده دارد. انتشاراتی که توسط کارکنان، مشتریان و مخاطبان و دیگر ذی‌نفعان انجام و تولید می‌شود.


در واقع تولید محتوا امروزه حتی توسط مخاطبان نیز فراهم شده است و این تفاوت اش با دوره‌های گذشته است.لذا روابط عمومی‌ها در دوره‌ جدید باید با استفاده از تکنولوژی‌های روز امکان تولید و انتشار اخبار سازمان را برای کلیه کارکنان و مخاطبان فراهم کند، مثلاً در کانال‌های تلگرام این محتوا تولید و ارائه شود و اگر در این زمینه غفلت شود، کسان دیگری مدیریت تولید و اطلاع‌رسانی ذی‌نفعان را به دست خواهند گرفت. یعنی اگر مدیریت وجود نداشته باشد تولید اطلاعات و محتوای فعالیت‌های سازمان توسط گروه‌های دیگر اجرایی می‌شود.بنابراین در شرایط فعلی مدیریت سازمان باید محتوای مورد نظر را تولید کند و از طریق تکنولوژی‌های نوین در اختیار مخاطبان قرار دهد ،چرا که اگر این کار را نکند دیگران با توجه به خواسته‌های خود و اهداف مورد نظر خود این اقدام را انجام می‌دهند.


همچنین در شرایط فعلی روابط عمومی‌ها خیلی در بهره‌برداری از تکنولوژی‌های نوین و استراتژی‌های جدید ارتباطی و تولید محتوا موفق نبوده اند و دلیل آن شرایط حاکم بر سازمان‌ها و روابط عمومی‌ها به عنوان نهادها در دل سازمان‌ها بوده است. با توجه به این که دنیای امروز به سمت شناخت، صادق بودن و اخلاقی و اصولی عملکرد داشتن پیش می‌رود اما رویکرد حاکم بر سازمان‌ها، گرفتار انحصار اطلاعات و محتوای تولید شده است، لذا نمی‌توان به سمت شفافیت و تولید محتوای صادق پیش رفت.


در واقع بخشی از مشکلات مربوط به شرایط حاکم بر جامعه و سازمان‌های ما می‌شود که این امکان را از مدیران گرفته و در نتیجه روابط عمومی‌ها به عنوان مهم‌ترین بخش‌هایی که می‌توانند در این زمینه تأثیرگذار و تعیین‌کننده باشند امکان چنین رویکردی را نداشته و شاهد آنچه در حال حاضر در جریان است می‌باشیم.
 

گفتنی است سیزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران با موضوع "روابط عمومی دانش محور و مدیریت محتوا"، با حمایت انجمن جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی، انجمن بین المللی روابط عمومی، انجمن متخصصان روابط عمومی و برخی دانشگاه های خارجی و داخلی و با شرکت استادان، مدیران و کارشناسان صاحب نام، 19 دی ماه 1395در مرکز همایش های بین المللی المپیک برگزار خواهد شد.


علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی اینترنتی کنفرانس www.irancpr.ir رجوع نمایند.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  فرسودگی روابط‌عمومی


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد