درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 28 اردیبهشت 1403 - 17:57   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود

  سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود


ادامه ادامه مطلب سه

تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند

  تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود
  تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند
  پوستر دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی چه چیزی را نشان می‌دهد؟
  ملازاده سکاندار روابط عمومی بیمه دی شد
  ضرورت ارتقای جایگاه روابط عمومی در صنعت بیمه
  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد
  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی
  روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی، فرصتی برای بهره‌مندی از هوش مصنوعی در روابط‌عمومی
  پنج عنوان شغلی جدید در حوزه روابط‌عمومی تعریف شد
  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30772صفحه نخست » سه شنبه، 17 مرداد 1396 - 04:46
شش باور زهرآلود نابودکننده دستاوردها
به قلم: دکتر تراویس بردبری - اشتباه کردن اشکالی ندارد. بلکه آنچه از اهمیت برخوردار می باشد، چیزی است که انسان پس از ارتکاب به اشتباه به خود می گوید. به عبارت دیگر افکاری که در این هنگام در سر انسان به وجود می آیند، یا می توانند سبب افزایش منفی بافی وی گردند، و یا به او کمک کنند عواقب این اشتباه را پشت سر بگذارد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اشتباه کردن اشکالی ندارد. بلکه آنچه از اهمیت برخوردار می باشد، چیزی است که انسان پس از ارتکاب به اشتباه به خود می گوید. به عبارت دیگر افکاری که در این هنگام در سر انسان به وجود می آیند، یا می توانند سبب افزایش منفی بافی وی گردند، و یا به او کمک کنند عواقب این اشتباه را پشت سر بگذارد.


در اینگونه مواقع افکار منفی، غیرواقعگرایانه، غیرضروری و به خودی خود سبب شکست می شوند. زیرا روحیه  انسان را به اندازه ای تضعیف می کنند، که بازگشت به حالت پیشین مشکل می گردد. کمااینکه هنری فورد با توجه به همین واقعیت گفته: هم کسی که باور می کند می تواند، و هم کسی که باور می کند نمی تواند، هر دو راست می گویند.


از دیگر سو واکاوی های روانی نشان داده اند کسانی که در مورد احساسات خود هشیارند و عاقلانه دست به اقدامات عملی می زنند، عمکردشان 90 درصد از دیگران موفقیت آمیزتر می باشد. درآمد سالانه شان هم در مقایسه با دیگران، به طور متوسط 28 هزار دلار بیشتر است. همچنین بیشتر ارتقای شغلی می گیرند.


ما دریافته ایم که زمانی که پای اینگونه افکار به میان می آید، شش باور زهرآلود وجود دارند، که افراد را بیش از سایرین عقب نگه می دارند. پس بهتر دیدیم آنها را معرفی کنیم، که خوانندگان بتوانند با فکر بازتر با این باورها روبرو شوند، تا این شش مورد نتوانند دستاوردهای واقعی و بالقوه شان را نابود کنند.


باور زهرآلود شماره 1: کمال=موفقیت
ما انسان ها به سبب طبیعت خود از خطا مصون نیستیم. پس زمانی که کمال هدف کسی باشد، همواره با احساس ناخوشایند شکست به سر می برد. همچنین به جای لذت بردن از دستاوردهای خویش، وقتش را صرف این می کند که در اندوه آنچه نتوانسته کسب نماید، بنشیند.


باور زهرآلود شماره 2: سرنوشت از پیش رقم خورده است
بسیاری از مردم تسلیم این دیدگاه به شدت غیرمنطقی می شوند، که موفقیت و یا شکست شان از پیش تعیین شده است. اما نباید تسلیم چنین دیدگاه نادرستی شد. زیرا سرنوشت هر کس را خودش رقم می زند. بنابراین نسبت دادن چندین موفقیت یا شکست به نیروهای فرای توانایی خود، سبب بی عملی می شود. البته زندگی پر از فراز و نشیب می باشد. اما این چگونگی رویارویی با مشکلات است ، که در نهایت سبب موفقیت یا شکست می شود.


باور زهرآلود شماره 3: همواره کاری را انجام دادن، و یا هرگز انجام ندادن
در زندگی هیچ چیزی وجود ندارد، که همواره آن را انجام داد، یا هرگز انجام نداد. در واقع امکان دارد کاری را بسیار زیاد انجام داد، و یا به اندازه کافی انجام نداد. اما خویشتن را در چهارچوب همواره و یا هرگز محبوس کردن، نوعی خودآزاری روحی است. زیرا سبب می شود انسان باور کند، بر خودش تسلط ندارد، و هرگز عوض نخواهد شد. بنابراین بهتر است، از ایجاد چنین چهارچوب نادرستی اجتناب شود.


باور زهرآلود شماره 4: موفقیت در هنگام مورد تایید دیگران بودن
صرفنظر از اینکه دیگران در هر برهه ای در مورد انسان چه دیدگاهی داشته باشند، یک حقیقت همیشه ثابت است. اینکه انسان هرگز آن اندازه که دیگران می گویند، خوب یا بد نیست. بنابراین تعیین عملکرد و واکنش خود بر اساس برداشت دیگران، کاری غیرممکن می باشد. البته می توان به نقطه نظرات آنان گوش داد، و تنها حرف های منطقی شان را پذیرفت. در چنین صورتی اینکه دیگران درباره انسان چگونه فکر می کنند، دیگر برایش مهم نخواهد بود. پس باید از درون به این باور رسید، که خود انسان مهم ترین فرد برای خویشتن است.


باور زهرآلود شماره 5: گذشته=آینده
تکرار شکست بر اعتماد به نفس اثر منفی باقی می گذارد. همچنین این باور را که می توان در آینده دستاوردهای بهتری داشت، از بین می برد. این در حالی است که در اکثر اوقات انسان از آن رو شکست می خورد، که به جای اینکه به دستاوردهایی قانع باشد که به سادگی کسب می شوند، خطرپذیری می کند و در پی اهداف والاتر می رود. بنابراین همواره باید در نظر داشت که موفقیت در نیرویی نهفته است، که در انسان واقع بین در پی رویارویی با شکست به وجود می آید. به عبارت دیگر به دست آوردن هر چیز ارزشمندی، مستلزم مقداری خطرپذیری می باشد. بنابراین نباید اجازه داد شکست ها انسان را از این باور درست تهی کنند، که باید به توانایی های خود جهت در آغوش کشیدن شاهد موفقیت ایمان داشته باشد.


باور زهرآلود شماره 6: احساسات=واقعیت
برای کسب دستاوردهای موفقیت آمیز، جدا کردن حقایق از تصورات و اوهام ضرورت دارد. زیرا در صورت عدم اقدام به این جداسازی، احساسات همچنان به زاویه دار کردن حس واقع گرایی ادامه می دهند. ادامه ای که به نوبه خود سبب آسیب پذیر شدن می گردد، و انسان را به سوی افکار منفی بافانه سوق می دهد. افکاری که امکان دارد، او را از کسب توانایی های بالقوه خود دور کنند.

منبع: http://iranjavan.net

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  مرجعیت رسانه‌ای


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  فرسودگی روابط‌عمومی


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد