درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 05:01   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حرکت از برند شخصی به تجاری
  فرهنگ دیجیتال در روابط‌عمومی
  4 راه برای تصمیم‌گیری موثرتر
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32261صفحه نخست » مقالات روابط عمومیسه شنبه، 19 دی 1396 - 08:04
هشت اشتباه رایج ارتباطی
سبک های و روش های مختلفی برای برقراری ارتباط وجود دارد. در حالی که هیچ سبک ارتباطی برتر از دیگری نیست، انتخاب سبک غلط برای مخاطبان نه تنها مانع از گوش دادن فعال می شود، بلکه می تواند به طور کامل تلاش های ارتباطی شما را از بین ببرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- سبک های و روش های مختلفی برای برقراری ارتباط وجود دارد. در حالی که هیچ سبک ارتباطی برتر از دیگری نیست، انتخاب سبک غلط برای مخاطبان نه تنها مانع از گوش دادن فعال می شود، بلکه می تواند به طور کامل تلاش های ارتباطی شما را از بین ببرد.
 

تقریبا همه به یکی از چهار سبک ارتباطی زیر بر اساس نیازها و انتظارات خود می رسند:

    
تحلیلی - تاکید بر روی داده های سخت، تعداد واقعی، آمار و حقایق.
    
بصری - اجتناب از جزئیات غیر ضروری و تمرکز بر روی تصویر بزرگ.
    
عملکردی - جزئیات مهم، جدول زمانی، فرآیندهای خاص و برنامه های جامع.
    
شخصی - ارتباطات غیرکلامی و روابط انسانی.
 

فهرست اشتباهات ارتباطی ما شاغلان روابط عمومی بسیار زیادند. اینجا هشت اشتباه رایج ارتباطی معرفی می شود:

1. به احساس ارزشمندی و اعتماد همکاران و مخاطبان خود بی توجه هستید.
همکاران و مخاطبان شما می خواهند احساس ارزشمندی و اعتماد داشته باشند و اشتباهات ارتباطی قطعا باعث می شود آنها احساسات واقعی شان را بروز ندهند.

اگر همکاران رفتارهای غیر قابل اعتماد از خود نشان می دهند، لازم است فضای مناسب برای از بین بردن فضای بی اعتمادی فراهم شود. بی توجهی به انتقادات و خواسته های برحق ایشان تنها منجر به خشم و انحراف و هزینه های بسیار زیاد می شود.
 

2. از خود واکنشهای احساسی بروز می دهید.
 واکنشهای احساسی از هر طریقی که صورت گیرد می تواند به اعتبار سازمان شما آسیب برساند.

شاغلان روابط عمومی باید یک شنونده فعال و ارتباط دهنده باشند.
آنچه را که همکاران شما می گویند به رسمیت بشناسید، بنابراین آنها احساس ارزشمندی می کنند و شنیده می شوند.


پنج اصل زیر را برای گوش دادن استفاده کنید:
    
دریافت - پیام را بشنوید.
    
درک - تفسیر و پردازش پیام و  درک آن.
    
ارزیابی - افکار و عقاید خود را در مورد اطلاعاتی که قبلا شنیده اید، شکل دهید و ارزیابی کنید.
    
به یاد داشته باشید - اطلاعات را به عنوان یک مرجع برای آینده حفظ کنید.
    
پاسخ - بازخورد ارائه دهید.
 

3. به ارتباطات یکپارچه توجه نمی کنید.
ارتباطات الکترونیکی و پیام های متنی به طور چشمگیری کمک می کند تا ارتباطات خود را سریعتر و ساده تر انجام دهید. با این حال، رمز ایجاد و حفظ یک ارتباطات قوی دوطرفه نیازمند پیاده سازی و بکارگیری یک سیستم ارتباطات یکپارچه است.

 

 ارتباطات یکپارچه، سیستم‌های جدا از هم ارتباطی، رسانه‌ها، ابزارها و نرم‌افزارهایشان را با هم بکار می‌گیرد.


4. پیگیری نمی کنید.
درست است که همه ما اشتغالات فراوانی داریم، اما عدم پیگیری می تواند به اعتبار سازمان شما لطمه بزند و حتی ممکن است روابط شما را با مخاطبان مختل کند.

برای مثال،اگر یک مخاطب یا همکار ایمیلی را برای شما فرستاد تصدیق کنید که ایمیل شان را دریافت کردید و در حال بررسی و پیگیری موضوع و در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگو  هستید.

 

در همه زمینه ها پیگیری باید صورت گیرد و برای پاسخگویی یک تقویم مناسب تنظیم نمایید.  این بخش بزرگی از وطایف یک شاغل روابط عمومی را تشکیل می دهد.

5. پرسشگری نمی کنید.
پرسشگری برای پاسخ به ابهامات و در نتیجه موفقیت یک سازمان و روابط عمومی آن بسیار حیاتی هستند.


اگر با مواردی در سازمان مواجه می شوید که 100 درصد روشن نیست، مطمئنا برای روشن شدن موضوع باید پرسشگری کنید. این وظیفه شاغل روابط عمومی است که ابهامات را برطرف نموده و فرهنگ پرسشگری را در سازمان رواج و نهادینه کند.

6. عذرخواهی نمی کنید
عذرخواهی در روابط عمومی کاربرد بسیاری دارد. اگر مشخص شود که سازمان شما کار اشتباهی مرتکب شده حتما باید عذرخواهی صورت گیرد.

 

برای عذرخواهی موارد زیر را مدنظر داشته باشید:

- مسئولیت کامل را به عهده بگیرید.
- زمان مناسبی را برای عذرخواهی پیدا کنید.
- یک متن عذرخواهی تهیه کنید.
- از جایی شروع کنید که اوضاع خراب شده بود.
- بگویید: ببخشید. از یک بیان واضح، شفاف و مستقیم استفاده کنید.
- جبران کنید.
- عذرخواهی خود را با قدردانی به پایان برسانید.
- درخواست بخشش کنید.
- به عهد خود پایبند بمانید.

 

7. پیام های نامفهوم ارسال می کنید.
از تهیه و ارسال پیامهای نامفهوم و منفی پرهیز کنید. پیامهای شما باید رسا و واضح باشد تا درک و عمل شود.

 

8. اخبار بد را مخفی می کنید.
هر چند طبیعت انسانی به سمت جلوگیری از درگیری و اجتناب از مشکلات و موارد منفی است اما راهش مخفی کردن اخبار بد یا تحریف آنها نیست.
 

به جای تلاش برای قائم کردن اخبار بد زیر فرش سازمان، بهتر است آن را تبدیل به یک فرصت کنید.

 


شما هم می توانید برخی اشتباهات دیگر که در این مطلب از قلم افتاده به این فهرست اضافه کنید. منتظر نظرات شما هستیم.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد