درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 07:58   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن
  قدرت گوش دادن فعال
  روابط‌عمومی، اهمیت افکار عمومی درون و برون‌سازمانی
  روابط‌عمومی؛ از اطلاع‌رسانی تا اطلاع‌یابی
  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی
  این روابط را عمومی می‌کند
  ضرورت راه‌اندازی رشته ارتباطات در دانشگاه‌های سراسری و آزاد ارومیه
  بیانیه موسسه کارگزار روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  فرسودگی روابط‌عمومی
  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 3279صفحه نخست » تازه های نشر روابط عمومیشنبه، 28 اردیبهشت 1392 - 08:10
«خبر» به قلم حسن بشیر کتاب شد
کتاب «خبر» به قلم حسن بشیر منتشر شد. مولف در این کتاب با اشاره به ویژگی‌های خبر به مفاهیم و تعاریف متعدد از این مفهوم اشاره کرده و آن را شیوه‌ای برای جهت‌دهی آینده دانسته است.
  

کتاب «خبر» به قلم حسن بشیر منتشر شد. مولف در این کتاب با اشاره به ویژگی‌های خبر به مفاهیم و تعاریف متعدد از این مفهوم اشاره کرده و آن را شیوه‌ای برای جهت‌دهی آینده دانسته است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «خبر» با نگاهی جدید به مقوله خبر از دیدگاه‌ قرآن‌ کریم، روایات و اسلام به قلم دکتر حسن بشیر از سوی انتشارات دانشگاه امام صادق (ع) منتشر شد. این کتاب یکی از مجموعه‌های مفاهیم بنیادین علوم انسانی است که می‌کوشد عمده‌ترین مفاهیم درون‌دینی و برون‌دینی را در حوزه‌‌های مختلف علوم انسانی تحلیل کند.

بشیر، عنصر «عبرت‌آموزی» از اخبار گذشتگان را نوعی جهت‌دهی خبری نسبت به آینده می‌داند و معتقد است که کتاب‌های آسمانی به ویژه قرآن کریم، از اخبار گذشتگان به شدت استفاده کرده و خبر قرآنی را یک اطلاع‌رسانی وسیع درباره گذشتگان دانسته است که عمدتا بر پایه عبرت‌آموزی استوار است.

کتاب حاضر در شش فصل تنظیم شده است؛ در فصل نخست با عنوان «خبر در چارچوب مطالعات میان‌رشته‌ای»، امکان‌سنجی مطالعات میان‌رشته‌ای درباره خبر و اطلاع‌رسانی بررسی شده است. در این فصل به تعاریف و حوزه‌های علمی مختلف میان‌رشته‌ای و فرارشته‌ای اشاره و در پایان تلاش شده است که درباره مقوله خبر، امکان تحقق این مطالعات سنجیده شود.

«مفهوم‌شناسی و اهمیت خبر در حوزه ارتباطات» عنوان دومین فصل کتاب است که به دنبال ایجاد فهمی و علمی و معناشناسانه از مفهوم خبر در حوزه ارتباطات است، در این فصل چیستی خبر، معنا و تعاریف آن، اهمیت خبر در اطلاع‌رسانی، گوناگونی حوزه‌های خبر، تحولات گفتمانی و تکنولوژیکی، خبر و ارزش‌های خبری بررسی شده‌اند.

سومین فصل کتاب «خبر از دیدگاه قرآن کریم» نام دارد و به بررسی مفاهیم، رویکردها، معانی، محتوای خبری و ارزش‌های ایجابی و سلبی خبر در قرآن کریم می‌پردازد. درج آیات مختلف که حاکی از دیدگاه ارزشی قرآن کریم نسبت به خبر و اطلاع‌رسانی است به شکل تفصیلی، مطالب این فصل را تشکیل می‌دهند.

می‌توان از «خبر از دیدگاه قرآن کریم» به عنوان چهارمین فصل کتاب نام برد. معناشناسی روایت و خبر، اهمیت متن در خبر روایی، خبر متواتر و خبر واحد، اهمیت راوی در خبر روایی، اخلاق خبر روایی و در نهایت ارزش‌های ایجابی و سلبی خبر روایی از مطالب این فصل به شمار می‌آیند.

پنجمین فصل کتاب «اخلاق خبر در اسلام» است که به مباحث چیستی اخلاق، اخلاق رسانه‌ای، اصول اخلاقی روزنامه‌نگاری و خبرنویسی، حریم خصوصی و ارزش‌های سلبی خبر، حریم خصوصی از دیدگاه اسلام، اخلاق فضیلت‌محور خبر در اسلام، تعریف پیشنهادی خبر از دیدگاه اسلامی و اخلاق اسلامی می‌پردازد.

مباحث مربوط به آسیب‌شناسی خبر به طور کلی و از منظر اسلامی در ششمین فصل کتاب با عنوان «آسیب‌شناسی خبر در اسلام» ارایه شده است. آسیب‌شناسی تعاریف خبر، مطالعه معناشناسانه ، آسیب‌شناسی ارزش‌های خبری، مقایسه ارزش‌های خبری از منظر علوم ارتباطی و ارزش‌های قرآنی، اسلامی و حوزه‌های مهم آسیب‌های خبر مانند شایعه، خروج از وظایف شرعی، امپریالیسم خبری و فیلترهای خبری از مباحث این بخش به شمار می‌آیند.

نویسنده در بخشی از این کتاب نوشته است:‌ «با گسترش مطالعات مربوط به مفاهیم مختلف ارتباطات از منظر علوم اسلامی و علوم انسانی و اجتماعی به شکل میان‌رشته‌ای، می‌توان در آینده نسبت این حوزه‌ها را با همدیگر سنجید و به یک شکل فهم مشترک از این مفاهیم دست یافت. همچنین امیدوارم که با نگارش این کتاب، گامی موثر در فهم مطالعات میان‌رشته‌ای علوم ارتباطی و علوم اسلامی برداشته شود.»

کتاب «خبر» در 272 صفحه، شمارگان یک هزار نسخه و بهای 75 هزار ریال به همت انتشارات دانشگاه امام صادق (ع) روانه ویترین کتابفروشی‌ها شده است.

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  فرسودگی روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد