امینی، شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) – سالنامه تخصصی روابط عمومی ایران (1392)، سومین شماره از آن به مدیریت مهدی باقریان توسط انتشارات کارگزار روابط عمومی در قطع خشتی با طراحی خوب و نفیس به صورت کاملا تخصصی در حوزه روابط عمومی منتشر شد.
این سالنامه نه تنها مورد نیاز اعضای بزرگ خانواده روابط عمومی است بلکه به دلیل آموزش محور بودن و بهره گیری از نکات کاربردی با قلمی شیوا مورد نیاز سایر علاقمندان نیز هست.
در ابتدا به معرفی منتخبین نهمین جشنواره پیشگامان روابط عمومی ایران سال 1391 پرداخته، برترین ها در دو سطح ملی و استانی در بخش های مدیران برتر روابط عمومی، فرهنگ سازی، خلاقیت، بهترین پژوهش، ارتباطات رسانه ای، بهترین انتشارات، بهترین ارتباط درون سازمانی و ... معرفی می شوند. بانیان کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی، نشان های ویژه این کنگره عظیم نیز ثبت شده اند.
«چراغ راه» سالنامه در برگیرنده سخنان ائمه، بزرگان، اساتید و کارشناسان ارتباطات و روابط عمومی است که منتقل کننده اندیشه ها و پیام هایی کوتاه اما گیرا در حوزه وسیع روابط عمومی می باشد. در بخش «روزنگار» به صورت تیتروار به وقایعی که در سال های گذشته در حیطه روابط عمومی ها از جمله نشست ها، قوانین، تولد بزرگان و ... اشاره می کند.
اگر به دنبال متن آیین نامه ها، بخشنامه ها، آشنایی با کتاب های روابط عمومی در سال های دور، بررسی همایش ها و جشنواره ها و به طور کل اطلاعاتی از رویدادهای مهم روابط عمومی هستید باید در بخش «تاریخ» این سالنامه جستجو کنیم.
در بخش پایانی سالنامه به معرفی تازه ترین کتاب های روابط عمومی که توسط انتشارات کارگزار روابط عمومی به چاپ رسیده و همایش هایی که موسسه کارگزار روابط عمومی در سال 1392 اجرای آن را بر عهده دارد، پرداخته می شود.
به طور کل می توان گفت: سالنامه دارای مطالب و بحث های آموزشی، پژوهشی در قالب اطلاع رسانی جهت رساندن پیام های روابط عمومی ایران و جهان است.
در انتها لازم است عنوان کنم، سالنامه تخصصی روابط عمومی با مطالب آموزشی و کاربردی که دارد، می تواند سالیان سال به عنوان کتابی مرجع در حیطه دانش روابط عمومی از آن بهره جست.
|