درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 09:04   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حرکت از برند شخصی به تجاری
  فرهنگ دیجیتال در روابط‌عمومی
  4 راه برای تصمیم‌گیری موثرتر
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30839صفحه نخست » مقالات روابط عمومیچهارشنبه، 25 مرداد 1396 - 08:14
سه دلیل احتمالی ضعیف بودن روابط عمومی سازمان‌ها
علی مجد - اگر به دنبال توسعه‌ و بهبود مشخصات روابط عمومی سازمان خود هستید، به رئیس‌تان کمک کنید تا pr را بهتر درک کند. آن‌ها را متقاعد کنید تا روابط عمومی را در اوایل در نظر بگیرند و بر پیام خود تمرکز کرده، آن را توسعه دهند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اندی وارهول از بنیان‌گذاران هنر پاپ پیش‌بینی کرده که در آینده هرکسی برای 15 دقیق فردی مشهور خواهد شد. وارهول این جملات را در سال 1968 گفته است. امروزه به لطف اینترنت و تلفن‌های همراه و هم‌چنین انتشار و توزیع آسان محتوا تقریبا هر صدایی که بخواهد شنیده شود، شنیده می‌شود.


علیرغم وجود سهولت در دسترسی و توانایی ارائه‌ی یک پیام به گسترده‌ای از مخاطبان، بسیاری از سازمان‌ها در روابط عمومی خود دچار مشکل هستند.

1) آن‌ها روابط عمومی را درک نمی‌کنند.
اکثر مردم روبط عمومی را اشتباه می‌گیرند و آن را با تبلیغات، بازاریابی و ترویج یکی می‌دانند. روابط عمومی استفاده از رسانه‌ها برای ایجاد آگاهی از یک برند در بین مردم است؛ در حالی که بازاریابی طیف گسترده‌ای از پیام‌هایی است که درخواست عمل را از مشتری می‌خواهد. روابط عمومی تعامل دوسویه با مردم است و هدف از آن پر کردن خلاء یک سویه بودن تبلیغات است. تمایز بین فعالیت‌های بازاریابی و روابط عمومی در دو معادله‌ی ساده‌ی زیر خلاصه می‌شود.


روابط عمومی= کسب جایگاه رسانه‌ای
بازاریابی + تبلیغات + توسعه = پرداخت برای جایگاه رسانه‌ای


در میان شیوه‌های بازاریابی منحصربه فرد، روابط عمومی تلاش می‌کند به اشتراک‌گذاری فعالیت‌های مثبت سازمان را به حداکثر برساند و مسائل منفی که سازمان با آن مواجه است را به حداقل برساند. به عبارت دیگر، روابط عمومی سعی می‌کند افکار عمومی را در مورد محصولات و خدمات یک شرکت تغییر دهد.

2) موقتی در نظر گرفتن روابط عمومی.
در بسیاری از مواقع یک پروژه در آخرین لحظه معمولا یک روز قبل از این‌که پروژه اجرا شود یک طرح جامع برای روابط عمومی در نظر می‌گیرند، در حالی که وقتی روابط عمومی از ابتدای پروژه در نظر گرفته می‌شود نسبت به سایر فعالیت‌های بازاریابی مقرون به صرفه‌تر است. بدون شک نتایج تنها زمانی بهبود می‌یابد که تیم روابط عمومی در اسرع وقت راه‌اندازی شود. بنابراین روابط عمومی را همزمان با آغاز پروژه و همسو با سایر فعالیت‌های بازاریابی در نظر بگیرید.

3) آن‌ها به مخاطبان‌شان فکر نمی‌کنند.
سازمان‌ها معمولا از یک مشکل رنج می‌برند. آن‌ها در هر اطلاعیه، رویداد و غیره از یک من استفاده می‌کنند مثلا ” این چگونه به من کمک خواهد کرد؟” یا ” آن چگونه به سازمان ما کمک خواهد کرد؟” یک روابط عمومی قوی همواره مخاطبان خود را در نظر دارد و چشم‌اندازی که در نظر دارد این‌گونه است: “شما، شما، شما چرا شما باید مراقب باشید؟” یکی از سوال‌هایی که شما باید جواب بدهید این است که چرا مخاطبان شما در مورد پیام شما باید مراقب باشند؟ پیامی که شما به مخاطبان‌تان عرضه خواهید کرد باید این قابلیت را داشته باشد که در عصر محتوا مورد توجه قرار گیرد.


اگر به دنبال توسعه‌ و بهبود مشخصات روابط عمومی سازمان خود هستید، به رئیس‌تان کمک کنید تا pr را بهتر درک کند. آن‌ها را متقاعد کنید تا روابط عمومی را در اوایل در نظر بگیرند و بر پیام خود تمرکز کرده، آن را توسعه دهند.

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


  خبرنگاران دانشجو با طوفان اطلاعات نادرست در اعتراضات پردیس روبرو هستند


  نابینایان و هوش مصنوعی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد