درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 11:06   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حرکت از برند شخصی به تجاری
  فرهنگ دیجیتال در روابط‌عمومی
  4 راه برای تصمیم‌گیری موثرتر
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30112صفحه نخست » مقالات روابط عمومیچهارشنبه، 31 خرداد 1396 - 08:09
روابط ‏عمومی به عنوان "مرزگستر"
فرد مرزگستر نمایندۀ مصالح ارباب رجوع و نیز علایق افراد مرتبط است. یک پای مرزگستران در داخل سازمان و پای دیگر خارج از آن است و آنها دارای این شهامت هستند که افراد بخش مدیریت را که گاهی اوقات اهمّیت روابط را فراموش می‌کنند به مبارزه بطلبند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- فرد مرزگستر نمایندۀ مصالح ارباب رجوع و نیز علایق افراد مرتبط است. یک پای مرزگستران در داخل سازمان و پای دیگر خارج از آن است و آنها دارای این شهامت هستند که افراد بخش مدیریت را که گاهی اوقات اهمّیت روابط را فراموش می‌کنند به مبارزه بطلبند.


اگر مایلید مرزگستر باشید، باید میل داشته باشید که نقش "هیچکس" را ایفا کنید. باید از کلّیه افراد ذینفع حمایت و دفاع کنید. خدمت کردن در مقام مرزگستر آسان و هوشمندانه است. بهترین سلوک و رفتار کاری – درست مانند بهترین روابط – آن است که جمیع افراد ذی‌نفع از آن بهره ببرند. اکثر ما از آن به عنوان "بُرد – بُرد" یاد می‌کنیم و اگر شما به طمع نیفتید، کسب موفّقیت در آن آسان است.


 

این تعریف نشان می‌دهد که روابط عمومی مدّتی مدید دیدگاهی ثابت و پایدار از خود داشته است. بنابراین، صرفاً به این علّت که مردمان فعّال در امر بازاریابی کشف کرده‌اند ابزارهای روابط ‏عمومی چقدر می‌تواند نیرومند باشد، از خودمان چیز جدیدی به وجود نیاوریم. این به معنی ردّ کردن مجهودات یکپارچۀ بازاریابی در زمان نیاز نیست؛ بلکه بخشی از آن کاری است که ما انجام می‌دهیم– البتّه فقط بخشی.

 

 وقتی وارد جهانی می‌شویم که به رسانه‌های اجتماعی متّکی‌تر است، روابط‏ عمومی دارای مهارت تعیین شده و ذهنیت معیّنی برای هدایت تلاش ارتباطی در شبکۀ 2.0 است.

 

"مرزگستری" به احتمال قوی در سال 1989 توسّط ریچارد ال دافت (Richard L. Daft)، در کتابش با عنوان "نظریه و طرّاحی سازمانی" (Organizational Theory and Design) متداول شد. در کتاب مزبور این مفهوم برای توسعۀ سازمانی به کار برده شد.

 

در واقع دافت شخصی را توصیف می‌کرد که نقش او پیوند دادن افراد در سازمان‌ها، در دو سوی "مرزهای" بخش‌های مختلف و در دو سوی مرزهای خود شرکت‌ها بود. "پیوند دادن" در واقع تبادل اطّلاعات، ایجاد روابط و استفاده از "اهداف مرزی" به عنوان نقطۀ کانونی برای ایجاد اعتماد و معانی مشترک در دو سوی "مرزها" است.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


  خبرنگاران دانشجو با طوفان اطلاعات نادرست در اعتراضات پردیس روبرو هستند


  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


  نابینایان و هوش مصنوعی


  روابط‌عمومی یعنی "مردم‌داری"


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد