درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 خرداد 1403 - 11:47   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پدیده تکنوفرهنگ و استحاله فرهنگ
  رهبران موثر ارزش‌ها را بیان می‌کنند - و بر اساس آنها زندگی می‌کنند
  مهم‌ترین مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند
  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم
  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند
  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند
  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه
  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود
  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30117صفحه نخست » مقالات روابط عمومییکشنبه، 4 تیر 1396 - 08:03
روابط عمومی و مدیریت
رابطۀ بین روابط عمومی و سایر فرایندهای مدیریت به میزان زیادی به سازمان مربوطه مرتبط است. روابط عمومی اساساً خدمتی را، نه فقط برای سازمان بلکه بر مبنای نیازها، برای مخاطبان و تک تک مردم عرضه می‌کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- رابطۀ بین روابط عمومی و سایر فرایندهای مدیریت به میزان زیادی به سازمان مربوطه مرتبط است. روابط عمومی اساساً خدمتی را، نه فقط برای سازمان بلکه بر مبنای نیازها، برای مخاطبان و تک تک مردم عرضه می‌کند.


اگرچه به نحو فزاینده‌ای تصدیق می‌شود که روابط عمومی نقشی حیاتی بازی می‌کند، امّا نوعاً اختیارات، جایگاه و تأمین بودجه برای ایفای وظایف آن کمتر از حدّ لازم است. بسیاری از سازمان‌ها، میلیون‏ها ریال صرف تبلیغات می‌کنند امّا بودجه‌ای که به روابط عمومی اختصاص می‌دهند بسیار اندک است.


از لحاظ نیروی انسانی، درصد بسیار کمی از زمان، صرف فعالیت روابط عمومی می‌شود. نیروی شاغل در این حوزه عمدتا از پس وظایف شغلی خود بر نمی‏آیند. به همین دلیل از لحاظ تامین نیروی متخصص روابط عمومی بشدت در مضیقه است.


امّا این وضعیت در چند سال گذشته در نتیجۀ سه واقعیت، نسبتاً بهبود یافته است:
1. به همت بخش خصوصی، حیطۀ فعالیت روابط عمومی توسعه یافته؛
2. و تأیید شده که دارای نقشی است که روز به روز از اهمّیت بیشتری برخوردار می‌شود.
3. همچنین فناوری اطلاعات، اینترنت و رسانه‏های جدید بر اهمیت جایگاه نقش روابط عمومی مهر تایید دوچندان زده است.


با این حال نمی‏توان مدعی شد که روابط عمومی در جایگاه شایسته و بایسته خود قرار گرفته و یا حتی به آن سمت خیز برداشته است.


اثربخشی روابط عمومی منوط به چند عامل است:
از لحاظ سازمانی، حمایتی که از اقدامات مدیر ارشد اجرایی به عمل می‌آید، بخصوص در مراحل اوّلیه قبل از تثبیت اعتبار شخصی مدیر روابط عمومی، بسیار حایز اهمّیت است. بدون آن که فرد مناسبی در رأس هرم باشد، اکثر وظایف پیچیدۀ درون سازمان احتمالاً از رشد باز خواهد ماند.


عامل دیگر که غالباً برای موفّقیت تلاش روابط عمومی اهمّیت دارد این است که آیا کارگزار روابط عمومی از اطّلاعات ریز و درشت مرتبط آگاهی دارد یا خیر؟


ما در ایران از اقبال مطلوبی در این زمینه برخوردار نیستیم زیرا مدیران ارشد برای روابط عمومی جایگاه ویژه‏ای قایل نیستند. بنابراین، مدیران روابط عمومی مانند خدمات آتش‌نشانی هستند که در هنگام ایجاد مشکلات مورد استفاده واقع می‏ شوند.


البته مقدار زیادی هم به فردی که مدیر روابط عمومی است بستگی دارد. بنابراین اگر مدیر ارشد، ارتباطات را وظیفه‌ای فوق‌العاده مهم تلقّی نکند کسی قادر به برقراری ارتباط نخواهد بود و آن نوع خدمتی را که او مایل است نمی‌تواند عرضه کند مگر آن که دقیقاً بداند که چه امری در سازمان در جریان است.


در روابط عمومی سازمان‌ها (اعم از عملیات داخلی یا خارجی)، شناخت و حفظ موازنۀ صحیح بین خلّاقیت فردی و مسئولیت سازمانی، نوآوری و ثبات عملکرد، ابتکار و صرفه‌جویی اقتصادی، خودمختاری و نقش‌های به وضوح تعیین شده اهمّیت حیاتی دارد.
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم


  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد