درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 16 خرداد 1403 - 15:18   

دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود

  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب یک

۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی

  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله

  مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  محاسبات کوانتومی: مرز بعدی فناوری یا خطری برای آینده؟
  نوآوری در هولوگرام‌ها پتانسیل‌های هیجان‌انگیزی را به ارمغان می‌آورد
  چالش بازاریابی: از رقابت پیشی بگیرید
  مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله
  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود
  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود
  آینده روابط‌عمومی: سفری به دنیای فناوری، محتوا و تعامل
  نقش روابط‌عمومی در افزایش پایداری کشاورزی
  آنچه که هر مدیر عاملی باید درباره قانون جدید هوش مصنوعی بداند
  چگونه گیمیفیکیشن می‌تواند تعامل کارکنان را افزایش دهد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32336صفحه نخست » بانک و بیمهیکشنبه، 24 دی 1396 - 13:51
یادداشت/ طرح ویژه مسکن بانک ملی ایران، فرصت ها و مزیت ها*
طی سال های گذشته، ایجاد تنوع در بانک ها و نوع تسهیلات خرید مسکن به یک مطالبه عمومی تبدیل شده بود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- طی سال های گذشته، ایجاد تنوع در بانک ها و نوع تسهیلات خرید مسکن به یک مطالبه عمومی تبدیل شده بود.

مردمی که قصد خرید خانه داشتند، در توقعی به حق می خواستند با آورده های متغیر، توان استفاده از تسهیلات بانکی را داشته باشند. در اکثر کشورها نیز تسهیلات مسکن یکی از مهمترین تسهیلات موجود در سبد محصولات بانک های بزرگ است.

خوشبختانه شورای پول و اعتبار در تصمیمی به جا و کارشناسی، انحصار اعطای تسهیلات مسکن را برداشت و اجازه ارائه طرح از سوی همه بانک ها برای ورود به این عرصه صادر شد که البته بانک ملی ایران در استفاده از این فرصت تاریخی، پیشتازی کرد.

اکنون طرح ویژه مسکن بانک ملی ایران با مزایای ویژه ای در اختیار عموم مردم قرار گرفته است. البته هدف از ورود به این طرح ایجاد رقابت بین بانک ها نیست، بلکه هدف این است که ضمن بالا بردن تعداد تسهیلات مسکن و عرضه بیشتر این اوراق، قیمت تمام شده تسهیلات مسکن برای تسهیلات گیرنده کاهش یابد.

در این بین، رقابتی میان بانک ها برای ترغیب مشتریان به خرید اوراق آن ها نیز ایجاد می شود که این اتفاق کاملا به نفع تسهیلات گیرنده خواهد بود .

از سوی دیگر، یکی از دغدغه های دارندگان اوراق گواهی حق تقدم مسکن، ابطال آنها و بی اطلاعی از تاریخ ابطال بود. بانک ملی ایران برای تمامی این موارد راهکارهایی درنظر گرفته و به دلیل اینکه زیرساخت کل این طرح مکانیزه است، قطعا دارندگان اوراق به مشکلات مربوط به ابطال و گذشت تاریخ و ... برنخواهند خورد.

گرچه نرخ سود یا دوره بازپرداخت این تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار است، اما
بانک ملی ایران امتیازاتی را برای استفاده کنندگان از این تسهیلات در نظر گرفته است.

امتیازاتی نظیر قابل عرضه بودن اوراق در همان ماه خرید، اختصاص درصدی از سهم اوراق متناسب با میزان سپرده به دارنده حساب و موارد مشابه، از دیگر مزایای طرح ویژه مسکن بانک ملی ایران است .ایجاد تعادل در بازار مسکن با افزایش قدرت خرید مردم و نیز تنوع در انتخاب بانک یا نوع تسهیلات نیز از دیگر دستاوردهای این طرح است.

از دیگر مزایای منحصر به فرد طرح مسکن بانک ملی ایران، عدم محاسبه سن بنا در دریافت تسهیلات بانکی است. نکته قابل توجه دیگر برای استفاده کنندگان از این طرح، عدم الزام به دریافت تسهیلات بانکی است.

پیش از این سپرده گذاران، برای دریافت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن الزام داشتند و حتی پس از مدتی به دلیل عدم استفاده از تسهیلات، امتیاز آنها از بین می رفت، اما طرح ویژه مسکن بانک ملی ایران این امکان را ایجاد کرده که مشتری حتی در صورت انصراف از دریافت تسهیلات، نه تنها از محل فروش اوراق حق تقدم سود کسب کند، بلکه سود حاصل از سپرده اولیه را نیز با نرخ 10 درصد دریافت کند.

با این نگاه که یک سپرده گذار خود بخواهد از تسهیلات مسکن استفاده کند هم این نکته گفتنی است که سقف تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار قطعا پوشش دهنده قیمت مسکن مورد نیاز هموطنان نیست و تسهیلات گیرنده، خود بخشی از بودجه تامین مسکن را در اختیار دارد که می تواند با سپرده گذاری همان مبلغ از معدل بالاتری در سپرده برخوردار شده و هر ماه تعداد اوراق دریافتی خود را افزایش دهد و یا بخشی از آن را از بازار فرابورس تهیه کرده و در بازه زمانی کوتاهی تسهیلات را دریافت کند.

ملموس شدن آثار طرح هایی از این دست نیاز به گذشت زمان دارد. بانک ملی ایران در اجرای این طرح همه جوانب قانونی را رعایت کرده و از سوی دیگر قشر کم درآمد جامعه را که توانایی سرمایه گذاری کلان برای خرید مسکن نداشته اند، مد نظر قرار داده است.

بدون شک با ورود اوراق حق تقدم مسکن بانک ملی ایران به بازار طی چند ماه آینده، شاهد کاهش قیمت تمام شده تسهیلات مسکن برای مردم بوده و با رقابتی شدن عرضه اوراق به مردم بین بانک ها به زودی با امتیازاتی که بانک ها لحاظ خواهند کرد منتظر روزهای خوش در بازار مسکن خواهیم بود.

*دکتر محمد رضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران


 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


  کاهش توهم هوش مصنوعی


  چه چیزی یک رهبر عالی در تغییر ایجاد می‌کند؟


  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


  مینیمال نویسی در روابط‌عمومی


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: فراتر از معیارهای غرور


  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


  نقاب دروغ: ریشه‌یابی دروغگویی در جوامع


  کم بازده‌ترین کشور جهان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد