درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 28 اردیبهشت 1403 - 13:08   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پوستر دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی چه چیزی را نشان می‌دهد؟
  ملازاده سکاندار روابط عمومی بیمه دی شد
  ضرورت ارتقای جایگاه روابط عمومی در صنعت بیمه
  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد
  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی
  روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی، فرصتی برای بهره‌مندی از هوش مصنوعی در روابط‌عمومی
  پنج عنوان شغلی جدید در حوزه روابط‌عمومی تعریف شد
  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌
  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه
  مرجعیت رسانه‌ای
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31348صفحه نخست » مقالات روابط عمومیجمعه، 7 مهر 1396 - 05:23
نگارش مطالب روابط عمومی
برای نویسنده‌ای که در نگارش متن‌های مؤثر و متقاعدکننده آموزش‌دیده است، نوشتن متن لطیف برای کار روابط عمومی، کاری است که باید به آن عادت کند. تبلیغات به‌طور مستقیم با خواننده در تماس است و با صراحت و بدون هیچ تظاهری درصدد جدا کردن خواننده از پول خود برمی‌آید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اگرچه روابط عمومی (public relations) امری جدای از تبلیغات است، اما این دو در دل یکدیگر قرار دارند و اغلب از نویسندگان تبلیغات خواسته می‌شود که اطلاعیه‌های مطبوعاتی و یا سایر مطالب روابط عمومی را نیز بنویسند. برای نویسنده‌ای که در نگارش متن‌های مؤثر و متقاعدکننده آموزش‌دیده است، نوشتن متن لطیف برای کار روابط عمومی، کاری است که باید به آن عادت کند. تبلیغات به‌طور مستقیم با خواننده در تماس است و با صراحت و بدون هیچ تظاهری درصدد جدا کردن خواننده از پول خود برمی‌آید.

اطلاعیه مطبوعات برای سردبیران- و نه بخش‌های تبلیغاتی- فرستاده می‌شود، به این امید که سردبیران آن را در مجله‌ها و یا مقاله‌های خود به چاپ برسانند. پس از فرستادن یک اطلاعیه، تسلطی بر روی زمان چاپان ندارید و یا نمی‌توانید در چگونگی چاپان مداخله کنید و اصلاً نمی‌دانید که آیا چاپ خواهد شد یا نه؟

سردبیر می‌تواند اطلاعیه را به همان صورتی که هست چاپ کند، یا آن را از نو بنویسد و یا مطابق دلخواه خود آن را کوتاه کند و یا اصلاً نادیده بگیرد. تنها دغدغه‌ی سردبیر، چاپ مجله یا روزنامه‌ای است که مملو از اخبار و اطلاعات جالب برای خوانندگان باشد. اگر اطلاعیه شما حاوی چنین اخبار و اطلاعاتی است به‌احتمال‌زیاد، سردبیر آن را چاپ خواهد کرد؛ اما اگر یک بازارگرمی تبلیغاتی است، سردبیر متوجه این نکته شده، آن را به داخل سطل زباله خواهد افکند.

کمپانی‌هایی که با فرآیند روابط عمومی چندان آشنا نیستند، از ما سؤال می‌پرسند: «آیا سردبیرها، اطلاعیه‌ها را چاپ می‌کنند؟» پاسخ مثبت است. پژوهشی روی مقالات مجله معتبر وال‌استریت ژورنال انجام‌گرفته است تا دریابند که چند درصد مطالب مجله از اطلاعیه‌ها شکل‌گرفته‌اند. این پژوهش نشان داده است که ۱۱ مطلب مختلف داخل مجله از اطلاعیه‌ها گرفته‌شده بود و تنها در ۳۰% از این مطالب، مطالبی بود که توسط خبرنگاران افزوده‌شده بود. رقم دقیقی از تعداد اطلاعیه‌های فرستاده‌شده در سال، برای مطبوعات در دست نیست، اما حدس ما این است که می‌تواند سالیانه صد هزار اطلاعیه و شاید میلیون‌ها صادر کرده باشند.

یکی از دلایلی که ارسال اطلاعیه موردتوجه است، ارزان بودن آن است. برای چاپ یک اطلاعیه یک‌صفحه‌ای و ارسال آن به صدها سردبیر، به مبلغی کمتر از ۳۰ دلار نیاز است. اگر سردبیر اطلاعیه شمارا به‌صورت مقاله‌ی کوتاهی در مجله چاپ کند، شما ناچار به پرداخت پولی برای فضای آگهی در مجله نخواهید بود. درحالی‌که هزینه‌ی چاپ یک آگهی با همان اندازه، نیازمند صدها یا هزاران دلار است.

مهم‌تر از همه این است که کسب محبوبیت، بیش از چاپ آگهی‌های تبلیغاتی معتبر است. معمولاً افکار عمومی با سوءظن تبلیغات را مشاهده می‌کنند، اما اغلب اوقات آنچه را که در مطبوعات می‌خوانند و یا از طریق تلویزیون به گوششان می‌رسد، قبول دارند. نکته‌ای که نمی‌دانند این است که اغلب اخباری که می‌خوانند و یا می‌شنوند، از اطلاعیه‌های مطبوعاتی ناشی می‌شوند- اطلاعیه‌هایی که توسط همان شرکت‌هایی که به چاپ آگهی و تبلیغات می‌پردازند، صادرشده‌اند.

اما هیچ تضمینی برای چاپ اطلاعیه‌ها در جراید وجود ندارد و حتی پس از چاپ نیز روشن نیست که آیا توجه عموم را به خود جلب خواهند کرد؟ پاره‌ای از اطلاعیه‌های نادیده گرفته‌شده، پاره‌ای دیگر نیز با نتایج موفقیت‌آمیزی روبه‌رو می‌شوند. زمانی تولیدکننده‌ی یخ‌های بسته‌بندی‌شده، اطلاعیه‌ای برای جراید فرستاد و ادعا کرد که این یخ‌های بسته بدی شده از یخ‌های خانگی خالص‌تر و شفاف‌تر هستند. به‌زودی با سرپرست این کمپانی توسط حداقل ۲۵ سردبیر مختلف مصاحبه و در بیش از ۱۵ برنامه‌ی رادیویی تلویزیونی ظاهر شد. مجلات وال‌استریت ژورنال، نیویورک‌تایمز، لوس‌آنجلس تایمز، یونایتد پرس اینترنشنال و اسوشیتدپرس، همگی به چاپ داستان‌های مفصلی در مورد این پدیده‌ی تازه اقدام کردند. حق عضویت این اتحادیه تا ۱۰% افزایش یافت و فروش آن به‌طور چشمگیری بالا رفت.

امروزه کمپانی‌ها هرچه بیشتر از روابط عمومی برای ارتقای سطح فروش کالا و خدمات خود استفاده می‌کنند، حتی حرفه‌ای‌هایی که با دیده‌ی حقارت به این پدیده می‌نگریستند – پزشکان، وکلا، آرشیتکت‌ها، مهندسان، مشاوران مدیریت- هم‌اکنون از این روش بهره‌گیری می‌کنند و در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی ظاهر می‌شوند. (آمار جدیدی که از ۵۲۳ عضو مجمع حقوقدانان آمریکا گرفته‌شده است، روشن ساخته است که ۲۰% این وکلا از روابط عمومی برای ارتقای شغلی خود استفاده می‌کنند).

 

منبع: http://hormond.com

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  مرجعیت رسانه‌ای


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  فرسودگی روابط‌عمومی


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد