درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 19 خرداد 1403 - 01:43   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


ادامه ادامه مطلب یک

۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی

  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله

  مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا هوش مصنوعی را به واتس‌اپ بیزینس می‌آورد تا به کسب‌وکارها در تعامل با مشتریان کمک کند
  داستان‌ها می‌توانند ما را نجات دهند
  از تخلفات تبلیغاتی هوش مصنوعی وحشت نکنید
  چرا بازگشت پنج روزه در دفتر بعید است
  جهش‌های ناگهانی "مدل‌های زبان بزرگ" یک سراب است
  گوگل: تمرکز بیش از حد بر روی لینک‌ها می‌تواند اتلاف وقت باشد
  پیمایش سونامی نقره‌ای: تطبیق استراتژی‌های بازاریابی و روابط‌عمومی برای تغییر نسل‌ها
  تنها کارمند روابط‌عمومی توییتر استعفا داد
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  روابط‌عمومی‌های عزیز…
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29203صفحه نخست » گفتگوجمعه، 8 اردیبهشت 1396 - 20:01
دکتر حسینعلی افخمی: فضای انتخاباتی تاثیر زیادی بر رسانه ها دارد
دکتر حسینعلی افخمی در رابطه با رسالت رسانه ها و مطبوعات در زمان انتخابات گفت: در انتخابات فضایی در کشور به وجود می آید تحت عنوان فضای انتخاباتی که در این زمان مطبوعات از حالت اطلاع رسانی خارج شده و به سمت تبلیغات می روند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دکتر حسینعلی افخمی در رابطه با رسالت رسانه ها و مطبوعات در زمان انتخابات گفت: در انتخابات فضایی در کشور به وجود می آید تحت عنوان فضای انتخاباتی که در این زمان مطبوعات از حالت اطلاع رسانی خارج شده و به سمت تبلیغات می روند.

دکتر حسینعلی افخمی استاد دانشگاه علامه طباطبایی (ره) در گفتگو با خبرنگار سیناپرس گفت:به طور کلی دو نوع تبلیغات عمده در رسانه ها وجود دارد، یکی تبلیغات تجاری و دیگری تبلیغات سیاسی، در زمان انتخابات علاوه بر افزایش تبلیغات سیاسی که یک امر طبیعی است ما به طور چشمگیری شاهد افزایش تبلیغات تجاری هم هستیم و دلیل این امر، افزایش سه برابری توجه مخاطب نسبت به مطبوعات است.

وی در ادامه به دیگر تاثیرات فضای انتخاباتی اشاره کرده و ادامه داد: از دیگر تاثیرات انتخابات بر روی مطبوعات می توان به افزایش فروش مطبوعات، راه یافتن برخی از مطبوعات شهرستان ها به تهران و برعکس اشاره کرد و دلیل عمده این تغییرات تمایلی است که افراد برای تاثیر گذاشتن در سرنوشت مملکت خود دارند، بنابراین رقابت کل دنیای رسانه افزایش پیدا می کند.

این کارشناس رسانه در رابطه با تاثیرات منفی انتخابات بر روی مطبوعات نیز گفت: از جمله مهم ترین آن ها می توان به جدی تر شدن کنترل بر مطبوعات اشاره کرد، که یک امر کاملا قانونی است، مانند قانون منع تبلیغات کاندیدای ریاست جمهوری از 48 ساعت قبل از شروع رای گیری و برخورد با افرادی که این قانون را نقض می کنند.

وی در رابطه با فایده ای که فضای انتخاباتی برای مخاطبان دارد عنوان کرد: در چنین فضایی خواننده می تواند متوجه شود آن روزنامه ای که همیشه مطالعه می کرد چه طرز فکری دارد و خط مشی آن چیست؟ به همین دلیل در زمان انتخابات برخی روزنامه ها مخاطبان خود را از دست می دهند و برخی دیگر مخاطبانی جدید به دست می آورند.

وی در رابطه با خط قرمز مطبوعات و اینکه مطبوعات تا چه و در چه زمینه هایی اجازه انتقاد دارند گفـت: انتقاد در مطبوعات با قدرت ارتباط زیادی دارد، به این صورت که روزنامه ای که می خواهد انتقاد کند باید توجه کند تا چه میزانی در قدرت سهم دارد، متاسفانه در ایران، ما تعریف دقیقی از قدرت و زمینه ها و دامنه های آن نداریم، نظام کشور ما یک مقدار پیچیدگی دارد و به همین دلیل مطبوعات ما گاهی دچار مشکل می شوند.

دکتر افخمی ادامه داد: بسیاری از معیارها در روزنامه نگاری ما شفاف و دقیق نیست وبه همین دلیل است که در مواقعی در کشور روزنامه ها دچار مشکل می شوند، به عنوان مثال دولتی روی کار می آید که به هیچ عنوان شعار آزادی مطبوعات ندارد و وعده ای در این خصوص نداده است، اما یک روزنامه ای از آزادی بیان صحبت می کند، در حالی که دولت این امر را قبول ندارد در این طور مواقع است که روزنامه ها با دولت ها تعارض پیدا می کنند. به طور کل می توان گفت که مطبوعات برای بقای خود باید یک حامی قدرتمند داشته باشند.



گفتگو: هانیه حقیقی

 

منبع: http://sinapress.ir

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  استراتژی رشد: ایجاد و محافظت از ارزش


  ایجاد بینش مشتری


  تنها کارمند روابط‌عمومی توییتر استعفا داد


  تفسیر جلد کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل


  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  آینده روابط‌عمومی در سال 2024: عبور از مرزها


  روابط‌عمومی‌های عزیز…


  پیمایش سونامی نقره‌ای: تطبیق استراتژی‌های بازاریابی و روابط‌عمومی برای تغییر نسل‌ها


  جهش‌های ناگهانی "مدل‌های زبان بزرگ" یک سراب است


  گوگل: تمرکز بیش از حد بر روی لینک‌ها می‌تواند اتلاف وقت باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد