درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 18 خرداد 1403 - 14:30   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


ادامه ادامه مطلب یک

۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی

  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله

  مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  جهش‌های ناگهانی "مدل‌های زبان بزرگ" یک سراب است
  گوگل: تمرکز بیش از حد بر روی لینک‌ها می‌تواند اتلاف وقت باشد
  پیمایش سونامی نقره‌ای: تطبیق استراتژی‌های بازاریابی و روابط‌عمومی برای تغییر نسل‌ها
  تنها کارمند روابط‌عمومی توییتر استعفا داد
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  روابط‌عمومی‌های عزیز…
  آینده روابط‌عمومی در سال 2024: عبور از مرزها
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  استراتژی رشد: ایجاد و محافظت از ارزش
  ایجاد بینش مشتری
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30352صفحه نخست » گفتگودوشنبه، 19 تیر 1396 - 07:06
پایش رسانه‌ها معنی‌دار کردن فرایند دو سویه در روابط عمومی
دکتر افخمی مدیر گروه روابط عمومی دانشکده علوم ارتباطات علامه طباطبایی: - با توجه به این که اساساً روابط عمومی فرآیندی دو طرفه ارتباطی است، کار پایش ورصد و تحلیل رسانه‌ها به نوعی این دو طرفه بودن را معنی‌دار می‌سازد. در واقع به هیچ شکل دیگری پیام دو طرفه در ارتباطات جمعی معنادار نمی‌شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- با توجه به این که اساساً روابط عمومی فرآیندی دو طرفه ارتباطی است، کار پایش ورصد و تحلیل رسانه‌ها به نوعی این دو طرفه بودن را معنی‌دار می‌سازد. در واقع به هیچ شکل دیگری پیام دو طرفه در ارتباطات جمعی معنادار نمی‌شود.

 

به عنوان نمونه وقتی از طریق رسانه تلویزیون پیامی منتشر می‌شود باید سنجش نگرش افکار عمومی نسبت به آن پیام نیز انجام شود تا متوجه شویم پیام منتشر شده در چرخه‌ ارتباطات چند درصد اثربخشی داشته و اگر لازم شد آن را تصحیح، تکمیل و یا حتی تکذیب شود.


در کشور ما تحلیل افکار عمومی از پیچیدگی هایی نیز برخوردار است، چرا که اصولاً ما مبنای مشخصی برای سنجش افکار عمومی نداریم. در واقع شاید بتوان گفت یکی از شاخص‌ها و بهترین مبناها، رفتار رأی دادن مردم در عرصه‌ انتخابات است. که موضوعاتی نظیر رضایت‌مندی و عدم رضایت را نشان می‌دهد.

 

در واقع اطلاعات منتشر شده در این موضوع عموماً ناقص است و فقط به این که در کدام شهر چه تعداد افراد شرکت داشتند و میزان آراء باطله و چنین جزئیاتی پرداخته می‌شود. اما تحلیل درست افکار عمومی زمانی تحقق می‌یابد که مثلاً در یک شهرستان که کارخانه تولیدی وجود دارد میزان مشارکت جوانان و رأی آن‌ها به کاندیدای الف یا ب درصد زن یا مرد بودن رأی‌دهندگان و ... در نظر گرفته شود.


اگر اطلاعاتی مناسب وجود داشته باشد روابط عمومی‌ها در برنامه‌ریزی‌های خود می‌توانند از آن استفاده کنند. در حالی که فقدان چنین اطلاعاتی منجر می‌شود آگاهی نیز وجود نداشته باشد. وقتی مردم در حوزه‌های مختلف نظیر ترافیک و استفاده از کمربند ایمنی رعایت نمی‌کنند. علت اصلی نگرش مخاطبان است که در چرخه ارتباطات دو طرفه می‌توان با تحلیل افکار عمومی از این نگرش مطلع شد و نسبت به تغییرواصلاح این نگرش اقدامات مناسب را انجام داد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  استراتژی رشد: ایجاد و محافظت از ارزش


  چت‌جی‌پی‌تی جدید: 12 درخواست تغییر بازی که قبلا امتحان نکرده‌اید


  اطلاعیه هیات نظارت بر مطبوعات در خصوص انتخابات ریاست جمهوری


  ایجاد بینش مشتری


  محاسبات کوانتومی: مرز بعدی فناوری یا خطری برای آینده؟


  تفسیر جلد کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل


  تنها کارمند روابط‌عمومی توییتر استعفا داد


  آینده روابط‌عمومی در سال 2024: عبور از مرزها


  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد