درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 06:01   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حرکت از برند شخصی به تجاری
  فرهنگ دیجیتال در روابط‌عمومی
  4 راه برای تصمیم‌گیری موثرتر
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28088صفحه نخست » مقالات روابط عمومیچهارشنبه، 2 شهریور 1401 - 09:28
بررسی نقش روابط عمومی در فرآیند مذاکره و همکاری های بین المللی
روابط عمومی بین المللی را "تلاش برنامه ریزی شده و سازمان یافته یک شرکت"، مؤسسه یا حکومت برای ایجاد روابط متقابل سودمند با سایر ملل و مخاطبان آن، تعریف کرد. این گونه روابط عمومی از میزبانی ساده تا ارتقای روابط و دیپلماتیک و روابط بلند مدت و استراتژیک را در برمی‌گیرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- فرضیه اصلی این است که در یک نظم پر از تضاد جهانی، روابط عمومی از ورای مرزها می‌تواند سازمانها و مخاطبان جهانی را به هم پیوند دهد. هر چند روابط عمومی فراملی، در عین حال تحت تأثیر فرهنگ‌ها و نظام سیاسی گوناگون قرار می‌گیرد و در درون آنها به فعالیت می‌پردازد.


اکنون جهان عصر دانایی، ارتباطات و اطلاعات را طی می‌کند و به صورت دهکده‌ای جهانی در‌ می‌آید و هر رویدادی می‌تواند در گوشه‌ای از جهان بر تک‌تک افراد یا ملت‌ها تأثیر بگذارد. در جهان یا نظام‌های متداخل و متعامل، ایجاد تضاد و اختلاف امری طبیعی است. در حال حاضر جهان، تضاد و کشمکش بیشتری را نسبت به گذشته تجربه می‌کند. این تضادها در زمینه اقتصادی، قومی، منطقه‌ای، فرهنگی، طبقاتی و حتی جنسیتی جریان پیدا می‌کنند. پس می‌توان گفت که نظم نوین جهانی عمدتاً بر تضاد و ستیز و گرایش‌های چند محوری استوار است. در عین حال، مشخص شده است که از راه جنگ و ستیز نمی‌توان مشکلی را رفع کرد.


امروزه، دنیا به بردباری و تحمل، همکاری و درک متقابل در میان ملت و مردمی دارد که عقاید و طرز تفکرهای متفاوتی دارند. یکی از راههای تخفیف و رفع این تضادها، استفاده از اصول و فعالیت‌های حرفه روابط عمومی در سطح جهان است.


در واقع، هدف آن است که مسائل کم و بیش عمومی که تمامی ملت‌ها را به چالش‌ و معاوضه می‌خوانند، تشخیص داده، برای اصـول عامی که کاربرد گسترده داشته و از عهده رفع این چالش‌ ها برآیند، به جستجو بپردازیم، آیا چیزی به نام «روابط عمومی بین المللی» یا جهانی وجود دارد؟


شاید بتوان روابط عمومی بین المللی را "تلاش برنامه ریزی شده و سازمان یافته یک شرکت"، مؤسسه یا حکومت برای ایجاد روابط متقابل سودمند با سایر ملل و مخاطبان آن، تعریف کرد. این گونه روابط عمومی از میزبانی ساده تا ارتقای روابط و دیپلماتیک و روابط بلند مدت و استراتژیک را در برمی‌گیرد.


در واقع، چشم اندازی وسیع است که امکان فعالیت را در بسیاری از کشورها فراهم می‌کند. این فعالیت‌ها می‌تواند در زمینه کارهای جمعی و مبتنی بر همکاری باشد و یا به تفاهم و درک چگونگی فعالیت‌های تجاری در سطح بین المللی مربوط و یا شیوه‌های ارزان برای ارزیابی یا ایفای نقش رسانه‌ای محسوب شود.


در واقع، با توجه به وضع متحول جهان، روابط عمومی چه در سطح ملی و چه در سطح بین‌المللی ناگزیر است خود را با تغییرات و تحولات ژرف تطبیق بیشتری بدهد و از دستاوردهای نظری، علمی و فن‌آوری برای پیشبرد و ارتقای خویش بهره بیشتری بگیرد. اساس و پایه روابط عمومی مدرن، ارتباط، مذاکره و همکاری برای رفع کشمکش‌ها و اختلافات و رسیدن به تفاهم میان ملت‌هاست.


پس، روابط عمومی بین المللی، بر فعالیت «روابط عمومی در زمینة بین الملل یا بین فرهنگی» مانند سازمان های بین المللی، روابط بین حکومت ها، معاملات اقتصادی فراملی و تعاملی میان شهروندان ملت های گوناگون، تأکید دارد.


وظیفه روابط عمومی تطبیقی این است که شباهت‌ها و تفاوت‌های میان روابط عمومی‌های کشورهای مختلف را شناسایی کند و اصول عامی را برای ارتباط، مذاکره، همکاری و مانند آنها در سطح بین المللی برای روابط عمومی فراهم بیاورد.

 

نویسنده: پرویز علوی

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)


 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد