درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 03:51   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کتاب تحول دیجیتال در صنعت روابط‌عمومی رونمایی شد
  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین
  چشم‌انداز روابط‌عمومی در ایران: امید یا چالش؟
  پایگاه و جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم
  بیانیه انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30549صفحه نخست » تازه های نشر روابط عمومیجمعه، 30 تیر 1396 - 04:48
کارکردهای انتشارات چاپی و آنلاین در روابط عمومی ها
دکتر میر فخرایی استاد علوم ارتباطات - در حالی که کارکرد دیده شدن نشریات در نمایشگاه ها و دفاتر روابط عمومی ها همچنان باقی است این دو کارکرد کاملا متفاوت است اما حوزه دیجیتال با همه مزیت هایی که در سرعت بخشیدن به فعالیت ها و ایجاد ارتباطات موثرتر دارد ولی در مقایسه با نشریات مکتوب، نقص هایی دارد که این دو را از هم متمایز کرده است.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- به نظر من به طورکلی روابط عمومی ها به دلیل این که یا وابسته به شرکت های دولتی هستند یا مرتبط با بخش خصوصی هستند و این که بخش عظیمی از مراجعات بخش دولتی و خصوصی در حال حاضر از طریق سایت ها و فضای الکترونیکی قابل انجام است ضرورتا بخش انتشارات الکترونیکی و فعالیت هایی که در این حوزه صورت می گیرد از اهمیت خاصی برخوردار است و این بخش برای ارتباط با مخاطبان فضای مناسبی است.


از طرف دیگر واقعیتی که امروز با آن مواجهیم این است که به دلایل مشغله های زندگی ماشینی کمتر مخاطبان در رابطه با مطالعه انتشارات مکتوب علاقه و تعامل نشان می دهند و حتی شاهد هستیم که به شدت تیراژ روزنامه های مطرح نیز در حال کاهش است و نشریات چاپی روابط عمومی امروزه با مشکل مخاطب و خوانده شدن و دیده شدن مواجه هستند.

 

 لذا توجه و رویکرد بیشتر نسبت به فضای الکترونیکی و نشریات دیجیتالی با توجه به مزیت هایی که از لحاظ در دسترس بودن اطلاعات روابط عمومی ها و در میان گذاشتن آن ها با مخاطبان روابط عمومی ها در حال حاضر به چشم می خورد چرا که از این طریق سریع تر اطلاعات و اخبار ارسال می شود و در دسترس کاربران قرار می گیرد به شکلی که می توان ادعا کرد برخی پیام ها به لحظه و بروز (آپ دیت) می شوند و لحظه ای اخبار روی سایت روابط عمومی در اختیار مخاطبان قرار داده می شود.


در مورد کارکردهایی که انتشارات چاپی در شرایط فعلی می تواند داشته باشد باید گفت اساسا برخی فعالیت های انتشاراتی چاپی و مکتوب روابط عمومی های سازمان ها، وزارتخانه ها و بخش های خصوصی برای مطالعه و خواندن نیست بلکه برای دیده شدن فعالیت ها و اخبارشان است. انتشارات چاپی هنوز جایگاه خاص خود را دارد گرچه محدودتر شده اما از بین نمی رود.


وقتی وارد دفتر روابط عمومی سازمانی می شویم روزنامه، بولتن و نشریاتی که اخبار آن سازمان را منعکس کند باید در اختیار مراجعین و مخاطبین قرار داده شود و اساسا این نشریات برای دیده شدن حوزه فعالیت ها و اقدامات و شعارها و اخبار کوتاه و گزارش کارهایی است که در سازمان انجام شده و توسط روابط عمومی مهندسی شده و به چاپ رسید.


اما سایت ها و انتشارات دیجیتالی مستلزم این است که یک اراده و عزم واقعی برای ورود و دیده شدن سایت و مطالب الکترونیکی وجود داشته باشد و این موضوع نیز تا حدی ورود افراد به آن حوزه را با مشکل مواجه می کند و سرعت کمتری می یابد.


در حالی که کارکرد دیده شدن نشریات در نمایشگاه ها و دفاتر روابط عمومی ها همچنان باقی است این دو کارکرد کاملا متفاوت است اما حوزه دیجیتال با همه مزیت هایی که در سرعت بخشیدن به فعالیت ها و ایجاد ارتباطات موثرتر دارد ولی در مقایسه با نشریات مکتوب، نقص هایی دارد که این دو را از هم متمایز کرده است.


ما می توانیم نشریات خود را برای مخاطبان ارسال کنیم و در شرایطی گوناگون به ساده ترین روش، پیام مکتوب را انتقال دهیم.


نتیجه می گیریم هر دو در کنار هم لازم و ملزوم فعالیت های روابط عمومی ها می شود و نمی توان نشریات مکتوب را به کل کنار گذاشت.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۷ اصل حمایتی در روابط


  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  کتاب تحول دیجیتال در صنعت روابط‌عمومی رونمایی شد


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  هفت اشتباه زبان بدن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد