درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 28 اردیبهشت 1403 - 17:05   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پوستر دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی چه چیزی را نشان می‌دهد؟
  ملازاده سکاندار روابط عمومی بیمه دی شد
  ضرورت ارتقای جایگاه روابط عمومی در صنعت بیمه
  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد
  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی
  روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی، فرصتی برای بهره‌مندی از هوش مصنوعی در روابط‌عمومی
  پنج عنوان شغلی جدید در حوزه روابط‌عمومی تعریف شد
  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌
  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه
  مرجعیت رسانه‌ای
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30865صفحه نخست » مقالات روابط عمومیدوشنبه، 6 شهریور 1396 - 04:19
راهکارهای بهبود مهارت های اقناع کننده گی در زنان
در حالیکه زنان در گذشته به موفقیت های بسیار زیادی در عرصه بازاریابی و روابط عمومی دست پیدا کرده اند، همچنان باز هم با رقابت بسیار زیادی از طرف همکاران خود، چه آقایان و چه دیگر همکاران خانم، روبرو هستند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در حالیکه زنان در گذشته به موفقیت های بسیار زیادی در عرصه بازاریابی و روابط عمومی دست پیدا کرده اند، همچنان باز هم با رقابت بسیار زیادی از طرف همکاران خود، چه آقایان و چه دیگر همکاران خانم، روبرو هستند. خواه با درخواستی مبنی بر افزایش حقوق یا یک سرمایه گذاری بالقوه روبرو باشیم، مهارت ما در مجاب کردن طرف مقابل بسیار اهمیت دارد.

قدرت مجاب کردن می تواند موجب پیش راندن یک مدیر در عرصه کسب و کار شود. نکته قابل توجه در این رابطه اینست که قدرت مجاب کننده گی و متقاعد کننده گی عمدتا یکی از نقاط قوت زنان شناخته شده و می شود. در حقیقت برای اثبات این موضوع می توان به مطالعه ای اشاره کرد که در این رابطه انجام شده و بخوبی نشان می دهد که قدرت زنان در اقناع و مجاب کردن طرف مقابل در عرصه کسب و کار با تفاوت بالایی از مردان بیشتر است. در این مطلب قصد داریم به 10 راهکار مختلف برای ارتقاء مهارت زنان در اقناع دیگران برای موفقیت در حوزه بازاریابی اشاره کنیم:

1- از توانایی های خود استفاده کنید
مطالعه ای که در بالا به آن اشاره شد بطور ویژه به خصوصیاتی از قبیل ابراز وجود، جسارت، تمایل به ریسک پذیری و همدردی داشتن به عنوان خصوصیاتی مهم برای زنان اشاره کرده است. بجای نقض کردن و نادیده گرفتن این ویژگی های شخصیتی، زنان باید بکار بردن آنها در موقعیت های کاری و حرفه ای را یاد بگیرند که در حقیقت به ابزاری مفید و با ارزش برای آنها تبدیل می شود.

یک مدیر زن می تواند از توانایی خودش در خواندن عکس العمل دیگران، توجه کردن به آنها و بکار بردن آنها بگونه ای که مورد پسند شنونده واقع شود، استفاده کند. بجای مجبور کردن دیگران برای قبول کردن دیدگاه آنها، این زنان می توانند از نرمی در سخن و رفتار خود بهره ببرند، ویژگی و خصوصیتی که از هر ابزار دیگری موثر تر واقع می شود.

2- یک زمینه مشترک پیدا کنید
هر کسی که در طی روز به نوعی با وی روبرو می شوید به احتمال زیاد دارای یک زمینه مشترک با شما می باشد. خواه این زمینه مشترک یک انزجار و تنفر نسبت به هوای بد آن روز یا یک سرگرمی مشترک باشد یا علاقه مشترک شما به یک غذا یا نوشیدنی موجود باشد، به هر حال باید سعی کنید این زمینه مشترک خودتان با آن فرد را پیدا کنید و از آن به عنوان تخته پرش به نفع خود استفاده کنید. مردم اغلب زمانی که در سطحی شخصی با آنها ارتباط برقرار می کنید، بهتر به شما پاسخ می دهند.

3- یک مشکل را حل کنید
قبل از توضیح و شرح دادن خصوصیت های محصول خودتان برای یک نفر، ابتدا تعدادی سوال از وی بپرسید. بدین شکل اطلاعات مهمی را از وی بدست آورید که می تواند برای کمک کردن به اقناع وی برای داشتن یک تعامل مالی یا کاری با شما مورد استفاده قرار بگیرید. اگر بدنبال کسب علاقمندی شخصی برای سرمایه گذاری در ایده یا پروژه خودتان هستید، اطلاعاتی را در مورد کسب و کار مورد علاقه وی کسب و کنید، سپس برای وی توضیح دهید که کسب و کار شما دقیقا چگونه با حوزه مورد علاقه و خواسته وی در ارتباط قرار می گیرد.

4- برای بحث و جدل آمادگی داشته باشید
هر چقدر مدت زمان بیشتری در یک صنعت خاص فعالیت داشته باشید، شاهد بحث و جدل ها و انتقادات بیشتری بر علیه آن خواهید بود. در طی زمان، برای خود مجموعه ای بزرگ از پاسخ ها به این شکوه و شکایات را جمع آوری می کنید. یکی از مهمترین ابزارها برای مجاب کردن دیگران، توانایی شما برای مقابله کردن با این شکایات از طریق مجاب کردن آنها با پاسخ های خودتان می باشد. پس پیش از اینکه در میانه یکی از این بحث و جدل ها قرار بگیرید، توجه کنید که حتما برای مقابله کردن با تمام این اعتراضات و شکایات ممکن از طرف هر شخصی از آمادگی کامل برخوردار باشید.

5- ثابت قدم باشید
بخاطر ترس از مهاجم و متجاوز به نظر رسیدن، اکثر افراد حرفه ای اغلب بی میل به دسترسی پیدا کردن و ارتباط برقرار کردن با یک شخص دیگر هستند. با این وجود ثابت قدم بودن همواره نتیجه مطلوبی در بر دارد، خصوصا اگر فعالیت های مرتبط با پیگیری از برنامه ریزی خوبی برخوردار باشد. شما ممکن است یک جلسه ناهار با یک مشتری بالقوه در ابتدای سال داشته باشید و پس از این جلسه به این نتیجه برسید که وی در حال حاضر علاقه ای نسبت به محصول شما ندارد. با این وجود، چند ماه بعد، شرایط این فرد ممکن است تغییر کند. با ثبات قدم داشتن در کنار ادب و احترام برای وی، می توانید ببینید که او در زمینه هایی حاضر به همکاری با شماست که در صورت عدم پیگیری شما این زمینه ها فراهم نمی شد.
 

6- تحقیق کنید
اکثر افرادی که هر روز با آنها ملاقات می کنید، در درجه اول به زندگی شخصی خود علاقمند هستند. کسب و کار و خانواده هر فردی در درجه اول بخش عمده ای فضای ذهنی وی را به خود اختصاص می دهد. بنابراین سعی کنید از قبل اطلاعاتی در مورد هر کسی که قصد برخورد کردن و آشنایی با او را دارید، بدست بیاورید و آنگاه از این اطلاعات برای ارتباط بر قرار کردن در سطحی بالاتر و شخصی استفاده کنید. اگر در یک جلسه با یک نفر وارد شوید و از قبل بخوبی بدانید که چرا آن فرد علاقمند به مطلب و موضوعی است که قصد بیان کردن آن را دارید، به احتمال زیاد در ارتباط برقرار کردن با وی به موفقیت بیشتری دست پیدا می کنید.

7- یادداشت برداری کنید
افراد حرفه ای در طی یک روز کاری با افراد مختلفی در ارتباط قرار می گیرند و از اینکه در یک ملاقات مجدد فرد مقابل آنها را بخوبی به یاد بیاورد بسیار خوشحال می شوند. پس تلاش کنید اسامی افراد و جزئیات مهم و حیاتی در رابطه با هر یک از این افراد را بخوبی به خاطر بسپارید. برای بعضی از افراد این کار به معنای داشتن یک پایگاه ارتباطی خوب و مناسب شامل اطلاعاتی از قبیل نام فرزندان، غذای های مورد علاقه و اقلام و مواردی که پیش از این در مورد آن صحبت کرده اید. اگر با شخصی در یک رویداد خاص روبرو می شوید، بخوبی می توانید با مرور کردن این اطلاعات از آمادگی لازم قبل از نزدیک شدن و صحبت کردن با وی برخوردار شوید.

8- اغلب از اسم افراد استفاده کنید
انسانها زمانی که نام خودشان را می شنوند، در سطحی ناخودآگاه عکس العمل نشان می دهند. پس زمانی که نام کوچک شخصی را متوجه می شوید، بدون داشتن رفتاری تصنعی سعی کنید نام وی را در مکالمات و صحبت های خود بکار ببرید. اگر در ارتباطات و صحبت های خود با دیگران توجه داشته باشید، می بینید که بسیاری از افراد موفق و توانا در امر مجاب کردن دیگران همواره از این تکنیک بصورت ناخودآگاه استفاده می کنند.

9- از تکنیک آینه ای بهره ببرید
مطالعات مختلف نشان داده است زبان بدن بخش مهمی از ارتباطات می باشد و اغلب بر چگونگی درک رفتار یک فرد توسط دیگر افراد تاثیر بسیار زیادی می گذارد. “تکنیک آینه ای” یک تکنیک مهم و شناخته شده از زبان بدن است که موجب ایجاد ارتباط و نزدیکی می شود. همچنان که با یک نفر دیگر در حال صحبت کردن هستید، سعی کنید زبان بدن شما به گونه ای که پی بردن به ان ساده نباشد، در هماهنگی با وی قرار داشته باشد. یعنی به عبارتی وی تصور نکند که در حال تقلید رفتار وی هستید. اگر وزن خودش را از روی یک پا به پا دیگر انتقال می دهد، شما هم این کار را انجام دهید. همچنین برای القاء این موضوع به وی که شما هم در جایگاهی متناسب با وی قرار دارید، باید سعی کنید حتی تن صدا شما هم در هماهنگی با وی قرار بگیرد.

10- اعتماد به نفس داشته باشید
اعتماد به نفس همواره یک فاکتور مهم در موفقیت کسب و کار در نظر گرفته می شود. زمانی که از خود ترس و دلهره نشان می دهید، دیگر افراد این موضوع را به عنوان یک ضعف در شما در نظر می گیرند. در عوض سعی کنید در هر تعاملی با اعتماد به نفس کامل نسبت به کاری که انجام می دهید وارد شوید. این اعتماد به نوعی واگیردار و مسری است.

افراد حرفه ای در دنیای امروز همواره برای متقاعد ساختن دیگران به درک و قبول طرز فکر آنها به چالش کشیده می شوند. از طریق کامل کردن میزان اعتماد به نفس خود و تمرین روش های مجاب کردن دیگران، مدیران و متخصصان زن هر جلسه ای (فروش، روابط عمومی و …) را به راحتی قبضه کرده و به راحتی با کسب موفقیت در کار خود به هر چیزی که اراده کننده دست می یابند.

محمدرضا گل آقائی

منبع: www.ibazaryabi.com

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  مرجعیت رسانه‌ای


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  فرسودگی روابط‌عمومی


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد