درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 16 خرداد 1403 - 22:22   

دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود

  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب یک

۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی

  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله

  مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چت‌جی‌پی‌تی جدید: 12 درخواست تغییر بازی که قبلا امتحان نکرده‌اید
  محاسبات کوانتومی: مرز بعدی فناوری یا خطری برای آینده؟
  اطلاعیه هیات نظارت بر مطبوعات در خصوص انتخابات ریاست جمهوری
  نوآوری در هولوگرام‌ها پتانسیل‌های هیجان‌انگیزی را به ارمغان می‌آورد
  چالش بازاریابی: از رقابت پیشی بگیرید
  مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله
  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود
  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود
  آینده روابط‌عمومی: سفری به دنیای فناوری، محتوا و تعامل
  نقش روابط‌عمومی در افزایش پایداری کشاورزی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31651صفحه نخست » جمعه، 5 آبان 1396 - 13:28
انتشار دیپلماسی رسانه ای هوشمند
کتاب علمی- پژوهشی "دیپلماسی رسانه ای هوشمند" (تحلیلی بر استراتژی ها و تاکتیک های دیپلماسی رسانه ای در روابط بین الملل) چاپ و منتشر شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کتاب علمی- پژوهشی "دیپلماسی رسانه ای هوشمند" (تحلیلی بر استراتژی ها و تاکتیک های دیپلماسی رسانه ای در روابط بین الملل) چاپ و منتشر شد.

به گزارش شارا از پایگاه خبری تحلیلی هاژه، این کتاب توسط فردین مصطفایی روزنامه نگار سقزی و مدرس دانشگاه با همکاری دکتر ندا سلیمانی و دکتر محمدحسن صدر از اساتید دانشگاه های تهران تالیف و در 220 صفحه توسط انتشارات دانشگاهی (دا) چاپ و در اختیار علاقه مندان قرار گرفت.

کتاب "دیپلماسی رسانه ای هوشمند" شامل مقدمه و 3 فصل بوده که ضمن طرح و واکاوی مبانی تئوریک در حوزه های دیپلماسی، رسانه های جمعی، روابط بین الملل، قدرت نرم، افکار عمومی و ارتباطات جهانی، عملیات روانی، دیپلماسی عمومی و همچنین چالش ها و الزامات و کارکردهای دیپلماسی رسانه ای از دیدگاه صاحبنظران؛ نظریه "دیپلماسی هوشمند رسانه ای" را تدوین و استراتژی ها و راهبردهای پیرامون آن را ارائه داده است.

نویسنده کتاب در مورد ضرورت تدوین این کتاب و بحث پیرامون دیپلماسی رسانه ای گفت: امروزه روابط بین الملل، دیپلماسی و سیاست خارجی کشورها تحت تأثیر و تعامل تحولات شگرف در عرصه ارتباطات قرار گرفته است؛ چنانچه «دیپلماسی رسانه‌ای» به عنوان یکی از شاخه‌های اصلی فعالیت‌های دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی پدیدار شده است و بخش قابل توجهی از دیپلماسی عمومی کشورهای به ویژه قدرتمند جهانی را به خود اختصاص داده است.

مصطفایی افزود: هم اینک رسانه های جمعی نقش های حساس، متنوع، متکثر و بااهمیتی را در موضوعات مختلف در سطوح ملی و بین المللی ایفا می کنند و این نقش به ویژه در زمینه ارتباطات سیاسی و بین المللی از حساسیت و اهمیت استراتژیک و مهمی برخوردار است. در اغلب رسانه ها تلاش معناداری برای جهت دهی به اخبار و گزارشات با استفاده از ابزار و تکنیک های مختلف و متعدد جهت شکل دهی به افکار عمومی و القای پیام موردنظر صورت می گیرد. با این رویکرد، رسانه‌ها به عنوان نماد عصر فرااطلاعات، خود به عنوان جهت دهنده دیپلماسی، مرزهای سیاست خارجی و داخلی را در نوردیده و به عنوان شاخصه‌ای مهم در تغییرات ژئوپلیتیک جهانی نقش تأثیرگذاری دارد.

هم اکنون تکنولوژی‌های نوین ارتباطات و اطلاعات، گستره دیپلماسی و سیاست خارجی را به تحریریه رسانه های جمعی از جمله: روزنامه‌ها، شبکه‌های اینترنتی و اجتماعی، تلویزیون‌ها و رادیوهای جهانی کشانده‌اند. این همان عاملی است که در عصر جامعه اطلاعاتی و فرااطلاعاتی، فضای روابط متعامل دیپلمات‌ها و رسانه‌ها را الزامی ساخته است. فضایی که در آن، پیشبرد سیاست خارجی و دیپلماسی بیش از پیش به میزان تاثیرگذاری تاکتیک‌های خبری و رسانه‌ای وابسته شده است. چنان‌که هر قدر این تاکتیک‌ها و پوشش خبری پر قدرت‌تر و تاثیر گذارتر طراحی و منتشر شوند، چرخ‌های سیاست خارجی روان‌تر می‌چرخد.

مدل یا نظریه پیشنهادی این پژوهش «دیپلماسی رسانه ای هوشمند» است؛ که بر فعالیت ها و اقدامات هدشمندانه، متکثر و حسابگرایانه دیپلماسی رسانه ای و همزمان با آن ظرفیت سازی ارتباطی- فرهنگی برای تقویت قدرت نرم کشورها و مولفه های مرتبط با آن، تبدیل چالش ها به فرصت و به کارگیری تاکتیک های متنوع خبری در ارتباطات جهانی و روابط بین الملل تاکید می نماید.

مطالعه این کتاب برای دیپلمات ها، فعالان عرصه ارتباطات و رسانه، تحلیلگران عرصه روابط بین المللی می تواند موثر باشد.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


  کاهش توهم هوش مصنوعی


  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


  چه چیزی یک رهبر عالی در تغییر ایجاد می‌کند؟


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: فراتر از معیارهای غرور


  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


  مینیمال نویسی در روابط‌عمومی


  نقاب دروغ: ریشه‌یابی دروغگویی در جوامع


  کم بازده‌ترین کشور جهان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد