درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 05:16   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  این روابط را عمومی می‌کند
  ضرورت راه‌اندازی رشته ارتباطات در دانشگاه‌های سراسری و آزاد ارومیه
  بیانیه موسسه کارگزار روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  فرسودگی روابط‌عمومی
  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین
  چشم‌انداز روابط‌عمومی در ایران: امید یا چالش؟
  پایگاه و جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم
  بیانیه انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30546صفحه نخست » تازه های نشر روابط عمومییکشنبه، 1 مرداد 1396 - 03:24
دکتر فرقانی: نسل جوان در روابط عمومی ها استفاده از نشر الکترونیک را ترجیح می دهد
نسل جوان در روابط عمومی ها به سمت استفاده از نشر الکترونیک تمایل بیشتری دارد و آن را ترجیح می دهد. این به معنی نفی و نادیده گرفتن امتیازهای نشر مکتوب نیست.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دکترمحمد مهدی فرقانی استاد ارتباطات دانشگاه علامه در گفت و گو با شارا می گوید: به دو دلیل تا اطلاع ثانوی از انتشارات چاپی بی نیاز نیستیم و به دو دلیل این اتفاق می افتد:
 

نخست اینکه نسلی مخاطب روابط عمومی ها هستند که با کاغذ و چاپ سازگارتر هستند و علاقه بیشتری دارند و بهنر می فهمند.


دوم اینکه انتشارات چاپی به عنوان یک میراث ماندگار قابل حک کردن، دستکاری، تحریف، انکار، تکذیب و جعل نیست.


اما در فضای مجازی بالاخره شاهد هستیم همه این اتفاقات می افتد حال آنکه نسخه چاپی به عنوان یک سند تاریخی همیشه قابل ارجاع و قابل استناد است.


با همه این موارد شاهد هستیم انتشارات الکترونیک روز به روز گسترش بیشتری می یابد و باید اینگونه باشد، که علت آن در چند مورد قابل بررسی است؛ این که در فضای مجازی نیز اینگونه نشر الکترونیک راحت تر و سهل تر قابل دسترسی است، به عنوان نمونه حتی در روی دستگاه موبایل همه شهروندان در هر جا، وسعت حوزه انتشار و سهولت دسترسی و نوعی انعطاف پذیری را به همراه دارد که همگی مزیت هایی است که انتشارات الکترونیک دارا می باشد.


همچنین همزمانی، سرعت انتشار، حجم انبوه داده هایی که از این طریق می تواند منتشر شود و از همه مهم تر این که این نوع انتشارات به خاطر ماهیت خود باعث شده کمتر آسیب ببیند و قطع درختان را به خاطر تهیه مواد اولیه نشر مکتوب به همراه ندارد که مهم ترین مزیت آن در شرایط فعلی که جهان به سوی حفظ محیط زیست می رود، محسوب می شود و نوعی انتشارات سبز تلقی می شود که ناقض قواعد محیط زیست نیست.


و سرانجام سیر تمدنی بشر هم به این سمت حرکت می کند و ناگزیر این نوع انتشارات الکترونیکی جنبه غالب را خواهد داشت، حتی اگر در حال حاضر این روش غالب نباشد اما در آینده نزدیک شاهد این تحول بزرگ خواهیم بود. در واقع رفته رفته انتشارات چاپی به جنبه نمادین تبدیل می شود ولی در همین حالت نمادین نیز باید انتشارات چاپی و مکتوب حفظ شوند.


اما در مورد انتخاب دو شیوه باید گفت نسل جدید راه خود را پیدا کرده و انتخاب خود را انجام می دهد. به عبارتی نسل جوان در روابط عمومی ها به سمت استفاده از نشر الکترونیک تمایل بیشتری دارد و آن را ترجیح می دهد. این به معنی نفی و نادیده گرفتن امتیازهای نشر مکتوب نیست اما آسیبی که نشر مکتوب به طبیعت وارد می کند و البته شاهد هستیم بسیاری از انتشاراتِ روابط عمومی ها خوانده نمی شود چرا که جذابیت بالایی برای مخاطب ندارند، لذا ترجیح بر رویکرد استفاده از انتشارات الکترونیک است.


















 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۷ اصل حمایتی در روابط


  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  فرسودگی روابط‌عمومی


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد