درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 28 اردیبهشت 1403 - 13:59   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پوستر دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی چه چیزی را نشان می‌دهد؟
  ملازاده سکاندار روابط عمومی بیمه دی شد
  ضرورت ارتقای جایگاه روابط عمومی در صنعت بیمه
  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد
  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی
  روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی، فرصتی برای بهره‌مندی از هوش مصنوعی در روابط‌عمومی
  پنج عنوان شغلی جدید در حوزه روابط‌عمومی تعریف شد
  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌
  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه
  مرجعیت رسانه‌ای
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31750صفحه نخست » مقالات روابط عمومیدوشنبه، 15 آبان 1396 - 09:55
نقش رسانه در ترویج فرهنگ خلاقیت و نوآوری
معرفی خلاصه مقالات چهاردهمین کنفرانس روابط عمومی در 19 آذر 1396 - امروزه توسعه رسانه ها و توسعه جوامع، رابطه مستقیم و تنگاتنگی با یکدیگر یافته اند و جامعه ای توسعه یافته تلقی می شود که بتواند در کنار شاخصهای اقتصادی مانند درآمد سرانه، توزیع ناخالص ملی و نرخ مرگ و میر، بر معیار آموزش و اطلاعات، نوآوری، خلاقیت تأکید کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- امروزه توسعه رسانه ها و توسعه جوامع، رابطه مستقیم و تنگاتنگی با یکدیگر یافته اند و جامعه ای توسعه یافته تلقی می شود که بتواند در کنار شاخصهای اقتصادی مانند درآمد سرانه، توزیع ناخالص ملی و نرخ مرگ و میر، بر معیار آموزش و اطلاعات، نوآوری، خلاقیت تأکید کند.


در چنین جامعه ای، رسانه ها با تولید و توزیع مطلوب اطلاعات، نقش چشمگیری در ارتقای آگاهی های گوناگون و ضروری بر عهده می گیرند و جامعه را در نیل به تعالی و ترقی همه جانبه یاری می کنند. لذا این تحقیق با هدف بررسی نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ خلاقیت و نوآوری، اقدام به مطالعه و بررسی اسناد و تحقیقات صورت گرفته در این حوزه به روش سنتز پژوهی کرده است.


در این تحقیق ابتدا 35 مطالعه مرتبط با موضوع از طریق پایگاه داده داخلی همچون پرتال جامع علوم انسانی، پایگاه علمی جهاد دانشگاهی، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران و پایگاه های داده Emerald, Elsevier, Springer, Wiley، دریافت و پس از بررسی اسناد، تعداد 17 پژوهش، شامل مقالات علمی پژوهشی و پایان نامه، مورد مطالعه قرار گرفت و مقالات علمی ترویجی و یا اسنادی که از کیفیت لازم برخوردار نبوده و همسو با موضوع مورد مطالعه نبودند، حذف شدند.

 

 آنچه که در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفته است شامل متغیرهای مورد بررسی، روش گردآوری اطلاعات و مولفه موثر بر ارتباط بین رسانه و خلاقیت و نوآوری می باشد. نتایج تحقیق نشان می دهد که متغیر مورد بررسی در بخش رسانه، رسانه های اجتماعی بوده و متغیر نوآوری با تمرکز بر نوآوری سازمانی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

 

 همچنین بررسی ها نشان می دهد که تعاملات ایجاد شده از طریق رسانه اجتماعی و کسب دانش مهمترین عوامل موثر در ارتباط بین رسانه اجتماعی و نوآوری و خلاقیت می باشد. پرسشنامه نیز به عنوان ابزار گردآوری اطلاعات، بیشترین میزان استفاده را در پژوهشهای مورد بررسی داشته و مصاحبه نیمه ساختاریافته در رتبه دوم قرار دارد.

 

گفتنی است چهاردهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران (ICPR) در تاریخ 19 آذرماه 1396 در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار می شود.

 

لیلا سپاسگزار دانشجوی دکتری رشته علوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد میبد
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  مرجعیت رسانه‌ای


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  فرسودگی روابط‌عمومی


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد