درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 28 اردیبهشت 1403 - 01:33   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  برگزاری بوت‌کمپ تحول در روابط‌عمومی صنایع با استفاده از هوش مصنوعی در تبریز
  وزیر علوم خطاب به روابط‌عمومی دانشگاه‌ها؛ قبل از بحرانی شدن اعتراضات دانشجویی اطلاع‌رسانی کنید
  دو بال پرواز برای موفقیت کسب‌وکارها
  روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز
  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟
  گوگل از آینده هوش مصنوعی رونمایی کرد
  پیام مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تات به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی
  روز روابط‌عمومی مبارک
  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن
  قدرت گوش دادن فعال
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30873صفحه نخست » مقالات روابط عمومیدوشنبه، 13 شهریور 1396 - 03:48
ارتباط حضوری بهتر است یا ارتباط آنلاین؟
برای ارتباط با دیگران کافی است پشت لپ تاب یا تبلت بنشینی و با یک دنیا ارتباط داشته باشی، پست های دوستانت را لایک کنی و یا با آنها چت کنی و حتی دوستان جدیدی پیدا کنی، توئیت کنی و یا عکس های دوستانت را در اینستاگرام لایک کنی، وایبر را باز کنی و در یک گروه که 50 عضو دارد شروع به چت کردن کنی.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- برای ارتباط با دیگران کافی است پشت لپ تاب یا تبلت بنشینی و با یک دنیا ارتباط داشته باشی، پست های دوستانت را لایک کنی و یا با آنها چت کنی و حتی دوستان جدیدی پیدا کنی، توئیت کنی و یا عکس های دوستانت را در اینستاگرام لایک کنی، وایبر را باز کنی و در یک گروه که 50 عضو دارد شروع به چت کردن کنی.


همه این ابزارها مجموعه ای هستن که از کانال های ارتباطی آنلاین ولی این کانال ها با وجود سرعتی که در برقراری ارتباط ایجاد می کنند معایب بسیار زیادی دارند، یکی از بزرگترین این معایب عدم انتقال احساسات و عواطف و لحن پیام است. در این نوشته قصد نداریم در مورد معایب ارتباطات آنلاین صحبت کنیم، هدف این نوشتار بیان توصیه هایی برای ایجاد ارتباط بهتر در ارتباطات حضوری است. می خواهیم شما را تشویق کنیم تا بیرون بروید و ارتباطات حرفه ای تان را به صورت حضوری انجام دهید و به معجزات ارتباطات حضوری پی ببرید. ارتباطات یکی از مهمترین و شاید به جرات بتوان گفت که تاثیرگذارترین ابزار در بازاریابی است پس به نوع ارتباطات خود اهمیت دهید و توصیه های زیر را از یاد نبرید


زمان ملاقاتتان را شخصی کنید
در هر زمانی که با فردی ملاقات می کنید کاملا بر روی فرد مورد نظر تمرکز کنید، بگذارید آن فرد حس کند که در آن زمان وقتتان را برای او اختصاص داده‌اید، بر روی یک نتیجه، توافق و هدف خاصی تمرکز کنید که هردو طرف بتوانید بر اساس آن پیش بروید و ملاقاتتان را بر اساس آن ادامه دهید.

هم افزایی کنید
وقتی شما به صورت فیزیکی در حضور فردی قرار دارید، ارتباط چشمی و حس صمیمیتی ایجاد می شود که باعث افزایش انرژی هر دو طرف می شود، همین کار باعث می شود کارهای شما بهتر پیش رود و زودتر به نتیجه برسید.


داستان های افراد را یاد بگیرید
هر شخصی یک داستان در زندگی خود دارد، اینکه یک فرد چگونه از کودکی تا اکنون رسیده است می تواند باعث ایجاد حس مشترک و حس صمیمیت بین دو طرف شود، سعی کنید این داستان را بپرسید و به یاد داشته باشید تا در ملاقات های بعدی با یادآوری آنها حس مشترک را دوباره ایجاد کنید و روند گفتگویتان را تسهیل کنید.

گفتگوی جذابی را شروع کنید
سعی کنید گفتگویتان را در محور علایق فرد مقابل شروع کنید، مثلا با یک سوال در مورد اینکه هفته پیش چه کارهایی انجام داده است؟ ویا از وضعیت کسب وکار و صنعت از او بپرسید، با این کار ارزش های ذهنی فرد را می توانید پیدا کنید و جذابیت گفتگو را برای طرف مقابل افزایش دهید.

افراد را به هم معرفی کنید
در جمع های چند نفره و همایش ها وکنفرانس هایی که حضور دارید سعی کنید عامل آشنایی افراد با یکدیگر باشید، با توجه به علایق و نقاط مشترکی که بین چند نفر می بینید آنها را به صورت مفصل به هم معرفی کنید، این نکات مشترک می تواند شامل مشترکات شغلی، علایق فردی و یا هر چیز دیگری باشد.

در مورد جزئیات حرفه ای صحبت کنید
جوی که در گفتگوهای آنلاین به وجود می آید معمولا ایجاد حس اعتماد نمی کند، ولی این ویژگی در مورد گفتگوهای حضوری صادق نیست، افراد معمولا به کسانی که از نزدیک می بینند اعتماد بیشتری دارند، بنابراین گفتگوی های حضوی بهترین موقعیت برای این است که در مورد مسائل و جزئیات کسب وکار خود صحبت کنید، بنابراین اگر می خواهید با شخصی در مورد یک پروژه یا قرارداد مهم صحبت کنید حتما آن را به صورت حضوری انجام دهید.

به پیشرفت رابطه فکر کنید
سعی کنید یک آشنایی ساده را به راحتی تمام نکنید، یک قرار ملاقات دیگر تنظیم کنید یا از طریق آنلاین ارتباطات خود را با فرد گسترش دهید، از همان ابتدای آشنایی با فرد منتظر اتفاقات خارق العاده نباشید، معمولا اتفاقات مهم در حوزه کسب و کار بین چند نفر پس از مدت معینی از آشنایی و ایجاد شدن حس اعتماد رخ می دهد، بنابراین برای اینکه ارتباطات حرفه ای و شغلی کارآمدی داشته باشید سعی کنید به ادامه و پیشرفت روابط کمک کنید.


در مورد مشکلات و مسائل دیگران ایده پردازی کنید
سعی کنید در جلسات طوفان فکری و ایده پردازی مختلف شرکت کنید ودر مورد مسائل مختلفی که مطرح می شود ایده دهید و به آنها کمک کنید، این کار تاثیر بسیار زیادی در ایجاد ارتباطات قوی بین شما و فرد مقابل خواهد داشت و خواهید دید که آنها نیز در مواقع مورد نیاز به کمک شما می آیند و روابط قوی تری شکل می گیرد.

گرم باشید
در موقع ملاقات با یک فرد هرگز کسل و شل نباشید، محکم و سزنده باشید و به گرمی و با لبخند برخورد کنید، یک سوال غیرمنتظره و جالب می تواند یخ بین شما و یک فرد تازه وارد را بشکند و حس صمیمیت ایجاد کند، تعریف یک خاطره یا یک لطیفه نیز یکی دیگر از راههای یخ شکنی است، یخ شکنی و ایجاد حس صمیمیت تکنیک های مختلفی دارد که سعی کنید با یادگیری آنها ازتباطات حضوری خود را تقویت کنید.

نظر شما چیست؟ ارتباط حضوری را ترجیح میدهید یا آنلاین؟


منبع: www.ibazaryabi.com
محمد خاهانی
 

 

 

 

 


 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  فرسودگی روابط‌عمومی


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد