درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 18 خرداد 1403 - 19:41   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


ادامه ادامه مطلب یک

۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی

  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله

  مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا هوش مصنوعی را به واتس‌اپ بیزینس می‌آورد تا به کسب‌وکارها در تعامل با مشتریان کمک کند
  داستان‌ها می‌توانند ما را نجات دهند
  از تخلفات تبلیغاتی هوش مصنوعی وحشت نکنید
  چرا بازگشت پنج روزه در دفتر بعید است
  جهش‌های ناگهانی "مدل‌های زبان بزرگ" یک سراب است
  گوگل: تمرکز بیش از حد بر روی لینک‌ها می‌تواند اتلاف وقت باشد
  پیمایش سونامی نقره‌ای: تطبیق استراتژی‌های بازاریابی و روابط‌عمومی برای تغییر نسل‌ها
  تنها کارمند روابط‌عمومی توییتر استعفا داد
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  روابط‌عمومی‌های عزیز…
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31860صفحه نخست » مقالات روابط عمومییکشنبه، 28 آبان 1396 - 07:00
روابط عمومی، رسانه و مدیریت بحران
سمیه آقایان دانشجوی دکتری مدیریت رسانه ،پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران - روابط عمومی ها به عنوان حلقه ارتباطی سازمانها در مدیریت کردن بحرانها در سازمانها بسیار حائز اهمیت هستند. هرچه وسعت این حلقه ارتباطی وسیع تر باشد، به همان اندازه روابط عمومی ها در پیشبرد اهداف و فعالیتهای سازمانهای مربوطه در زمانهای بحران موفق تر خواهند بود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- امروزه هرگونه چالشی که در برهه ای خاص در جامعه اتفاق می افتد، در اصطلاح درقالب یک بحران جای می گیرد.


دانشی که بصورت علمی به بحران و برطرف کردن مشکلات آن کمک شایانی می کند، مدیریت بحران است، که با استفاده از ابزارهای مختلف ارتباطی و رسانه ای به رفع مشکلات می پردازد، اما در این فرایند با توجه به چرخه مدیریت بحران و مراحل اساسی مدیریت بحران، نقش روابط عمومی و رسانه ها خصوصا شبکه های اجتماعی به عنوان ابزاری مهم و تعیین کننده در مدیریت بحران از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.


روابط عمومی بخشی از سازمان است که ارتباط مستقیم با افکارعمومی دارد و در واقع هدف اساسی و ماهیت وجودی روابط عمومی ایجاد، حفظ و تداوم تفاهم با افکارعمومی است. در وضعیت بحرانی معمولاً تصمیم گیری تحت شرایط وخیم و در زمان محدود انجام می گیرد و اطلاعات مورد نیاز تصمیم گیرندگان ناقص است، و در این زمان کار روابط عمومی دشوارتر می شود.


در زمان بحران برای نزدیکتر شدن به اهداف، روابط عمومی باید بطور شفاف و دقیق پاسخگوی سئوالات و ابهامات حاصل شده از سوی افکار عمومی باشد و در راستای تنویر افکار عمومی تلاش کند. زیرا سازمان از طریق روابط عمومی با ابزارهای مختلف رسانه ای که در اختیار دارد، می‏تواند راهبر و راهنمای افکارعمومی در هر شرایطی باشد. در این پژوهش که از نوع توصیفی می باشد محقق به بررسی نقش روابط عمومی ها و رسانه ها در مدیریت بحران می پردازد.


با این حال، این نوشتار– پژوهش با یک سوال آغاز می شود که نقش روابط عمومی ها و رسانه ها خصوصا شبکه های اجتماعی در مدیریت بحران چیست؟ با توجه به تجربیات چند سال اخیر بحرانهای اجتماعی در ایران و نگاهی به سایتهای رسمی سازمان و سایتها و شبکه های خبری وابسته به سازمان در حوزه اطلاع رسانی و ارتباط با افکارعمومی، می توان دریافت، هر چند در سالهای اخیر سازمان سعی نموده است حضوری فعال در فضای مجازی داشته باشد، اما به علت عدم توجه به ایجاد جذابیت و خلاقیت در ارتباط با افکارعمومی در قبل و حین از بحران و عدم استفاده از تکنولوژیهای بروز در ارتباط با مخاطبین و یکسویه بودن این ارتباط به نظر می رسد، حضور چندان موفقی نداشته است. این در حالی است که امروزه شبکه های اجتماعی و دیپلماسی چند رسانه ای شبکه های غربی جهت جذب مخاطب و نفوذ در افکارعمومی جایی را برای ارتباط یکسویه با مخاطب نگذاشته است.

 

توجه و تاکید صاحب نظران علوم ارتباطات در حوزه ها و بخشهای مختلف فعالیتهای ارتباطی طی سالهای اخیر به نقش روابط عمومی ها در سازمانها انجامیده است. همچنین نقش روابط عمومی در هدایت مسیر و روشنگری فعالیتهای سازمانی بیش از هر چیزی حساسیت متخصصان و کارشناسان را نسبت به ابعاد مختلف روابط عمومی در سازمانها و جوامع مختلف برانگیخته است. بر کسی پوشیده نیست که در جوامع امروزی ارتباطات نقش بسیار پر رنگی در پیشبرد اهداف سازمان ایفا می کند.

 

بهبود فعالیتهای سازمان، افزایش بهره وری از امکانات و نیروی انسانی در سایه انعکاس فعالیتهای سازمان با جامعه و بهره گیری از امکانات و قابلیتهای اجتماع و مشارکت عمومی افراد آن می باشد که این مهم از طریق ارتباط با رسانه های مختلف، حضور در فضای مجازی خصوصا شبکه های اجتماعی امکان پذیر است.


در این راستا روابط عمومی ها به عنوان حلقه ارتباطی سازمانها در مدیریت کردن بحرانها در سازمانها بسیار حائز اهمیت هستند. هرچه وسعت این حلقه ارتباطی وسیع تر باشد، به همان اندازه روابط عمومی ها در پیشبرد اهداف و فعالیتهای سازمانهای مربوطه در زمانهای بحران موفق تر خواهند بود.

 

بعضی می ‏گویند روابط عمومی از متن و بطن رویدادها برخاسته است، پس این توانایی را دارد که به سهولت با رویدادها ارتباط برقرار کند. برقراری ارتباط با رویدادها و افکار عمومی کار را آسان‏تر می‏کند. پس نباید به حوادث بی‏توجهی کرد. بی‏توجهی به حادثه یعنی بروز بحران و شناسایی حوادث بحران‏زا و اولویت‏بندی آنها از مهمترین امور است. (ایله ای،1388)
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  استراتژی رشد: ایجاد و محافظت از ارزش


  ایجاد بینش مشتری


  تنها کارمند روابط‌عمومی توییتر استعفا داد


  تفسیر جلد کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل


  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  آینده روابط‌عمومی در سال 2024: عبور از مرزها


  روابط‌عمومی‌های عزیز…


  پیمایش سونامی نقره‌ای: تطبیق استراتژی‌های بازاریابی و روابط‌عمومی برای تغییر نسل‌ها


  جهش‌های ناگهانی "مدل‌های زبان بزرگ" یک سراب است


  گوگل: تمرکز بیش از حد بر روی لینک‌ها می‌تواند اتلاف وقت باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد