درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 17 خرداد 1403 - 15:44   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


ادامه ادامه مطلب یک

۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی

  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله

  مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تنها کارمند روابط‌عمومی توییتر استعفا داد
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  روابط‌عمومی‌های عزیز…
  آینده روابط‌عمومی در سال 2024: عبور از مرزها
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  استراتژی رشد: ایجاد و محافظت از ارزش
  ایجاد بینش مشتری
  تفسیر جلد کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل
  چت‌جی‌پی‌تی جدید: 12 درخواست تغییر بازی که قبلا امتحان نکرده‌اید
  محاسبات کوانتومی: مرز بعدی فناوری یا خطری برای آینده؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31054صفحه نخست » مقالات روابط عمومیپنجشنبه، 16 آبان 1398 - 15:46
قوانین طلایی روابط عمومی در شرایط بحرانی
هر کسب‌وکاری در یک نقطه از فعالیت‌های خود با بحران مواجه می‌شود، در چنین شرایطی نقش روابط عمومی بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد. این تیم روابط عمومی است که از ترفندهای مختلف باید برای مدیریت بحران استفاده کند. اما باید در نظر داشت، هر حرکت اشتباهی ممکن است به نابودی کسب‌وکار شما منجر شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- هر کسب‌وکاری در یک نقطه از فعالیت‌های خود با بحران مواجه می‌شود، در چنین شرایطی نقش روابط عمومی بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد. این تیم روابط عمومی است که از ترفندهای مختلف باید برای مدیریت بحران استفاده کند. اما باید در نظر داشت، هر حرکت اشتباهی ممکن است به نابودی کسب‌وکار شما منجر شود.

خصوصا در زمان کنونی که اخبار بد کسب‌وکارها بلافاصله ویروسی می‌شوند. بنابراین کسب‌وکارها باید فورا پاسخگو باشند، اما در این مواقع چه اصولی را باید رعایت کرد؟


مسئولیت اشتباه‌‎تان را به گردن بگیرید
سعی نکنید فقط به دنبال پوشش بحران و خاموش کردن سر و صداها باشید، این اوضاع را بدتر خواهد کرد.

در عوض، با مسئولیت‌پذیری و واکنش سریع، وضعیت را مدیریت کنید.

به جای استدلال کردن، نگرانی‌ها و سوالات مردم را پاسخ دهید.

یک پست مطبوعاتی بنویسید و یا یک ویدیو ضبط کنید و آن را در شبکه‌های اجتماعی پخش کنید.


شفاف باشید
در دنیای رسانه‌های اجتماعی، مدیریت شهرت بیش از هر چیزی اهمیت دارد و ممکن است آن را در یک لحظه از دست بدهید.

شفافیت اصل اساسی در چنین مواقعی است که تیم روابط عمومی شما باید آن را در نظر داشته باشد.

شما باید اتفاق یا مشکل را تائید کنید، مسئولیت را به گردن بگیرید و عذرخواهی کنید.


در رسانه‌های اجتماعی فعال باشید
یکی از اشتباهاتی که شرکت‌ها انجام می‌دهند اینست که فکر می‌کنند، اگر در شبکه‌های فعالیت نداشته باشند، برایشان مشکلی پیش نمیاید. در حالی‌که این اتفاق کاملا برعکس است.

معمولا بدترین اتفاقات برای شرکت‌هایی رخ داده که در شبکه‌های اجتماعی فعال نبوده‌اند.

قبل از این‌که چنین اتفاقی برای شما رخ دهد، در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کرده و محبوبیت جذب کنید.

آن شرکت‌هایی که برای دنبال‌کنندگان‌شان محبوب هستند، خیلی سخت دچار بحران می‌شوند.


نخست به درک وضعیت بپردازید
قبل از این‌که اعتراضات همه گیر شوند، بهتر است به خاطر اشتباهاتی که صورت داده‌اید، عذرخواهی کنید.

سپس شروع به اقداماتی برای جبران اشتباه‌تان برآیید.

صبر برای رسیدن به یک استراتژی مناسب‌تر باعث فراگیرتر شدن اعتراضات می‌شود.

تنها کاری که نباید انجام دهید اینست که ساکت باشید.

حتی اگر در حال ارزیابی وضعیت هستید، به سادگی آن را بگویید.

اگر ساکت باشید، مردم فورا فرضیه‌های خود را منتشر می‌کنند و شما را متهم به کارهایی می‌کنند که شاید انجام نداده‌اید.


با اعضای تیم خود مشورت کنید
این بسیار آسان است که فورا واکنش نشان دهید و سروصداها را بخوابانید.

اما برای این‌که شفافیت کافی در سخنان خود داشته باشید.

بهتر است فورا جلسه‌ای با اعضای تیم خود تشکیل دهید و در مورد بحران با هم صحبت کنید.

اطلاعات کافی از مسائلی که رخ داده بدست آورید و برای رفع بحران مشورت کنید.


از قبل آماده باشید
یکی از اصول اساسی مدیریت بحران، پیش‌بینی و آماده شدن برای آن است.

قبل از این‌که اتفاقات بدی رخ دهد. آن‌ها را پیش بینی کنید و استراتژی‌های مناسبی برای مقابله با آن‌ها اتخاذ نمایید.

افرادی که نقش اصلی در مقابله با بحران را خواهند داشت و این‌که ارزش‌ها و اولویت‌های اصلی برای شما در هنگام بحران چه خواهد بود. این موارد به شما کمک خواهند کرد، به هنگام بروز مشکلات سریع‌تر و برنامه‌ریزی‌شده‌تر اقدام کنید.

 

منبع: www.ibazaryabi.com

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


  چگونه گیمیفیکیشن می‌تواند تعامل کارکنان را افزایش دهد؟


  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


  نقاب دروغ: ریشه‌یابی دروغگویی در جوامع


  نقش روابط‌عمومی در افزایش پایداری کشاورزی


  کم بازده‌ترین کشور جهان


  روایت‌های مستبدانه


  چگونه جنگ گوگل علیه مشاغل کوچک منجر به یک بحران روابط‌عمومی شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد