درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 11:20   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روز روابط‌عمومی مبارک
  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن
  قدرت گوش دادن فعال
  روابط‌عمومی، اهمیت افکار عمومی درون و برون‌سازمانی
  روابط‌عمومی؛ از اطلاع‌رسانی تا اطلاع‌یابی
  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی
  این روابط را عمومی می‌کند
  ضرورت راه‌اندازی رشته ارتباطات در دانشگاه‌های سراسری و آزاد ارومیه
  بیانیه موسسه کارگزار روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  فرسودگی روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 2931صفحه نخست » تازه های نشر روابط عمومییکشنبه، 1 اردیبهشت 1392 - 06:13
بررسی کتاب سال روابط عمومی
کتاب سال روابط عمومی1391 زیر نظر انجمن متخصصان روابط عمومی دارای220 صفحه رنگی در قطع رحلی است. امیدواریم توانسته باشیم گامی در جهت اعتلای روابط عمومی در ایران برداشته باشیم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، بهنام امینی - کتاب سال روابط عمومی1391 زیر نظر انجمن متخصصان روابط عمومی دارای220 صفحه رنگی در قطع رحلی است.
 کتابی که در آن سعی شده ضمن مروری بر وقایع و رویدادهای سال روابط عمومی در ایران و جهان اعم از کنفرانس ها، سمپوزیوم ها، گردهمایی های علمی و تخصصی روابط عمومی، آسیب شناسی از وضعیت روابط عمومی کشور و موانع توسعه آن و نیز راهکارهای پیش روی، برای اعتلای آن ارائه می دهد. کتابی که صرفا به محتویات خبری و آموزشی نمی پردازد بلکه دارای برترین مقالات روابط عمومی روز جهان، گزارش ها و میزگردهای تخصصی، پژوهش ها و تازه های نشر منتشر شده ایرانی و خارجی سال 1391/ 2012 به همراه گفتگوهای اختصاصی است و در پایان هم به معرفی انجمن متخصصان روابط عمومی می پردازد که در ادامه به باز کردن بخش های پر بار آن خواهیم پرداخت.
 در ابتدا پای صحبت دکتر محسنیان راد، استاد و نظریه پرداز علوم ارتباطات می نشینیم تا نظرات و دیدگاه های او را در مورد «کارکردها، الزامات و نیازهای روابط عمومی ایرانی» را جویا شویم و نگاه رسانه ای به روابط عمومی ها را مورد بررسی و کنکاش قرار دادن.
 با شروع هزاره سوم، جوامع و سازمان ها به جامعه اطلاعاتی وارد شده اند. جامعه ای که زمینه ظهور روابط عمومی آنلاین در آن فراهم شده است و همین امر جهت آسیب شناسی «چالش ها و فرصت های روابط عمومی آنلاین در ایران» در گفت و گو با حضور پژوهشگران و کارشناسان حوزه ارتباطات و روابط عمومی پرداخته شده است.
 میزگرد «آسیب شناسی آموزش و تدریس در روابط عمومی ایران» از بخش های پر جنب و جوش این کتاب است که با نقد و چالش کشیدن آموزش و تدریس روابط عمومی در دانشگاه های ایران، به طور بنیادی و عمیق به این موضوع می پردازد.
 مقاله «عصر پس از دهکده جهانی» همان «بازار پیام» دکتر محسنیان راد، که در بیش از 8 کنفرانس، اجلاس و مجلات بین المللی ارایه شده از برترین نوشته های این حوزه است که رابطه اطلاعات و فرهنگ و جایگاه فرهنگ در جهانی شدن را با مثال های جالب، پویاتر بررسی می کند.
 با توجه به اینکه جهان آینده روابط عمومی، جهان تصویری است و از آنجا که در فضای جدید ارتباطی، تصویر بیش از لفظ و حرکت بیش از سکون، عهده دار انتقال معناست لازم است «کاربرد گرافیک اطلاع رسان و خبری در روابط عمومی ایران» با مقاله ای از خانم سلیمی و بهروز مظلومی فر مورد بررسی قرار گیرد که خالی از لطف نیست.
 مقاله کاربردی «روابط عمومی و ارتباطات بحران در عصر رسانه های اجتماعی» سعی دارد ضمن تحلیل نقش رسانه های اجتماعی در روابط عمومی، به بررسی مدل های ارتباطات بحران و تحولات بوجود آمده در آن و نقش روابط عمومی در ارتباطات بحران می پردازد.
 در بخش پژوهش با ترجمه هایی در حوزه «آموزش رهبری در برنامه آموزشی روابط عمومی» «قواعد ارتباطات بحران» و در ادامه در تحقیقی به بررسی دیدگاه ها و نظرات اساتید ارتباطات نسبت به عملکرد روابط عمومی های ایران پرداخته می شود.
 از دیگر قسمت های جذاب کتاب سال می توان به گزارش های به روزی چون «بررسی چرایی حضور کم رنگ زنان در مدیریت روابط عمومی» و «روابط عمومی، حرفه جهانی» که نگاهی گذرا اما کافی به تجارب روابط عمومی در دیگر کشورها همچون ایالات متحده، آفریقا، استرالیا و نیوزلند، کانادا، هند، ترکیه، مالزی، چین، روسیه و فرانسه دارد، را اشاره کرد.
 از رویدادهای مهم سال گذشته می توان به «دومین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی» اشاره کرد که با شرکت حدود 1200 نفر از رهبران، اندیشمندان، نخبگان، مدیران و کارشناسان صاحب نام در حوزه ارتباطات و روابط عمومی کشورهای اسلامی با شعار "روابط عمومی اسلامی، مسئولیت پذیری، کارآمدی و اخلاق مداری" در روزهای 17، 18 و 19 آذرماه 1391 در تهران برگزار شد. 
 کتاب سال از 17 کتاب داخلی در زمینه روابط عمومی پرده بر می دارد که سهم انتشارات کارگزار روابط عمومی به طور محسوسی بیشتر است و در بخش خارجی به مغرفی اجمالی 9 کتاب برتر روابط عمومی در سال 2012 می پردازد که مرجع مناسبی برای تحقیق و تفحس است.
 با مرور کلی اما تیز بینی که به کتاب سال روابط عمومی داشتیم، امیدواریم توانسته باشیم گامی هر چند کوچک جهت سرآمدی و رشد روابط عمومی در ایران برداشته باشیم. ان شاء ا... 
 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  فرسودگی روابط‌عمومی


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  قدرت گوش دادن فعال


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


  ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد