درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 09:18   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حرکت از برند شخصی به تجاری
  فرهنگ دیجیتال در روابط‌عمومی
  4 راه برای تصمیم‌گیری موثرتر
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31753صفحه نخست » مقالات روابط عمومیدوشنبه، 15 آبان 1396 - 23:15
فرهنگ، مظلوم ترین قربانی در تعدد متولی
حمیدرضا رفیعی کارشناس روابط عمومی - عده ای معتقدند ایران در سالهای دور و در آغاز شکل گیری تمدن خود در سرزمین پارس از فرهنگ والایی برخوردار بوده که هم اکنون به آن باید بالید که همین جا می توان سوالی را طرح کرد که با این شکل، آیندگانِ ما به چه نوع رفتار فعلی ما خواهند بالید؟
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بنا به تعریف بسیاری از اندیشمندان، فرهنگ از تعاریف و تشریحات متعددی برخوردار است. بسیاری آن را متشکل از خرده فرهنگ های مختلف می دانند اما طی سالهای اخیر یکی از اساتید مطرح حوزه ارتباطات کشور تعریفی جامع از فرهنگ طرح کرده که در آن بیان داشته اند: «مجموعه ای از باور ها، رفتارها، اعتقادات و کنش هایی که با دیگران به اشتراک گذاشته می شود، فرهنگ گفته می شود.»


اضافه شدن «اشتراک با دیگران» تعبیر جدیدی است که متفاوت با تعریف گذشته است.


از تعریف فرهنگ که بگذریم با حسابی سرانگشتی می توان دریافت که بیش از ۲۰ نهاد، وزارنخانه، سازمانها و غیره خود را متولی امر فرهنگ در کشور می دانند که بطور اجمالی از فرهنگ و ارشاد که بگذریم می توان تبلیغات اسلامی،اوقاف و امور خیریه، هلال احمر، ورزش و جوانان، دانشگاهها، کتابخانه عمومی،  آموزش و پرورش، خانواده ها و دهها نهاد دیگر را نام برد که پرداختن به امر فرهنگ را در وظایف خود یدک می کشند.


اما با این همه متولی فرهنگیِ که ذیل هر کدام از آنها دهها هیئت و انجمن و کانون با لایه های مختلف اجتماع و جامعه مرتبط هستند، چه بر سر ما گذشته و می گذرد که همیشه و همواره دم از فرهنگ می زنیم و همیشه آن را در معرض خطر می بینیم.


عده ای معتقدند ایران در سالهای دور و در آغاز شکل گیری تمدن خود در سرزمین پارس از فرهنگ والایی برخوردار بوده که هم اکنون به آن باید بالید که همین جا می توان سوالی را طرح کرد که با این شکل، آیندگانِ ما به چه نوع رفتار فعلی ما خواهند بالید؟


کشور‍ با چندین هزار سال تمدن و شکوه و پیشینه همواره به دلایل مختلف مورد آماج هجوم نظامی و فرهنگی بوده است که خود ما هم بر وضعیت کنونی آن بی تقصیر نبودیم.


نگارنده بر این عقیده است که در زمان رشد و نمو مجموعه آثار فاخر و هنری، متولیان همه سهیم و شریک هستند اما هنگامی که نقص و نقد و کوتاهی باشد، مسئولیت متوجه هیچ شخصی نیست و هیچ مسئولی هم زیر بار نخواهد رفت.


شوراهای نظارتی و تصمیم گیری متعددی تشکیل شده اند اما جدیتی در آنها دیده نمی شود.


متاسفانه تداخل تفکراتِ ورایِ فرهنگی در امور مختلف چنین مشکلات و موانعی را پدید آورده است.


در ادامه آنچه از تعریف فرهنگ می توان برداشت کرد آن است که هر آنچه که در چارچوب اشتراک گذاری است قابلیت عضویت در فرهنگ را دارد، از نوع سلام گرفته تا خداحافظی، با نگاهی به این تعریف بخش عمده کاستی ها را می توان در خانه و خانواده جستجو کرد آنجا که درونگرایی که صفت همیشگی ایرانیان بوده جای خود را به برونگرایی داده است، گرفته از ساخت بناها تا گذاشتن عکس های خانوادگی در فضای مجازی، در نگاهی دیگر افول فرهنگ مطالعه در کشور را از جمله نواقص و حلقه های مفقوده می توان قلمداد کرد، آنجا که رسانه های جدید و‌نوین در دنیای دیجیتال جایگزین رسانه های مکتوب شده و بالا بردن سطح آگاهی های عمومی بر دانش افزایی رجحان بخشیده است.


کلام و نوشته ی خود را خلاصه تر می کنم و پرهیز از زیاده گویی که «حال فرهنگ در کشور ما خراب است» آنجا که متولی واحدی نداشته و توپ کاستی ها را در زمین بدون منابع مالی و انسانی و بدون اعتبارات فرهنگ و ارشاد می اندازند.


در آخر پیشنهاد حقیر این است که هر یک از ما شهروندان ، خود متولی فرهنگ شده و یک دغدغه فرهنگی را پیش گرفته و پس از مطالعه و تسلط بر آن در همان بخش در پیشگیری و درمان جامعه تلاش کنیم.


منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


  خبرنگاران دانشجو با طوفان اطلاعات نادرست در اعتراضات پردیس روبرو هستند


  نابینایان و هوش مصنوعی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد