درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 23:55   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  برگزاری بوت‌کمپ تحول در روابط‌عمومی صنایع با استفاده از هوش مصنوعی در تبریز
  وزیر علوم خطاب به روابط‌عمومی دانشگاه‌ها؛ قبل از بحرانی شدن اعتراضات دانشجویی اطلاع‌رسانی کنید
  دو بال پرواز برای موفقیت کسب‌وکارها
  روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز
  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟
  گوگل از آینده هوش مصنوعی رونمایی کرد
  پیام مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تات به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی
  روز روابط‌عمومی مبارک
  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن
  قدرت گوش دادن فعال
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29683صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیسه شنبه، 9 خرداد 1396 - 03:56
روابط عمومی؛ پایگاه اطلاعاتی و ارتباطی
محمود افشاری مدیرروابط عمومی بیمه آسیا - روابط عمومی در بسیاری از کشورهای پیشرفته و صنعتی در جایگاه واقعی خود قرار گرفته، ولی در جوامع درحال گذار این ساختار بیشتر تقلیدی و دچار روزمرگی و پراکنده کاری شده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی در بسیاری از کشورهای پیشرفته و صنعتی در جایگاه واقعی خود قرار گرفته، ولی در جوامع درحال گذار این ساختار بیشتر تقلیدی و دچار روزمرگی و پراکنده کاری شده است. در صورتی که روابط عمومی ها به دلیل جایگاه راهبردی زیربنایی خود می توانند سازمان های مختلف را در همگامی با پیشرفت و تحولات جهانی یاری دهند، چراکه روابط عمومی یک واحد پویا و ارگانیک سازمانی است که هیچ گاه در آن سکون و تعطیلی وجود ندارد.

 

 روابط عمومی مانند واحدهایی نظیر امور اداری و مالی نیست که در ساعات و زمان های معینی فعالیت داشته باشد، بلکه مجموعه ای با فعالیت های خطیر، وسیع و شبانه روزی است. حیات سازمانی مستلزم فعالیت مداوم روابط عمومی هاست و سازمان بدون روابط عمومی زنده و پویا، موفق و اثربخش نخواهد بود.


آن چه حایز اهمیت است، ماهیت غیر مادی وظایف و مسؤولیت های روابط عمومی هاست. بدین معنا که اولا تمامی پیکره سازمان با روابط عمومی در ارتباط است. ثانیا روابط عمومی فعالیتی مبتنی بر فرهنگ، اجتماع، گروه ها، باورها، اندیشه ها و... است. روابط عمومی در کشور ما نیاز به توسعه ی همه جانبه و ترقی و تعالی روزافزون دارد. چراکه امروزه کمتر سازمانی را در سطح جهان می توان یافت که فاقد واحد روابط عمومی باشد.

 

 این امر نشانگر جایگاه و نقش راهبردی روابط عمومی در زندگی فردی و اجتماعی افراد سازمان هاست. به طور کلی روابط عمومی پویا، چشم و گوش و قلب سازمان است که بدون آن حیات سازمانی دوام ندارد. در شرکت بیمه آسیا نیز همین نوع نگاه به روابط عمومی حاکم است. روابط عمومی بیمه آسیا با فعالیتی شبانه روزی، مداوم و کادری متخصص و همدل، همواره سعی می کند به نیاز های امروزی و متنوع شرکت پاسخ مثبت داده و در هر ساعت از شبانه روز به سوال ها و درخواست های مخاطبان خود جامه عمل بپوشاند.


توسعه هر کشوری به عملکرد توسعه ای ارکان آن کشور بستگی دارد. توسعه و عملکرد نهاد های فعال در کشور نیز وابسته به توسعه روابط عمومی ها است. یکی از مبانی توسعه سازمانی، روابط عمومی است. به دلیل آن که روابط عمومی، پایگاه اطلاعاتی و ارتباطی سازمان است. پس نادیده گرفتن روابط عمومی، یعنی نادیده گرفتن حجم وسیعی از مخاطبان و اهمیت ندادن به آنان. سازمان به عنوان یک سیستم اجتماعی با هدف و وظایف مختلف نیازمند آن است که توسط روابط عمومی خود به جامعه، مطبوعات، مدیران و... معرفی شود؛ تا در این راه به رشد و توسعه دست یابد و در عالم تجربه، رقابت و صحنه های بین المللی به موفقیت دست پیدا کند.


روابط عمومی با پذیرش نقش هایی همچون : آینده نگری، بحران ستیزی، اعتبار سازی، فرهنگ سازی و.. نقش مهمی در توسعه سازمانی بازی می کند. توسعه سازمان ها و شرکت ها نیز در یک فرایند جامع تر و کلی تر موجب توسعه کشور و قدرتمند شدن آن می شود


از نظر اینجانب و با توجه به تجربه بیست سال فعالیت در این حوزه به جرات می گویم که کار روابط عمومی نباید در حد پنهان کاری و سرپوش گذاشتن بر اقدامات سازمان محدود شود. با تلاش وصبر فراوان باید آنقدر اعتماد مدیران به دست اندرکاران روابط عمومی ها زیاد شود که روابط عمومی ها بتوانند به راحتی در سیاست گذاری و برنامه ریزی های سازمانی به تشخیص و مصلحت اندیشی بپردازند. وقتی اعتماد جلب شد، آنوقت حقایق شفاف و صحیح به مردم اطلاع رسانی شود.

 

به تجربه دریافت شده است، هزینه ای که برای اصلاح اطلاعات غلط باید پرداخته شود بسیار بیشتر از انتقال حقیقت به مردم است. بر همین اساس ما باید به این نکته توجه داشته باشیم که اگر دیر حرکت کنیم و بخواهیم اطلاعات را مخفی نگه داریم، اطلاعات پیشاپیش ما منتقل می شود و تاثیر و واکنش خود را می گذارد. چرا که روابط عمومی ها باید متوجه باشند که در عصر حاضر با مخاطبان فعالی رو به رو هستند که آنها به دنبال تحلیل، چرا و چه و اما و اگر مطالب می گردند و صبر نمی کنند تا ما به آنها اطلاعات بدهیم. چه رسد به اینکه اطلاعات غیر شفاف و مبهم انتشار دهیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  فرسودگی روابط‌عمومی


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد