درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 05:31   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حرکت از برند شخصی به تجاری
  فرهنگ دیجیتال در روابط‌عمومی
  4 راه برای تصمیم‌گیری موثرتر
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29587صفحه نخست » مقالات روابط عمومیپنجشنبه، 5 تیر 1399 - 07:43
پنج مولفه‌ موثر در موفقیت استراتژی روابط عمومی
صبا روفه‌گرحق - بنابراین هر برندی برای موفقیت باید تا جای ممکن برقراری ارتباطات سازنده با افراد تاثیر را جزو بخش اصلی استراتژی روابط عمومی خود قرار دهد. برای موفقیت استراتژی روابط عمومی مولفه‌های مختلفی باید مد نظر قرار گیرند که در ادامه به بررسی این مولفه‌ها می‌پردازیم.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- تصور ذهنی مردم از نام و لوگوی برند شما یکی از مهمترین عواملی است که استراتژی روابط عمومی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. زیرا در نهایت این تصور ذهنی مردم است که پذیرش یا رد یک برند و محصولات یک برند را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین هر برندی برای موفقیت باید تا جای ممکن برقراری ارتباطات سازنده با افراد تاثیر را جزو بخش اصلی استراتژی روابط عمومی خود قرار دهد. برای موفقیت استراتژی روابط عمومی مولفه‌های مختلفی باید مد نظر قرار گیرند که در ادامه به بررسی این مولفه‌ها می‌پردازیم.
 
 

۱) برقراری ارتباط با سایر کسب و کارها
برای اثربخشی و کارایی بیشتر استراتژی روابط عمومی لازم است که هر کسب و کاری با سایر کسب و کارهایی که در همین راستا فعالیت می‌کنند در ارتباط باشد. برای ایجاد انسجام در برقراری ارتباط و جلب اعتماد معمولا این ارتباط از طریق شبکه‌های ارتباطی و حساب‌های کاربری رسمی خود برند صورت می‌گیرد. به عنوان مثال اگر قرار است که ارتباط ایمیلی با سایر کسب و کارها برقرار شود بهتر است این ایمیل از طریق اکانت رسمی خود برند ارسال شود. به منظور برقراری ارتباطات موثرتر نیز بهتر است چک لیستی از تمام کسب و کارهایی که برقراری ارتباط با آن‌ها ضروری است، تهیه شود. این کار علاوه بر افزایش دقت، مدیریت امور ارتباطات توسط مسئول روابط عمومی را نیز بهبود می‌بخشد.

۲) توجه به روابط رسانه‌ای
روابط رسانه‌ای در حقیقت روابط سازمان با مطبوعات و سایر رسانه‌های دیجیتال را تحت پوشش قرار می‌دهد. به منظور موفقیت در برقراری روابط رسانه‌ای اثربخش باید اشخاص صحیح و مناسبی را برای آغاز ارتباط انتخاب کنید. این امر باعث می‌شود تا اطمینان حاصل کنید که تصویر صحیحی از برند شما از طریق این رسانه‌ها ارائه می‌شوند. به یاد داشته باشید که پوشش رسانه‌ای مناسب و انتشار آگهی‌های مطبوعاتی مرتبط با کسب و کار شما یکی از مهمترین مسائلی است که بخش روابط عمومی برند شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین در استراتژی روابط عمومی باید مورد توجه قرار گیرد.

۳) تقویت روابط اجتماعی
در هر زمینه‌ای که فعالیت می‌کنید این نکته را همواره به یاد داشته باشید که جزئی از جامعه هستید. از این رو تقویت روابط اجتماعی می‌تواند تاثیر به سزایی در محبوبیت برند شما داشته باشد. بنابراین به عنوان یک مدیر روابط عمومی حرفه‌ای بهتر است مشارکت در کارهای اجتماعی مانند کارهای داوطلبانه، اقدامات حفاظت از محیط زیست، کمک به امور خیریه و حضور در جلسات آن‌ها را در اولویت استراتژی روابط عمومی سازمان خود قرار دهید. زیرا اکثر مردم و سازمان‌ها به سازمان‌هایی که در کارهای انسان دوستانه مشارکت می‌کنند اعتماد بیشتری دارند.

۴) مدیریت بحران
آیا تا کنون به این موضوع فکر کرده‌اید که رویکرد کسب و کار شما هنگام مواجهه با موقعیت‌های غیر منتظره چگونه خواهد بود؟ به عنوان یک مدیر روابط عمومی حرفه‌ای باید مواجهه با شرایط عجیب و غیر منتظره را نیز به عنوان بخشی از استراتژی روابط عمومی سازمان خود در نظر بگیرید. زیرا مدیریت بحران بخش روابط عمومی برقراری ارتباطات اثر بخش حین مواجهه با شرایط دشوار و حفظ ارتباطات قبلی است. بنابراین اگر به عنوان یک مسئول روابط عمومی حرفه‌ای توانایی مدیریت بحران را در کسب و کار خود نداشته باشید. سازمان شما در شرایط سخت آسیب بیشتری خواهد دید.

۵) مدیریت رویدادها
می‌توان گفت برگزاری رویداد یکی از مهمترین ابزارهای بازاریابی است. به عنوان یک مدیر روابط عمومی موفق بهتر است این نکته را همواره به یاد داشته باشید که برنامه‌ریزی برای برگزاری رویدادهای آموزشی و یا حضور فعال در رویداد سایر کسب و کارها می‌تواند تاثیر به سزایی در رشد و توسعه برند شما داشته باشد. بنابراین بهتر است بودجه‌ی سالانه‌ای را برای برگزاری رویدادها در تدوین استراتژی روابط عمومی کسب و کار خود در نظر بگیرید.
 

منبع: http://www.shara.ir


 


 


 


 


 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد