درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 خرداد 1403 - 12:54   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران: جریان‌سازی پرقدرت دستاوردهای سازمان‌ها از الزامات فعالیت‌های روابط‌عمومی است
  برگزیدگان نخستین جشنواره روابط‌عمومی‌های برتر حوزه صنعت، معدن و اصناف همدان معرفی شد
  پدیده تکنوفرهنگ و استحاله فرهنگ
  رهبران موثر ارزش‌ها را بیان می‌کنند - و بر اساس آنها زندگی می‌کنند
  مهم‌ترین مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند
  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم
  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند
  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند
  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 2831صفحه نخست » مقالات روابط عمومیچهارشنبه، 21 فروردین 1392 - 10:12
مارگارت تاچر: رؤیای روابط عمومی
تاچر روابط عمومی را درک می کرد. تمامی ایده‌ها از خود او بود. امّا، نحوۀ انتقال و بیان آن را دستگاه روابط عمومی به دقّت تعیین می‌کرد تا اطمینان حاصل شود که او در بهترین موضع ممکن قرار گیرد.
  

تاچر روابط عمومی را درک می کرد

شارا، زهرا بابازادگان- دلایلی چند برای محبّت من به بارونس تاپچر وجود دارد. در اوایل زندگی من، او نقطۀ تمرکز اصلی من در کلاس‌های علوم سیاسی در سطح A (A-Level) بود و آنقدر به من الهام می‌بخشید که دفتر خاطراتش را می‌خریدم (صادقانه بگویم که در مدرسه شاگرد چندان ممتاز و علاقمندی نبودم).
در مسیر شغلی، برای چند شرکت کار می‌کردم که اتّحادیه‌های صنفی واقعاً آنها را در ورطۀ نابودی قرار داد و در مجادلات خشن و رو در رو (و در بعضی موارد جنگ و جدل) که با کمال تأسّف شاهدش بودم، همیشه کلام و سیاست او که در کتاب‌هایش درج است، از ذهنم می‌گذشت.
از سیاست که بگذریم، او رهبری بزرگ و سنّت‌شکن بود. یکی از بزرگترین خصیصه‎ های او توانایی‌اش برای تشخیص فرصت‌های عالی روابط عمومی و بهره بردن از آن بود. پنج مورد را که از نظر من در رأس قرار دارد ذکر می‌کنم.

جزایر فالکلند
وقتی آرژانتین در سال 1982 به جزایر فالکلند حمله کرد، بسیاری از رهبران جهان شک داشتند که انگلیس منابع یا تحمّل حمله‌ای جهت عقب راندن آنها را داشته باشد. تاچر هیچکدام را نداشت. غلبه در فالکلند پیروزی بزرگی برای انگلیس و تاچر بود، بخصوص بدان جهت که کشور را متّحد ساخت و او به عنوان شخصیتی در خطّ مقدّم نبرد برای حفظ حقوق مردم انگلیس در عرصۀ جهانی مشاهده شد.

خصوصی سازی

ارتباطات راه دور، گاز، برق، خطوط هوایی و زغال سنگ: تاچر بر خصوصی‌سازی تمام اینها نظارت کرد. از با عزم جزم به برنامه‌هایش پای‌بند بود و در طیّ یک سال اعتصاب جنگید و راه خود را گشود تا در طریقی که در پیش گرفته بود استقامت نماید و به اهدافش نائل گردد.
در دنیای دائم‌التّغییر امروز که اشتباهات و حرکت‌های معکوس در خطّ مشی صورت می‌گیرد، نتایج کارهای تاچر به خودی خود گویا است و نقشه‌های خصوصی‌سازی او شاهدی است صادق و گواهی است موافق بر این مدّعا.

کیف او
او کیفش را مانند اسلحه در دست می‌گرفت و، در مقابل بسیاری از رهبران جهان، واقعاً اسلحه بود. بسیاری این داستان را بازگو کرده‌اند که چگونه برای بیرون راندن دیگر رهبران جهانی از سر راه خویش از آن استفاده می‌کرد تا بتواند در موقع برداشتن عکس در جلو قرار گیرد.
ما به این باور سوق داده می‌شویم که درون کیفش یادداشت‌ها و ارقامی دربارۀ کلّیه سؤالاتی که محتمل بود از او پرسیده شود، وجود داشت. این به احتمال قوی همان جایی است که شرکت‌ها ایدۀ اسناد الف تا یا برای هر سؤال بالقوّۀ منفی که ممکن بود برایشان مطرح شود ابداع کردند.

خُردگفتار – "بانویی که بازگشت را نمی‌شناخت"
هجده ماه اوّل صدارتش، کشور در حال مبارزه برای خروج از مشکلات اقتصادی بود؛ تقلیل هزینه‌ها که او به اجرا گذاشت ضربۀ سختی به مردم بود و آغاز نبردها اتّحادیه‌های صنفی قرار نبود برنامه‌ریزی شود.
تاچر می‌دانست که اعتبار او در این نقطۀ نزولی کلید حلّ مشکلات بود و برای حفظ آن مجبور بود در مسیری که در پیش گرفته بود باقی بماند. عبارت "بانوی در حال چرخش" لحظۀ سنّت‌شکنانۀ دیگری بود؛ نشان دهندۀ تمایل او به این که در مسیر قبلی باقی بماند تا اطمینان حاصل کند کاری را که شروع کرده به اتمام خواهد رساید.

اطّلاع او بر نقاط ضعف خویش
تاچر راه را برای نوع جدیدی از سیاست در انگلستان هموار کرد. شکّی نیست که اگر می دانست که آن راه اکنون به کجا منتهی شده است سخت هراسان می‌شد، امّا سوابق ثبت شده نشان خواهد داد که او اوّلین سیاستمداری در انگلستان بود که از مشاوران روابط عمومی توصیه‌هایی دربارۀ سبک کار و بیان مطلب پذیرفت.
نگذارید این مطلب ما را به سوی این تفکّر منحرف و گمراه سازد که او عروسک خیمه شب بازی بود؛ ابداً – تمامی ایده‌ها از خود او بود. امّا، نحوۀ انتقال و بیان آن را دستگاه روابط عمومی به دقّت تعیین می‌کرد تا اطمینان حاصل شود که او در بهترین موضع ممکن قرار گیرد.
 همانطور که طرفداران بسیار داشت کثیری از افراد نیز از او بیزار بودند، امّا کسی نمی‌تواند انکار کند که انگلستان به علّت وجود او به مکان بهتری تبدیل شد و او بود که نشانۀ روابط عمومی را برای سیاستمداران امروز از خود به جای گذاشت.

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)


http://www.thedrum.com/opinion/2013/04/08/margaret-thatcher-was-pr-dream


 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم


  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد